Skip to main content

De glasvezelwekker gaf tot vorige maand aan dat april/mei 2024 . Nu kijk ik en is het januari/februari 2025. Hoe kan dit zo vertraagd zijn. De kabel ligt al tot de voordeur?

Betreft hoogvliet, zalmplaat.

Tja, kan helaas gebeuren. KPN is super druk bezig en in Hoogvliet hebben we ook de gekke constructie dat odf aan de ene kant is begonnen, kpn netwerk aan de andere kant en ze naar elkaar toe werken en daarna de straten opnieuw open gaan. Westpunt en Boomgaardshoek zijn wel al gedaan en de Binnenban wordt overgeslagen door KPN afdeling Netwerk omdat de verhuurder daar (Kronenberg) geen zaken wilt doen met KPN.

 

Wel is het zo dat er soms helaas een fictieve datum staat. Voor devzekerheid kan je ook bellen met mijn collega's van het netwerk.

https://netwerk.kpn.com/service-en-contact/


Maar alles ligt eral. Alleen de aansluiting naar binnen moet gemaakt worden. Vreemd hoor.


Maar alles ligt eral. Alleen de aansluiting naar binnen moet gemaakt worden. Vreemd hoor.

Tja vreemd , zo gaat het, eigenlijk is het gewoon belachelijk, maak hetzelfde mee, maar je doet er weinig aan vrees ik. Dat zou KPN moeten doen, maar die doet er niks mee. Zo is het blijkbaar opgezet.


Maar naast de aansluiting in je woning (of tuin in dit geval) moet er aan de andere kant van die aansluiting nog een kast gemaakt worden zodat jij en al je buren in de omgeving ook daadwerkelijk verbonden worden met ons netwerk. Dat is vaak de reden dat het wat langer duurt dan enkel naar binnen brengen.


Maar alles ligt eral. Alleen de aansluiting naar binnen moet gemaakt worden. Vreemd hoor.

Tja vreemd , zo gaat het, eigenlijk is het gewoon belachelijk, maak hetzelfde mee, maar je doet er weinig aan vrees ik. Dat zou KPN moeten doen, maar die doet er niks mee. Zo is het blijkbaar opgezet.

De aanleg van glasvezel is uitbesteedt aan onderaannemers. Deze hebben daar een bepaald tijdvak voor. Binnen dat tijdvak bemoeit KPN zich er niet mee. Dat lijkt me logisch. 

Onderaannemers werken vaak zonder afspraak vooraf, gewoon van deur tot deur. Adressen waar niemand thuis is worden overgeslagen. Ze gaan gewoon door. Later proberen het nog een paar keer, maar als er dan steeds niemand thuis is kom je pas veel later aan de beurt. Dan gaan ze wel afspraken maken per post of telefonisch. 


De datum die in de glasvezel wekker kan je niet vertrouwen.

Bij mij is de glasvezelkabel vorig jaar mei ,(2023) afgemonteerd in de meterkast. Tot maanden daarna gaf KPN aan dat er nog gegraven moest worden. Daarna was de verwachte aansluitdatum dec 2024. Deze week een mail in mijn postbus dat de aansluiting is afgerond en ik kan bestellen.


Maar alles ligt eral. Alleen de aansluiting naar binnen moet gemaakt worden. Vreemd hoor.

Tja vreemd , zo gaat het, eigenlijk is het gewoon belachelijk, maak hetzelfde mee, maar je doet er weinig aan vrees ik. Dat zou KPN moeten doen, maar die doet er niks mee. Zo is het blijkbaar opgezet.

De aanleg van glasvezel is uitbesteedt aan onderaannemers. Deze hebben daar een bepaald tijdvak voor. Binnen dat tijdvak bemoeit KPN zich er niet mee. Dat lijkt me logisch. 

Onderaannemers werken vaak zonder afspraak vooraf, gewoon van deur tot deur. Adressen waar niemand thuis is worden overgeslagen. Ze gaan gewoon door. Later proberen het nog een paar keer, maar als er dan steeds niemand thuis is kom je pas veel later aan de beurt. Dan gaan ze wel afspraken maken per post of telefonisch. 

Ik heb begrepen dat het jou logisch lijkt. Mij niet. Ik vind het misleiding. Maar daar gaan we niet uitkomen. Hoeft ook niet. 


Het is onmogelijk hoe KPN met z‘n klanten omgaat.

Ik wacht sinds december 2020 op glasvezel en wordt constant teleurgesteld.

In 2022 en 2023 heb ik nog regelmatig contact gehad en werd door KPN en Volker Wessels die de aanleg bij ons doet steeds weer aan het lijntje gehouden.

Melding in de glasvezelcheck gaf tot vorige week nog mei/juni 2024 aan.

Nu weer een half jaar verschoven naar januari 2025.

Ik begrijp het niet meer.

Het wordt tijd om over te stappen op Ziggo

 


Heb  je nu geen internet dan @HortiNick ?

 


Maar als je overstapt wordt het dan wel sneller aangelegd, lijkt mij niet nl.


Ziggo heeft hier reeds een kabel liggen. Geen glasvezel, maar wel tot 1 GB snelheid.

De koperkabel van KPN haalt net 80 MB download en de verbinding valt regelmatig uit.


Reageer