Skip to main content

Begin afgelopen december heb ik bij een KPN winkel een nieuw internetabonnement afgesloten omdat ik ging verhuizen naar een nieuw appartement, volgens de winkel zou er al glasvezel liggen dus kon het gelijk afgesloten worden en zou het in de eerste week van januari geregeld zijn, de glasvezelparen staken voor nog uit de stoep dus ik ging er vanuit dat ze nog langs zouden komen voor die tijd om deze naar binnen te leggen, helaas was dit het begin van een langdurig proces…

Omdat er na de aansluitdatum nog niemand langs was geweest had ik telefonisch contact opgenomen met de klantenservice, zij konden hier niet veel aan doen dus zouden een mail sturen naar KPN Netwerk om de aanvraag voor het aansluiten van de verbinding in gang te zetten, na een week nog niks terug gehoord te hebben heb ik nogmaals naar de klantenservice gebeld, hierna werd ik doorverwezen om contact op te nemen met KPN Netwerk omdat de aanvraag bij hun ligt. 

Uit het telefonische contact naar KPN Netwerk kwam niet heel veel voor, alleen dat ik teruggebeld zou worden, na een week was ik nog niet terug gebeld dus hierna heb ik weer contact met KPN Netwerk opgenomen om het zelfde verhaal te krijgen, dit heeft zich nog 3 keer herhaald.
Na uiteindelijk mijzelf een keer wat bozer aan de telefoon voor te doen ben ik die zelfde dag nog terug gebeld, wat ik gek vond maar natuurlijk wel blij mee was omdat ze eindelijk langs zouden komen, houdt er rekening mee, we zitten nu al in maart van het nieuwe jaar, ik ben dus al 3 maanden aan het wachten tot mijn internet (wat volgens de winkel in de eerste week van Januari zou werken) aangelegd zou worden.

Vervolgens stond de afspraak op 6 maart gepland, echter waren de 2 mannen die langskwamen niet ingelicht over dat de verbinding nog naar binnen gelegd moet worden, volgends hun schema moest het alleen in de meterkast aangesloten worden, vanwege hun planning/tijdsgebrek konden ze dus niks doen en zijn ze hierna weer vertrokken, gelukkig kon ik met deze man wel afspreken dat hij over 2 weken, op 20 maart, weer langs zou komen zodat hij meer zijn tijd kon nemen om de glasvezelparen naar binnen te leggen.

Dit was gelukkig allemaal goed gegaan, na het aansluiten van de glasvezelbox hebben ze hier een testsignaal op gezet en alles werkte zoals het hoort, nadat ze zijn vertrokken heb ik mijn UDM pro aangesloten, VLAN6 tagged en de PPPOE gegevens ingevuld, hierna kreeg ik netjes het publieke IP wat via de mail van te voren aan was gegeven en haalde ik de 1000/1000 snelheid waar ik mijn abonnement voor af had gesloten, hier heb ik 8 dagen gebruik van kunnen maken tot 4 april om 09:54 toen het signaal wegviel, na te bellen met de KPN Nederland klantenservice is mij verteld dat het pakket nog niet is geactiveerd op de lijn, volgens KPN Netwerk zou het namelijk ook nog niet opgeleverd zijn, mijn woord dat het kastje er echt hangt en ik een week lang internet heb gehad was helaas niet genoeg, ze zetten de vraag bij de backoffice uit.
De dag hierna ben ik teruggebeld door de backoffice, zij kunnen er helaas ook niet veel aan doen en hebben via de mail het verzoek uitgezet naar KPN Netwerk om de status te veranderd naar opgeleverd zodat mijn pakket geactiveerd kan worden, gisteren heb ik hier niets van terug gehoord en dus heb ik vandaag weer gebeld met de KPN backoffice, het enige wat zij kunnen doen is nogmaals een mail sturen, bellen is niet mogelijk voor hun want de 2 afdelingen mogen geen contact hebben (?).

Uit eigen initiatief heb ik maar gebeld naar KPN Netwerk, hier konden ze er helaas ook niets aan doen want het zou bij de bovenbouw liggen, ook zij mogen hier geen contact mee hebben en hadden geen telefoonnummer voor mij, vervolgens heb ik gevraag of dan in ieder geval het test signaal weer op de lijn gezet kan worden zodat ik dit weekend internet heb, maar ook dit was lastig en zou een verzoek voor ingediend worden, met hoe het contact eerder is geweest ben ik bang dat ik het weekend in zal gaan weer zonder internet.

Samenvatting:
Op 03-12 heb ik in de winkel mijn abonnement afgesloten, vervolgens is mij verteld dat in de eerste week van januari alles aangesloten zo zijn, er is niemand langsgekomen en hierna heb ik er zelf telefonisch achteraan moeten bellen, op 06-03 zijn ze langs gekomen, alleen is het verkeerde doorgegeven, op 20-03 zijn ze weer langs gekomen, alles gelukt en tot 04-04 heeft het gewerkt, nu zit er geen pakket op de lijn en niemand lijkt er iets mee te kunnen, ondertussen zijn we dus al bijna 5 maanden verder vanaf het moment dat ik mijn abonnement af heb gesloten en nog heb ik geen goed werkende verbinding.

De enige reden dat ik deze post maak is om toch mijn verhaal te delen met eventuele nieuwe klanten van KPN waar hun glasvezel ook nog aangesloten moet worden, er is nauwelijks interne communicatie tussen de afdelingen en de klant moet er zelf achteraan gaan om dingen geregeld te hebben, in de winkel is alles snel geregeld maar vervolgens zit je 5 maanden te wachten tot je ergens komt. Hou dit dus in je achterhoofd!

De afdelingen communiceren inderdaad niet. Het zijn allemaal automatische processen. En die processen gaan niet zo snel. Medewerkers hebben er geen invloed op. Normaal gesproken is het niet zo dat een medewerker het kan versnellen ofzo.

Is Ziggo beschikbaar? Overweeg dan eerst een jaartje Ziggo en laat KPN lekker doormodderen. 


Ter informatie, KPN heeft de titel van deze post aangepast naar “Vertraging en verkeerde adres opgegeven bij bestellen abonnement”, de vertraging klopt maar verkeerd adres niet… Ook in de mails staat de correcte informatie. 

De originele titel was “Even mijn (paas) ei kwijt over het afsluiten en inschakelen van mijn abonnement”. 

Jammer dat admin abuse ook bij het lijstje van klachten komt omdat het disinformatie is naar waar de titel is aangepast...