Skip to main content
Vraag

Verplaatsen Genexis glasvezelkastje. Montage en vervanging mogelijk?

• 19 maart 2025
  • 3 reacties
  • 68 keer bekeken

Mijn glasvezelpunt wordt binnenkort verplaatst Ik heb een Genexis glasvezel kastje. twee vragen hierover:

1. Kan het kastje ook horizontaal (in de lengte) worden gemonteerd (kwartslag draaien). Kan/Mag de KPN monteur dat zo uitvoeren?
  1. Kan/mag het kastje vervangen worden door een kleiner model?
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

• 6947 reacties
  • 19 maart 2025
avanloo schreef:

Mijn glasvezelpunt wordt binnenkort verplaatst Ik heb een Genexis glasvezel kastje. twee vragen hierover:

1. Kan het kastje ook horizontaal (in de lengte) worden gemonteerd (kwartslag draaien). Kan/Mag de KPN monteur dat zo uitvoeren?

Waarom zou je dat willen? ik denk niet dat een monteur dat doet.

avanloo schreef:
  1. Kan/mag het kastje vervangen worden door een kleiner model?

Nee. KPN heeft geen kleiner model.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 8081 reacties
  • 21 maart 2025

Hallo ​@avanloo welkom op de KPN Community. Zoals Marlon aangeeft is je antwoord op vraag één inderdaad dat dit om een standaard model gaat. Het antwoord op vraag twee is moeilijker te beantwoorden. Dit kan moeilijk zijn door de oriëntatie van de glasvezelkabel en is uiteindelijk een inschatting van de monteur ter plaatse.

Wellicht heeft ​@DaveA of â€‹@Ik_Combineer hier meer informatie over?

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+14
  • KPN Monteur
  • 5280 reacties
  • 21 maart 2025

Slecht nieuws, ​@Marlon92 heeft gewoon gelijk. Een ONT moet er van onder worden opgeschoven om optimaal te werken, dus het draaien gaat niet gebeuren. Verder heeft KPN eigenlijk geen kleinere NT's. Enkel van de Nokia ONT bestaat er een kleinere variant van Genexis.

Vanwaar je vragen? Kan je misschien meer over de situatie uitleggen?

✕

KPN Community
15 jaar!

En dat vieren we graag samen met jou.
Vier je het met ons mee?

Jubileum topic