Skip to main content

Ik schrijf u om mijn ongenoegen te uiten over een recente ervaring met uw medewerkers. Op 29 juli 2024 1310 uur kwamen twee KPN-medewerkers bij mij thuis met de mededeling dat ze twee dingen wilden doen: de glasvezelaansluiting controleren en praten over de activatie.

 

Ik heb duidelijk aangegeven dat ik geen interesse had in een overstap, aangezien ik al een contract heb en niet van plan ben om over te stappen. Ondanks mijn herhaalde verzoeken om het gesprek te beëindigen zonder verdere verkoopgesprekken, bleef een van de medewerkers aandringen op het controleren van de glasvezelaansluiting. Uiteindelijk stemde ik, uit frustratie, toe en liet hem binnen.

 

Tijdens de controle bleef de medewerker praten over de voordelen van glasvezel, ondanks dat ik meerdere keren had aangegeven dat ik niet geïnteresseerd was. Dit voelde voor mij als geestelijke mishandeling, aangezien de medewerkers zich voordeden als technici maar in werkelijkheid probeerden mij te overtuigen om over te stappen naar glasvezel.

 

Ik vind deze aanpak zeer misleidend en respectloos. Ik verzoek u dringend om maatregelen te nemen om te voorkomen dat dergelijke situaties zich in de toekomst herhalen, zowel voor mij als voor andere klanten. Ik verwacht een schriftelijke bevestiging van de stappen die u zult ondernemen om dit probleem aan te pakken.

 

Met vriendelijke groet,

Hoi @Jimmy Direct 

Welkom op de community van KPN.

Dit is inderdaad een hele vervelende ervaring, en had ook niet mogen gebeuren.
Ze hadden gewoon weg moeten gaan, zeker nadat je zeer duidelijk had aangegeven geen interesse te hebben in een overstap naar glasvezel.

Daarnaast ben je absoluut niet verplicht om deze personen binnen te laten in je woning, aangezien dat het privé domein is waar ze niets te zoeken hebben.
Je had dus gewoon de voordeur mogen sluiten, en dan waren ze vanzelf wel weggegaan.

Als ze blijven aandringen en hun zin willen doordrijven, dan zou je eventueel ook kunnen dreigen dat je de politie gaat bellen, om daar een melding van te maken.
Je kunt dan ook spreken van huisvredebreuk, omdat ze ook op jouw terrein staan.

De medewerkers die voor jouw deur stonden, zijn vaak in dienst van externe wervingsbureaus die namens de providers langs de deuren gaan, om internetabonnementen te verkopen.
Deze zijn dus in dienst bij één van deze wervingsbureaus, en dus niet bij KPN zelf.

Een KPN moderator kan jouw ervaring/klacht intern doorgeven, zodat het bij het desbetreffende wervingsbureau terecht komt.
Zorg er dan wel voor, dat je forum profiel volledig is ingevuld, zodat de moderator gelijk aan de slag kan.


Bedankt voor je snelle reactie. Ik voel me nu tenminste gehoord. Inderdaad, ik had direct de deur moeten sluiten. Ik stelde simpele vragen en kreeg vage antwoorden. Volgende keer ben ik beter voorbereid en zal ik direct de deur sluiten. Binnenkort hang ik een "Geen verkopers" sticker op. Duidelijker kan ik niet aangeven dat ze niet welkom zijn. Ook heb ik een klacht ingediend bij KPN. De wervingsbureaus verpesten KPN's reputatie, en dat mag nooit de bedoeling zijn.


Hoi @Jimmy Direct 

Heel graag gedaan!
Ook fijn om te horen dat je met mijn reactie je gehoord voelt, en je nu handvatten hebt waarmee je wat kunt doen.
Zoals het plaatsen van een sticker of bordje, met daarop de tekst dat deurverkopers niet welkom zijn.

Daarnaast zal een KPN moderator het ook nog wel een keer intern doorgeven, ondanks dat je al een klacht hebt ingediend.

Wervingsbureaus gaan inderdaad soms te ver, en gebruiken daarvoor alle beschikbare technieken, zoals het vertellen van onwaarheden of concurrenten of het checken van de glasvezelaansluiting om maar even binnen te kunnen komen.

Ik vind dat KPN maar ook de andere providers door harder tegen op moeten treden, en daarbij duidelijke regels aan moeten hangen waar medewerkers van wervingsbureaus zich strikt aan moeten houden.
Doen ze dat niet, ook niet na een officiële waarschuwing vanuit de provider, dan stopt gewoon de samenwerking.


Welkom, @Jimmy Direct, ik kan me voorstellen dat dit geen plezierige ervaring was. Goed dat je dit komt melden. Nog beter dat je inmiddels een klacht hebt ingediend. Vanuit die klacht wordt dit doorgezet naar de relevante afdeling, die dit zal oppakken met het wervingsbureau en de mensen in kwestie. 


Reageer