Skip to main content
Beantwoord

Verwarring met betrekking tot KPN apps

• 21 juli 2025
  • 20 reacties
  • 170 keer bekeken

Hi,

Ik word een beetje gek van de loep waar ik in terecht kom met de kpn apps. Om het wifi netwerk te beheren krijg ik in de thuis app, ga naar mijn kpn vanaf nu. En in de mijn kpn krijg ik bij wifi netwerk beheren, ga naar de thuis app….

zie onderstaande meldingen:

Beste antwoord door Marlon92

M.n.T schreef:
Marlon92 schreef:

@M.n.T wat is er mis met je onderste screenshot? Lukt dat niet?

Nou ik ben ingelogd in de app, en ik heb het wifi wachtwoord en de naam allang veranderd dus wat heb ik dan aan dat oude ww? 

Je moet hier niet het WiFi wachtwoord invoeren. Maar het modemwachtwoord. Dat heeft de app nodig om te kunnen koppelen. Het zou een beetje raar zijn als de app zomaar toegang zou hebben tot het modem zonder dat deze app het wachtwoord zou weten. Vind je niet?

Bekijk origineel

20 reacties

• 1395 reacties
  • 21 juli 2025

• 6295 reacties
  • 22 juli 2025

Je hebt waarschijnlijk een modem wat geupdate is naar de nieuwste firmware. Daarvoor moet je de MijnKPN app gebruiken.

En je hebt WiFi versterkers met oude firmware. Daarvoor moet je de Thuis app gebruiken.

Klopt het dat je WiFi versterkers hebt?

• 13789 reacties
  • 22 juli 2025

De verwarring zit 'm denk ik in de relatieve stelligheid waarmee kpn het beheer van thuis Wi-Fi naar MijnKPN stuurt. Dat is imho nogal voorbarig want veel klanten hebben de daarvoor benodigde nieuwe software nog niet. Zo ook, naar ik aanneem, TS. De kans dat die de software al wel op de modem maar nog niet op de Wi-Fi-versterkers heeft is erg klein, tenzij de Wi-Fi-versterkers met klassieke firmware zijn toegevoegd nadát de modem is gemigreerd naar de nieuwe KPN Software; maar ook dan zouden de Wi-Fi-versterkers waarschijnlijk al snel ook gemigreerd worden om die onbalans op te heffen.

Kortom ik denk dat TS nog gewoon de klassieke firmware heeft op zowel modem als Wi-Fi-versterkers en voor Wi-Fi beheer vooralsnog alleen de Thuis app kan gebruiken. 

FamvDijk
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • 81 reacties
  • 22 juli 2025

Nee hoor, Ik heb exact hetzelfde!
Mijn modem is al enige tijd naar de nieuwe software, Want ik heb de mijn KPN app al een paar keer gebruikt voor wifi instellingen en daardoor de thuis app eraf gegooid, Want deze werkte niet meer.

Echter Ik krijg nu ook deze meldingen dat de apps naar elkaar verwijzen.
In uitgelicht: mijn wifi netwerk heb ik dit ook aangegeven en een KPN medewerker gaf aan ook niet in mijn Box 12 te komen. 

Oplossing: Box 12 resetten🤔

Of wat ik hoop, Wachten op de volgende update en hopen dat het dan wel weer werkt.
Maar ben bang van niet...En hoelang moet je dan nog wachten?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 22 juli 2025

Ik heb een nieuwe box 12 ( sinds 1 week) en 2 wifi versterkers ( van die zwarte) die heb ik al een aantal jaar. Dus dat er verschil in firmware in zit zou heel goed kunnen. 

De wifi versterkers werken wel gewoon, maar in de app worden ze niet gezien / of herkend.. 

Als dit het probleem is, verschillende firmware. Heeft dan iemand ook de oplossing? 

overigens deed eerst de app het nog wel en als ik dan op wifi versterkers toevoegen klikte kreeg ik dit te zien 

• 13789 reacties
  • 22 juli 2025
M.n.T schreef:

Ik heb een nieuwe box 12 ( sinds 1 week) 

Dan zou die dus al met de nieuwe software geleverd zijn? 

M.n.T schreef:

2 wifi versterkers ( van die zwarte) die heb ik al een aantal jaar.

Ronde of "vierkante”, ik vermoed de laatste gezien de leeftijd?

M.n.T schreef:

Als dit het probleem is, verschillende firmware. Heeft dan iemand ook de oplossing? 

Soms helpt een fabrieksreset van de Wi-Fi-versterkers. Het kan zijn dat je daarna binnen een paar dagen ook de nieuwe KPN Software op de Wi-Fi-versterkers krijgt. Voor alle drie types van kpn is die inmiddels beschikbaar maar wordt nog (erg) gefaseerd uitgerold. Een fabrieksreset kan ervoor zorgen dat de versterkers weer goed in het kpn beheerssysteem komen te staan, als dat nog niet (of niet meer) het geval is en ze op de updatelijst komen te staan. Daarna zou je ook nog een fabrieksrerset van de Box 12 kunnen doen, voor alle zekerheid.

