Skip to main content

Wij hebben nog een oude Experia Box V8 van Telfort. De wifi is al erg lang slecht, maar de laatste tijd is het erger geworden. Zelfs thuiswerken in deze tijd is nu een uitdaging qua WiFi.

Waar zou je een nieuwe KPN Experia Box kunnen aanvragen?

Ik weet niet of de V8 al gratis wordt omgeruild voor een nieuwe box of zitten hier kosten aan verbonden? 

Hoi @MB Amersfoort, welkom op het forum!
De V8 wordt helaas nog niet omgeruild vanwege zijn leeftijd. We ruilen deze alleen om als deze aantoonbaar defect is.

Had je onze online wifimanager ook al eens doorlopen? Deze biedt namelijk gratis wifiversterkers als je snelheid érgens in huis onder de 20Mbit/s blijft hangen. Hiermee word het wifi van je experiabox ook niet meer gebruikt.


Hoi Thomas, 

Dank voor je reactie. Enige waar ik wel mee zit is dat de glasvezel monteur vorige week aangaf dat deze box te oud is om glasvezel mee aan te sluiten. En dat ik daarom ook een nieuwe box aan moest vragen. Het kastje moet namelijk nog aangesloten worden op de glasvezel aansluiting. 
 

Ik maak al wel gebruik van een WiFi versterker maar dat biedt helaas ook niet de oplossing. 
 

Hoor graag wat mogelijk is! 
 

Groet! 


De V8 wordt ook bij glasvezel gebruikt. Je kunt deze hier dus ook gewoon op aansluiten! 
Wat voor wifiversterker heb je precies? En waar kwam de wifimanager op uit bij jou? 

Ik kijk ook graag even mee op afstand. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Ik heb het ingevuld en de kpn wifimanager komt uit op: 19 Mbit/s. 
 

Ik hoor graag wat we hieraan kunnen doen. 


Ik heb het ingevuld en de kpn wifimanager komt uit op: 19 Mbit/s. 
 

Ik hoor graag wat we hieraan kunnen doen. 

En u krijgt geen gratis versterkers? Misschien dan nog een keer de WiFi manager doen. Eventueel nog iets verder bij de box vandaan, zodat de snelheid nog iets lager ligt.


Bedankt voor je toelichting @MB Amersfoort, ik zie dat deze resultaten van vóór de wifimanager zijn maar deze ook niet helemaal doorlopen is/kon worden.


Mogelijk heeft dit te maken met een wijziging van je glasvezelpunt die gepland staat. Wij kunnen hier een installatiemonteur voor inplannen. Deze moet ook het probleem met wifi wel op kunnen lossen. 
Je kunt hierover het beste met ons bellen op 0800-0402 of chatten via www.kpn.com/service