Skip to main content
Vraag

Verkeerde weergave wifi netwerk op laptop

• August 17, 2025
  • 20 reacties
  • 197 keer bekeken

Hallo, ik probeer al 4 dagen in te loggen op mijn laptop ( heb deze al een jaar niet gebruikt) het juiste netwerk wordt niet weergegeven in de beschikbare draadloze netwerken. Wat er wel staat is "netwerk" naam van mijn printer. Heel vreemd. Ik krijg het niet weg. Router gereset zonder succes. Wat ik ook doe de juiste gegevens van mijn modem kpn box 12 komt niet in beeld. Wie kan mij helpen.

Het wereldbolletje dat rechtsonderin zou moeten staan, staat er ook niet.

Alvast bedankt.

20 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • August 17, 2025

Ik heb hetzelfde probleem (gehad) met een oude PC. Niet kunnen oplossen met WiFi,  uiteindelijk de PC bedraad aangesloten. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 17, 2025

Ik heb daar wel aan zitten denken, maar omdat er een heel lijstje bij mijn netwerken staan en ook mijn printer, die wel een goed wifi signaal afgeven, hoop ik toch op een andere oplossing. Maar super bedankt voor je snelle reactie

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 17, 2025

Beste ​@Agnes 1956 reset de netwerkinstellingen binnen je PC en maak dan bij voorkeur bekabeld verbinding met je pc en zorg als 1e dat deze softwarematig volledig bijgewerkt is, zowel voor Windows als andere software die op je pc geïnstalleerd is.

Daarna ga je verder aan de slag.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 17, 2025

Beste ​@Agnes 1956 reset de netwerkinstellingen binnen je PC en maak dan bij voorkeur bekabeld verbinding met je pc en zorg als 1e dat deze softwarematig volledig bijgewerkt is, zowel voor Windows als andere software die op je pc geïnstalleerd is.

Daarna ga je verder aan de slag.

Dank je ga het proberen.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Agnes 1956, welkom op onze community! Ik zie dat er al goed meegedacht wordt! Kom je er n beetje uit zo?

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 19, 2025

Hoi Thomas, nee nog niet. Bekabeld contact maken is lastig. Modem staat in meterkast in de gang. Heb wel kabel maar niet zolang, dan moet ik in de gang gaan zitten. 

Het gekke is, dat ik nog een laptop heb die nog ouder is en heeeeel traag, die pakte mijn netwerk zomaar op.

Heb ook geprobeerd het netwerk te zoeken toen ik mijn printer van het stroom had gehaald, (toen was hij wel uit het lijstje met netwerken verwijderd), maar dat is ook niet gelukt.

Ik heb het maar even terzijde gelegd.

Hulp is nog steeds welkom.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Het kan zijn dat jouw laptop niet met wifi6 om kan gaan, dan ziet ie t niet. Hier op de community staan wel wat handleidingen hoe dat je dat uit kunt zetten maar soms is het wel op te lossen door alle updates op je laptop te installeren

Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • August 20, 2025

​@Agnes 1956 Welke versie van windows staat op die laptop?

Heb je al geprobeerd om handmatig de netwerknaam (SSID) en wachtwoord in te geven?

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 20, 2025

Hallo MinneH. Windows 11 en ja  al geprobeerd handmatig alles ingegeven.

Ik ga morgen toch maar even in de gang zitten en hem met n kabel verbinden, dan kan ik misschien online nog wat.

Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • August 20, 2025

Hallo MinneH. Windows 11 en ja  al geprobeerd handmatig alles ingegeven.

​@Agnes 1956 Kreeg je een foutmelding of gebeurde er gewoon niks - geen verbinding?

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 20, 2025

Kreeg melding dat hij geen verbinding kon maken, en de probleemoplosser kon mij ook niet helpen.

• August 20, 2025

Kan je wel verbinding maken met je telefoon of tablet ofzo? Of de andere laptop waarmee je wel verbinding kan maken, kan je daarmee http://192.168.2.254 openen? 

• August 20, 2025

Dat staat er volgens mij alleen als je een bekabelde verbinding hebt.

Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • August 20, 2025

Dat staat er volgens mij alleen als je een bekabelde verbinding hebt.

Volgens mij betekent het dat je wel verbinding hebt met het modem (bekabeld of wifi), maar niet met internet.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 20, 2025

Het betekent dat je geen internettoegang en geen internetverbinding hebt, zowel bekabeld als draadloos ​@Marlon92 en ​@MinneH 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 20, 2025

Marlon92

Kan je wel verbinding maken met je telefoon of tablet ofzo? Of de andere laptop waarmee je wel verbinding kan maken, kan je daarmee http://192.168.2.254 openen? 

Ja hoor alles doet het, goeie verbinding. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 20, 2025

Nee idd ik heb heb op die laptop geen verbinding met internet. En zoals ik al zei bij een nog veel oudere laptop werkte alles gelijk perfect. Dus daarom snap ik het niet.🤔

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

eh dat is een goed teken, want dan ben je al wel verbonden met wifi. Wat krijg je als je naar een website probeert te gaan?

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 20, 2025

Ik ga morgen weer proberen. 

Bedankt allemaal voor het meedenken.

Ga nu genieten van Sail 2025.

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • August 20, 2025

Hallo, ik probeer al 4 dagen in te loggen op mijn laptop ( heb deze al een jaar niet gebruikt) het juiste netwerk wordt niet weergegeven in de beschikbare draadloze netwerken.

Wat ik er uit lees heb je dus wel WiFi op je laptop maar zie je niet het KPN Wifi SSID/naam?
Welke laptop heb je precies?
Dit soort problemen komen wel vaker voor met nieuwe routers.
Zie alvast dit topic:

Lenovo laptop ziet Wifi netwerk niet na Windows update​

Ik heb een paar weken geleden de Windows 11, version 24H2 update gehad op mijn Lenovo ideapad 530s laptop. 

Sindsdien kan de laptop mijn wifi netwerk niet meer zien. Alle andere laptops en telefoons kunnen nog wel het wifi netwerk zien. 

Kan iemand mij alsjeblieft helpen voordat ik of moet overstappen naar een andere provider, of een nieuwe laptop moet kopen?

Ik neem aan dat je wel de andere WiFi netwerken ziet maar niet meer je eigen KPN WiFi SSID?
Zit er misschien een Intel Dual Band Wireless-AC 8265 adapter in die Lenovo?

Waarschijnlijk is de momenteel geïnstalleerde/geüpdatete driver niet (meer) compatibel met de nieuwe KPN Boxen.
Een helaas vaker voorkomend probleem.

Maar probeer het eens met de drivers uit dit topic.
Wat ik lees zit er ook ondersteuning in voor de AC 8265.

Tweakers: Laptop/Driver/DELL 7265, 7260 and 3160

The_Doman schreef:

Intel heeft zelf alle downloads van niet meer ondersteunde producten verwijderd van hun site dus moet je de juiste drivers ergens anders vandaan halen zoals bijvoorbeeld hier:

Tous Les Drivers: Intel Wi-Fi Drivers 3160/7260/7265 21.10.1 WHQL

Download van die site (Mirror 2) het bestand WiFi_21.10.1_Driver64_Win10.exe
Hiermee wordt je driver dan geüpdate en zal je het WiFi signaal weer kunnen vinden als het goed is.

​