Vorige maand hebben wij de glasvezelmonteur op bezoek gehad om een aansluiting in de meterkast te maken. Hierna direct een abonnement in bestelling gezet. Hierna kreeg ik een mail met de volgende melding:

KPN helpdesk gebeld om aan te geven dat mijn glasvezelverbinding nog niet geschikt is. Hier gaf mevrouw aan dat de plaatjes nog wel eens afwijken van de werkelijkheid en dat ik mij geen zorgen hoefde te maken. Hierbij aangegeven dat ik een FTU kastje heb en geen ONT of NT kastje en dan dit volgens de mail niet zou gaan werken. Mevrouw verzekerde mij met “dit is nog nooit verkeerd gegaan” dat KPN mij de benodigde spullen zou opsturen.
Vandaag de "doe het zelf box” ontvangen:

Om op het onderstaande aan te sluiten:

Het mag duidelijk zijn dat dit nooit gaan werken. Dus zojuist voor de 4e keer deze maand de helpdesk gebeld waarbij meneer aangaf dat ik een 0800 nummer moest gaan bellen om een bedrijf langs te laten komen die alles kon aansluiten. En als dit niet kon, moest ik wachten op een monteur van KPN zelf. Maar dit kon niet op kort termijn worden ingepland. Ik heb meneer vriendelijk bedankt voor zijn moeite, want na 20 minuten om het probleem heen breien had ik nog altijd geen antwoord op mijn vraag:
Het ONT/NT kastje kan ik toch zelf aansluiten? Dit is toch niet meer dan 3 kabels inpluggen en stroom erop? En dan met de netwerkkabel naar de router?