Skip to main content

Aangezien mijn experiabox V8 verouderd is wil ik die omruilen zodat ik dualband kan gebruiken 

als dit niet mogelijk is denk ik over te stappen naar ander provider waar dat wel kan en modern apparatuur geleverd word.

*Admin: reacties afgesplitst, eigen topic aangemaakt. 

Als je over wil stappen let dan goed op want er zijn diverse providers waar je ook geen dualband krijgt. Overigens wordt een experiabox alleen omgeruild als ie kapot is. Maar misschien kan een medewerker iets voor je doen. Ze reageren binnen een week.


Oké hoop dat ze wat kunnen regelen 

ben al lang klant en verwacht dan wel wat service   


Vind het vreemd dat nieuwe klanten nieuwere techniek krijgt en bestaande klanten daar dik voor moeten betalen als ze willen verbeteren   
daar bedoel ik Bvb super WiFi Mee 


Als je een auto least krijg je ook niet automatisch het nieuwste model.  Heb je de wifimanager al gedaan? https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login bij slecht Wi-Fi krijg je vaak gratis de experia wifi's. Die moeten overigens wel bekabeld aangesloten worden op de experiabox. De super wifi's krijg je nooit gratis. Dat kost te veel en dan gaan de prijzen omhoog.


@Joep1965@Ultra1800 

wat een verschrikkelijk voorbeeld wat je geeft

een auto wat je kan leasen krijg je na 5 jaar een keuze een nieuwe of wat anders over kopen bijvoorbeeld

ik gebruik mijn bak van 2006 nog en geen lease auto

maar om dit met een experiabox te vergelijken nee niet echt

na mijn inziens mag een v8 bij wifi problemen gewisseld worden met een v10 op hoger

LETOP het is mijn mening

ik zelf zit met een eigen fritzbox en netgear r9000 router die de wifi op zich neemt

ik snap in ieder geval hier probleem punten

 

1- nieuwe klanten krijgen altijd de nieuwste experiabox

2- nieuwe klanten krijgen altijd de nieuwste 4k ontvangers

3- nieuwe klanten krijgen altijd de beste kortingen

 

punt..

mij maakt het niks uit ik ben heel tevreden over de goede betrouwbare glasvezelverbinding van kpn

maar ik begrijp wel dat sommige vaste klanten het niet erg leuk vinden

 

 


Het gaat me niet om wat te krijgen maar verwacht wel dat verouderd apparatuur op een gegeven moment afgeschreven is en vervangen wordt voor techniek die met de tijd mee gaat. 
mijn geld is ook echt en net zo veel waard als van nieuwe klanten. 


@Ultra1800

Het is helaas niet mogelijk bij kpn om een nog werkende experiabox om te ruilen

Ik vind dit ook een jammer punt

Ook zal het met iets bij betaling wel kunnen

je kunt wel via mijn kpn een fritzbox huren

Dan zal het aanzienlijk beter zijn als de v8

 

 

 


Ben aan het testen met een extra router en mijn WiFi is nu sterk verbetert dus ik blijf erbij dat mijn experiabox V8 met WiFi niet goed werkt 

heb er nu een router van Linksys achter gezet  type AC1750 

dus verwacht dan wel wat actie van kpn tov mijn experiabox

 

 

 

 

 

 


Ps heb contact gehad met kpn en aangegeven dat ik bereid ben om mijn internet snelheid te verhogen en mijn tv abonnement om te zetten in 4K en nog willen ze me experiabox niet vervangen. Denk er dus over om ander provider te nemen omdat kpn dwars blijft doen 

kijk het nog een week aan of ze nog reageren. 


@Ultra1800 

ik gebruik al jaren een eigen router

en nu een eigen fritzbox voor afwikkeling itv en dect vaste telefoon

en gebruik die v10 niet meer

@Ultra1800 is een fritzbox niet wat?

 


Sorry het gaat om het principe 

betaal dik voor internet maar uiteindelijk schepen ze je af als je aanpassing wil doen en een verouderde modem wil vervangen in verband met dualband 

echt een slechte zaak en moet dus zelf apparatuur gaan vernieuwen om verbetering te krijgen 

 


@Ultra1800

Ik geef je wel een beetje gelijk

de wifi van v8 is waardeloos

En is een extra access point een must


Dag @Ultra1800 Welkom op ons Forum en leuk dat je hier je vraag stelt. Allereerst excuses voor de late reactie. Je vraag is duidelijk, het gaat om de dual band functie en niet zo zeer om het type modem, klopt dit? 
Dual band is inderdaad niet mogelijk op de V8. Ook hebben mijn collega's gelijk. Een goed werkend modem wisselen we (helaas) niet zomaar om. 
Als ik een beeetje tussen de lijntjes door lees, dan komt het erop neer dat de wifi niet goed of niet naar behoren functioneert. Hier kunnen we natuurlijk naar kijken. Als we erachter komen dat de wifi inderdaad niet goed (genoeg) is, dan moeten we daar een oplossing voor vinden. Dit kan een ander modem zijn of wifi versterkers. Beide oplossingen hebben in ieder geval de 2.4/5 GHz frequenties. 

