Skip to main content

U zit geen dag zonder internet! Echt wel! Ik ben door Ziggo op 30 sept. gedeactiveerd, terwijl het aansluiten van mijn nieuwe abonnement bij KPN werd verschoven van 30 sept. naar 22 oktober!Dankzij Ziggo ben ik weer door hun geactiveerd, maar ben wel een dag zonder internet en TV geweest.Dus dat was weer even regelen!Jullie kunnen het goedmaken door volgende week de apparatuur te sturen en een monteur.Monteur hoeft alleen maar het glasvezel kastje te monteren, de rest doe ik zelf.

Geen overstapservice gebruikt dus! Dan krijgt Ziggo pas een seintje wanneer kpn de diensten gestart heeft.


Geen overstapservice gebruikt dus! Dan krijgt Ziggo pas een seintje wanneer kpn de diensten gestart heeft.

Zeker wel.Het verschuiven van de aansluitdatum zal wel te laat door gegeven zijn.Dank zij Ziggo heb ik na 24 uur weer internet.


Het is zeker niet te laat doorgegeven want dat gebeurt pas als de nieuwe verbinding aktief is. Ziggo heeft een steekje laten vallen. 


Hoi @maarten73, het abonnement begint nog niet soepel dus. Of het eerder mogelijk is weet ik niet, op je forumprofiel staan geen gegevens. Je kunt dat volledig invullen en een seintje geven als je dat gedaan hebt, dan kan ik kijken of ik er meer over kan zien. Ook kan je daarvoor telefonisch contact met ons opnemen op 0800-0402, dan kan er ook met je meegekeken worden.

Bij de overstapservice sturen wij pas een signaal naar de vorige provider op het moment dat ons signaal actief is geworden. Als onze oplevering is uitgesteld zullen wij nog geen signaal hebben gestuurd. Daar is iets anders misgegaan lijkt het.


hoi jasper/KPN, het scheen volgens Ziggo een dubbele administatieve fout te zijn.Inmiddels heb ik weer internet.Hier in de straat is iemand al aangesloten, alleen het werkt nog niet...maar dat zal wel goed komen.Aansluitdatum is nu 24 oktober.Maar als je op 14 juni de bestelling hebt gedaan om 30 sept.de glasvezel in huis te hebben om vervolgens een week van tevoren te vernemen dat de datum 24 oktober wordt is toch wel een domper.Met het idee op 24 okt. eerst zien, dan geloven….

 

PS, profiel heb ik verder ingevuld.


Merci @maarten73, ik heb daarmee voor je gekeken. De vertraging heeft zo te zien te maken dat iets in het netwerk nog niet gereed is. Dat moet eerst afgerond zijn voordat de aansluiting mogelijk is. Ik snap dat het vervelend is dat je er op moet wachten, maar dat is niet iets wat we kunnen versnellen.

Voor de zekerheid heb ik de status van de overstapservice ook even nagekeken. Die wacht tot onze verbinding actief is, daar zijn geen onverwachtse dingen gebeurd.


@jasper kpn, dank voor je antwoord.Ik hoorde hier in de wijk ook al iets van dien aard.Maar ze zullen toch wel de kabels in huis brengen voor de aspirant abonnees toch?Als dat op de plaats zit kan de apparatuur aangesloten worden.Werking komt dan wel.Het aansluiten doe ik zelf.Ik hoop dat dat binnenkort gaat gebeuren.

 

groet,


De volgorde waarop dat wordt aangesloten is aan KPN Netwerk, zij zijn de partij die dat doen. Daar hebben wij als provider geen invloed op. Dat is voor ons ook afwachten.


Het loopt hier nietlekker met de glasvezel.Ik heb een afspraak voor 14 nov. staan.Zal me benieuwen!Hier in de straat woont een wat oudere, alleenstaande man.Hij bestelt telefoon en televisie glasvezel bij KPN. 4 weken geleden komt er een monteur om de glasvezel in zijn huis te maken op de afgesproken plaats.Dat was in de woonkamer bij de televisie.De monteur komt niet door de fundering heen met de boor.Onder de voordeur lukt wel, kastje wordt dan maar in de meterkast geplaatst.Er is geen signaal op zijn adres, een andere ploeg komt dat eerst in orde maken.Wanneer maken jullie het af, vraagt de man.Komt een andere ploeg, was het antwoord.Afspraak gemaakt, ploeg komt,kan hier niks aan doen,een kabel onder de vloer naar de TV brengen.Een gat boren in de hoek lukte niet, door de zware bewapening.Ploeg gaat weer en legt een klos UTP kabel op tafel, "kost 70 euro",hoor.

Verwacht men nu dat de man onder de vloer een kabel gaat aanleggen?Afspraak wordt niet nagekomen!Als ze 14 november bij mij ook met zo'n verhaal komen, kunnen ze weer gaan!\Ik ken deze woningen, in het midden van de woonkamer zit een inbouwdoos voor de telefoon.Als daar nu netjes een inbouw RJ45 contactdoos in wordt gemonteerd, ben je klaar en hoef je niet door de vloer heen.Over 2,5 jaar verdwijnt het kopernetwerk toch?De man zit nu ruim 4 weken op de aansluiting te wachten en overweegtbij Ziggo te blijven, er werd hem een korting van 20% aangeboden.Hier in de buurt is het enthousiasme sterk verminderd door deze perikelen, het is geen goede reclame!

Doe jullie je voordeel hiermee!

 

Admin: samengevoegd


Hoi @maarten73, bedankt voor je bericht. Dit is natuurlijk niet de gewenste gang van zaken zo! Ik hoop ook dat het bij jou soepeler gaat.

Helaas heb ik geen tot weinig zicht op de werkzaamheden bij KPNNetwerk, dit is echt een losse partij.

Zij hebben hier overigens wel een formulier voor op de site KPNNetwerk - Service en contact


Hoi @maarten73, bedankt voor je bericht. Dit is natuurlijk niet de gewenste gang van zaken zo! Ik hoop ook dat het bij jou soepeler gaat.

Helaas heb ik geen tot weinig zicht op de werkzaamheden bij KPNNetwerk, dit is echt een losse partij.

Zij hebben hier overigens wel een formulier voor op de site KPNNetwerk - Service en contact

Inmiddels is de betreffende man sinds maandag aangesloten en werkt alles naar behoren.Het klusje werd geklaard in iets meer dan een uur.14 november ben ik aan de beurt.Wordt vervolgd.