Skip to main content

Waarom krijg een geen / onjuiste / verschillende antwoorden als ik bel over een slechte internetverbinding?

Ik ben ruim 10 dagen bezig om de storing op te lossen. In totaal 5 keer gebeld. Hierbij krijg ik 5 verschillende antwoorden en nog steeds geen oplossing.

Ik maak gebruik van een koperverbinding.

1ste  u bent aangesloten op “lijn 1”  snelheid 20 MB. Ik ontvang op een speedtest inderdaad rond de 18    MB.

Wij kunnen u eventueel omzetten naar “lijn 2”. Dan wordt de snelheid max. 30 MB.

 

Vandaag gebeld dat ik graag omgezet wil worden naar “lijn 2’”. Half uur aan de telefoon om uitgelegd te krijgen dat KPN op de koper aansluiting niet meer investeert en dat ik dus niet naar “lijn 2” kan of m.i. beter gezegd MAG.  Wel toezeggingen doen maar uiteindelijk niets. Omzetten van lijn 1 naar lijn 2 is geen invertering!

Als je een hogere snelheid wil ga je maar naar glasvezel.

Waarom komt KPN haar beloften niet na en waarom geeft KPN de mensen op de werkvloer niet de mogelijkheid om de klant juist te informeren

Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres? https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/ graag een screenshot zonder je postcode plaatsen. 


Hallo Joep,

Hieronder het gevraagde screenshot. Ik hoop dat je hiermede uit de voeten kan

Groeten

 

 


Ja zeker! Is het een bewuste keuze dat je niet naar glasvezel over bent gegaan? Het kost je niets meer namelijk? maar wellicht heb je een andere rede?


Voor het aansluiten van het glasvezel moet ik een nieuw stopcontact aan(laten)leggen. Ik wil geen losse stekkerdoos op de vloer hebben. De aanwezige 4 zijn reeds in gebruik. Mijn probleem is verder dat men een 30MB snelheid aanbiedt, wat kan. maar daarna zegt “kan niet, zoek het maar uit”. Ik heb eerder het idee, dat men niet wil. Reden? iedereen moet maar naar glasvezel.


In gebieden waar glasvezel ligt zal niet meer veel onderhoud meer gedaan worden aan het kopernetwerk. Gewoon omdat die binnen een paar jaar toch stopgezet gaat worden. Wees verstandig en ga voor de toekomst! Ga er maar van uit dat je binnen 2 jaar er toch aan moet geloven. Bij simpele gevallen kan een monteur meteen de stekkerdoos plaatsen.


Je zult ongetwijfeld gelijk hebben v.w.b. de toekomst. Wat mij stoort is de tegenstrijdige info, toegeven dat het wel kan, maar je uiteindelijk in de kou te laten staan onder het mom van: er wordt geen onderhoud meer gepleegd dus doen we het gewoon niet. Het omzetten van een knop/stekker is geen onderhoud.

 

In ieder geval bedankt voor je reacties.

Groeten