Skip to main content

Hallo.. Bij ons in de tuin, op de erfgrens tussen de buren, staat een oude STAPN 58 kast. Wij willen op die plek een schutting plaatsen en vragen ons af of deze kast verwijderd kan/mag worden. Bij ons in de straat ligt een glasvezel netwerk, maar weet niet of de oude PTT bekabeling nog gebruikt wordt. Kan iemand mij hierover advies geven? Groet, Bert

Het gaat om deze kast.


Ik heb net gebeld met telefoonnummer 0800-0150. Hierbij is verzocht om een mail met foto te sturen naar kpn-soc@trigionalarmcentrale.nl 😀 Zij nemen dan contact met mij op! Ben benieuwd.


Interessant. Ik ben wel benieuwd wat Trigion met een oude KPN kast te maken heeft. Laat maar weten wat je van hun te horen krijgt alsjeblieft.


Pas 3 jaar na in gebruik nemen van glasvezel waar KPN op kan leveren wordt het kopernet uitgeschakeld en kunnen dit soort kasten weg. Als er nog buren zijn die nog koper hebben is de kans groot dat ze via deze kast hun signaal krijgen.


Hallo @Bert STAPN58 als je zelf al glasvezel hebt, kijk dan eens via www.kpnnetwerk.nl met je postcode/huisnummer wanneer bij jou koper afgeschakeld wordt. Nà die tijd kan de kast weg. Zie onderstaand voorbeeld van zo'n melding:

Bij mij dus over 10 maanden einde kopernetwerk

 


Hallo @Bert STAPN58 als je zelf al glasvezel hebt, kijk dan eens via www.kpnnetwerk.nl met je postcode/huisnummer wanneer bij jou koper afgeschakeld wordt. Nà die tijd kan de kast weg. 

Het "afschakelen" gebeurt per adres. Niet zomaar in een heel gebied. Misschien zijn er nog wel adressen in de straat waar nog geen glasvezel aangelegd is vanwege technische beperkingen ofzo. De bewering dat die kast op een bepaalde datum zomaar weg kan is denk ik te kort door de bocht.


Hoi @Bert STAPN58 en welkom hier op het forum :)

Mooi om te lezen dat je al contact hebt gehad met 0800 0150 en dat dit verder al loopt. Net als @Joris62 ben ik ook heel benieuwd naar de uitkomst!


Dag JanD, ik heb de glasvezelkabel nog niet binnen in huis. Dat is een drama! De kabel ligt wel onder de stoep, maar moet nog naar binnen gebracht worden. De oude bewoners hebben destijds de aansluiting niet naar binnen laten leggen. Mijn aanvraag loopt al vanaf september vorig jaar! Ik bel iedere twee weken met KPN. Zij zijn afhankelijk van een aannemer die moet graven en contact met mij zou opnemen. Tot op heden nog geen aannemer aan de lijn gehad. Gelukkig ligt er nog een oude kabel van Ziggo zodat ik wel internet heb en tv. Maar goed, dat staat even los van de oude PTT kast.


De kabel ligt wel onder de stoep, maar moet nog naar binnen gebracht worden

Mijn aanvraag loopt al vanaf september vorig jaar!

Heb je al een aanvraag gedaan voor een abonnement, bij voorkeur via kpn. Een andere op de glasvezel kan ook maar dan wordt het naar binnen brengen helemaal ellende.

Bij de aanvraag dan aangeven dat ie nog naar binnen moet. Ook dat zal dan in gang gezet worden. Ook dit proces kan, helaas, tot enkele maanden duren.

Zonder aanvraag abonnement gebeurt er vaak … niets.


Dag Peter, ik heb een abonnement bij KPN vanaf 1 oktober 2022. Het hele pakket ook al vanaf die tijd binnen! Om de twee weken bel ik met KPN. De dames doen echt hun best, maar voorlopig heb ik nog geen enkel uitzicht wanneer ze aan de slag gaan! Eigenlijk is het niet normaal dat dit zolang moet duren, toch?


Loopt je abonnement momenteel via de koperdraad?

Is het wel glasvezel "van’ kpn?

En niet Delta of ODF of mischien Fiberflevo?