Afijn, laten we focussen op de wifi verbinding. 
Wat bedoel je precies met ‘de wifi is beter’ nadat je de versterker hebt aangesloten? sneller, meer bereik, ...
Heb je de WifiTuner al eens doorlopen? Welke uitkomst gaf de tool? 
Als de wifi niet goed is of onder een waarde van 20MBps uitkomt, dan voorzien we je van gratis wifi-versterkers die wél de dual-band functie hebben. 

Om daarnaast in te haken op het eventueel verhogen van het abonnement. Als het modem de contractsnelheid niet aankan, dan wordt deze uiteraard vervangen. 

 


Fijn dat u reageert 

heb de wifituner diverse keren geprobeerd maar elke keer weer met andere uitkomst. 
heb nu een andere router er achter gehangen en heb zeker 50 procent verbetering 

dat wil dus zegen dat de V8 niet voldoende presteert of zelfs defect is 

bekabeld is mijn internet optimaal 

bij de wifituner wordt geadviseerd om bij mijn V10 welke ik niet heb de dualband te gebruiken 

erg vreemd ik heb een V8 

Als ze dat niet zien bij het testen heb ik er al geen vertrouwen meer in  

 

 

 

 


Als u de wifimanager doet, dan moet u wel uw eigen router uit zetten. En ga dan ergens boven zitten, waar het bereik slecht is, maar nog net niet zodanig dat het weg valt.


Helaas vandaag weer meting gedaan naast de experiabox kwam uit op 14 mb per sec 

dus weer klantenservice gebeld 

helaas werd mij uitgebreid uitgelegd hoe WiFi werkt en kwam er niet tussen om uit te leggen wat er aan de hand is 

leuk zo een callcenter 

heb de telefoon kwaad opgelegd want kwam er toch niet tussen 

heb het nu helemaal gehad 

na vakantiemaar kijken voor een andere aanbieder 😡😡😡😡😡😡


Fijn dat u reageert 

heb de wifituner diverse keren geprobeerd maar elke keer weer met andere uitkomst. 
heb nu een andere router er achter gehangen en heb zeker 50 procent verbetering 

dat wil dus zegen dat de V8 niet voldoende presteert of zelfs defect is 

bekabeld is mijn internet optimaal 

bij de wifituner wordt geadviseerd om bij mijn V10 welke ik niet heb de dualband te gebruiken 

erg vreemd ik heb een V8 

Als ze dat niet zien bij het testen heb ik er al geen vertrouwen meer in  

 

 

 

 


dat is inderdaad vreemd als er in het systeem bij kpn een v10 staat

moet je deze inderdaad hebben en niet een v8

misschien dat hier een webcare voor u het na kan kijken

er lijkt een fout te zijn denk ik


@Ultra1800 Jammer om te horen dat je pogingen om de Experiabox te wisselen bij mijn collega's niet het gewenste resultaat hebben geleverd.
Zoals jezelf al aangeeft, met de eigen router achter de Experiabox is er ‘geen’ wifi probleem. De wifi is door de router immers verbeterd. Als je je eigen router loskoppelt, dan de tuner doorloopt en een snelheid meet van 14 MBps, dan krijg je versterkers van ons die de Dual band ondersteunen. Daarmee wordt een gewenste Dual band oplossing gerealiseerd. :thinking:  


Geacht 

nu eindelijk na een gratis monteur thuis gehad te hebben eindelijk een nieuwe v10 modem gekregen 

probleem gelijk opgelost. 
dit na diverse telefoontjes naar helpdesk en berichten in forum. 
Heb dit van begin al aangegeven dat mijn V8 modem niet goed was maar schijnen de klant niet te geloven  

gelukkig monteur bevestigde binnen vijf minuten dat modem niet goed was  

had ook gelijk gekund had ik niet twee maanden problemen gehad 

 

 

 


Ik weet natuurlijk niet wat u voor werk doet maar stel u verkoopt wasmachines en een klant zegt hij werkt niet goed dan gaat u vast zelf of uw medewerker kijken of dat zo is en als dat zo is zorgt u voor een andere. Zo gaat het ook hier.


@Ultra1800 Wat super dat er een monteur is langsgekomen. De metingen van het modem gaven ons geen tekenen dat die vervangen moest worden. Anders hadden we dit gedaan. Een monteur langs sturen om een ander modem aan te sluiten is namelijk een ‘dure’ omruilafspraak:scream: . Afijn, long story short.. Het is opgelost en jullie kunnen er weer even mee vooruit. :blush:


Reageer