PeterG
Superuser
  • 64779 reacties
  • 22 juli 2025

Euh, gewoon wifi via het modem zelf beheren? Dat doe ik altijd al.

http://mijnmodem.kpn

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 22 juli 2025
Henk2304 schreef:
M.n.T schreef:

Ik heb een nieuwe box 12 ( sinds 1 week) 

Dan zou die dus al met de nieuwe software geleverd zijn? 

M.n.T schreef:

2 wifi versterkers ( van die zwarte) die heb ik al een aantal jaar.

Ronde of "vierkante”, ik vermoed de laatste gezien de leeftijd?

ik heb ronde! 

Henk2304 schreef:
M.n.T schreef:

Soms helpt een fabrieksreset van de Wi-Fi-versterkers. Het kan zijn dat je daarna binnen een paar dagen ook een de nieuwe KPN Software op de Wi-Fi-versterkers krijgt. Voor alle drie types van kpn is die inmiddels beschikbaar maar wordt nog (erg) gefaseerd uitgerold. Een fabrieksreset kan ervoor zorgen dat de versterkers weer goed in het kpn beheerssysteem komen te staan, als dat nog niet (of niet meer) het geval is en ze op de updatelijst komen te staan. Daarna zou je ook nog een fabrieksrerset van de Box 12 kunnen doen, voor alle zekerheid.

• 13789 reacties
  • 22 juli 2025
PeterG schreef:

Euh, gewoon wifi via het modem zelf beheren? Dat doe ik altijd al.

http://mijnmodem.kpn

Ook als op de SuperWifi's nog de klassieke firmware staat? 

Leen59
Wijsgeer
  • 774 reacties
  • 22 juli 2025

Ja. Dat kun je dan ook gelijk zien.

• 13789 reacties
  • 23 juli 2025

Weer wat geleerd. Maar ik zit voorlopig dan ook nog helemaal op de klassieke firmware.  

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 8441 reacties
  • 24 juli 2025

Hoi ​@M.n.T , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

Hier heb ik niet meteen een verklaring voor maar ik denk wel graag met je mee! Wat is op dit moment de status, is die nog steeds onveranderd? Ben je onlangs misschien verhuisd? Ik krijg ergens het idee dat er ergens niet goed gaat met de koppeling en zou daarom graag even mee willen kijken. Zou jij daarom je profiel in willen vullen en kun je hier een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Alvast bedankt!

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 24 juli 2025
Jan van KPN schreef:

Hier heb ik niet meteen een verklaring voor maar ik denk wel graag met je mee! Wat is op dit moment de status, is die nog steeds onveranderd? Ben je onlangs misschien verhuisd? Ik krijg ergens het idee dat er ergens niet goed gaat met de koppeling en zou daarom graag even mee willen kijken. Zou jij daarom je profiel in willen vullen en kun je hier een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Alvast bedankt!

de status is dat het internet het prima doet, de wifi boosters doen het ook. Alleen voorheen kon jk via de app, de wifi boosters ook beheren ( checken of ze verbinding hadden, en naam wijzigen bijvb) 

Maar nu lukt dat niet meer. De thuis app geeft deze melding, en de mijn kpn app de melding daaronder ..

• 6295 reacties
  • 24 juli 2025

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 24 juli 2025
Marlon92 schreef:

Nou ik ben ingelogd in de app, en ik heb het wifi wachtwoord en de naam allang veranderd dus wat heb ik dan aan dat oude ww? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 25 juli 2025
Jan van KPN schreef:

Profiel ingevuld

• 6295 reacties
  • Antwoord
  • 25 juli 2025
M.n.T schreef:
Marlon92 schreef:

Je moet hier niet het WiFi wachtwoord invoeren. Maar het modemwachtwoord. Dat heeft de app nodig om te kunnen koppelen. Het zou een beetje raar zijn als de app zomaar toegang zou hebben tot het modem zonder dat deze app het wachtwoord zou weten. Vind je niet?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 25 juli 2025

hi

ja je hebt gelijk, waar ik wifi wachtwoord zei bedoelde ik modem wachtwoord. Ook die heb ik veranderd. En vd wk toen ik het probeerde kwam ik er dus niet in met die nieuwe. 

Maar het goede nieuws is, ik probeer het nu weer en het lukt! Zal vd wk dan wel n fout gemaakt hebben met intikken vh wachtwoord. 

ik hoop dat het nu gaat lukken! 
thanks allemaal

• 6295 reacties
  • 25 juli 2025

Wachtwoorden moet je eigenlijk nooit intikken. Die moet je kopiëren uit je wachtwoordbeheerder en plakken. Wachtwoorden die je in kunt tikken zijn te kort en te eenvoudig zeg ik wel eens 😉

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 8441 reacties
  • 28 juli 2025

Hoi ​@M.n.T , mooi om te zien dat je er inmiddels al uit bent gekomen met behulp van de Community (thanks ​@Marlon92 ). Mochten er andere zaken zijn waar je tegenaan loopt of niet uit komt, deel het hier dan vooral :) 

Reageer