Skip to main content

Ik beschik over een KPN box 12. Hier heb ik op aangesloten een tv ontvanger in de kamer en via een 15 meter lange kabel een tv ontvanger in mijn tuinhuisje. Mijn vraag is kan ik op de kabel in het tuinhuisje ook een wifi versterker aansluiten?

Het kan wel, maar het kan zijn dat je naar verloop van tijd storingen zult ervaren zoals slecht wifi of de tv die niet meer werkt in het tuinhuisje.

 

Dan even het modem resetten de versterker resetten en tv ontvanger ook opnieuw opstarten en dan zijn  vaak die problemen verholpen.

 

het beste zou zijn om nog een 2e kabel naar het tuinhuisje te leggen.


Hi @Kasgj, welkom hier. 

Ik haak ook even in, vooral op het advies van V12boxgraag hierboven. 

Bekabeld moet dit geen probleem zijn. Een kabel naar de ontvanger heb je al, die van 15 meter. Vanaf daar kun je dit splitten met een switch(eentje met IGMP snooping), vanaf die switch trek je 2 kabels door. Eentje naar de ontvanger en de tweede naar de versterker. :relaxed:


Het kan wel, maar het kan zijn dat je naar verloop van tijd storingen zult ervaren zoals slecht wifi of de tv die niet meer werkt in het tuinhuisje.

 

Dan even het modem resetten de versterker resetten en tv ontvanger ook opnieuw opstarten en dan zijn  vaak die problemen verholpen.

 

het beste zou zijn om nog een 2e kabel naar het tuinhuisje te leggen.

Ik vraag me toch af waar je deze info vandaan haalt, klopt namelijk niet echt wat van. Als het een goeie kabel is dan kan er gewoon de maximale hoeveelheid data overheen zoals de classificatie van de kabel dat toelaat, of je er nou 1 apparaat aan hangt of met meerdere switches 100 apparaten. Maakt in principe niets uit. Een Cat5e kabel kan 1Gbps aan op max 100 meter, een wifipuntje over diezelfde kabel maakt echt weinig uit. Ik heb hier achter één kabel een heel eigen netwerk liggen met NAS, webserver, access point, 24 poort switch, Xbox One, pc en ga zo maar door. Kan makkelijk. 

 

Ik zou @Kasgj aanraden om te kijken naar Experia Wifi, deze kost €49 euro per stuk en heeft de mogelijkheid om tussen de tv-ontvanger en het modem geplaatst te worden. Nadeel is wel dat de wifi van het modem uitgezet moet worden en er in huis dus ook een Experia wifi bijgeplaatst moet worden om ook in huis wifi te houden, anders kan je hier storing aan gaan ondervinden. Als de wifi van het modem nu voldoende is dan zou ik zeggen, haal twee Experia wifi's, zet er één bij het modem en één in het tuinhuisje. Mocht je elders in huis nog een kabel hebben liggen dan kan het misschien wel beter (of zelfs nodig) zijn om hier nog een derde Experia wifi te plaatsen.