Skip to main content

Sinds twee weken worden video's in de NOS app en NOS.nl bij mij thuis niet meer afgespeeld, zowel via wifi- als bekabelde verbinding met mijn modem. Alle andere apps, zoals NU.nl, Youtube, Netflix hebben dit probleem niet. Ik heb glasvezel, 200MB/s. Geldt voor PC, tablets en telefoon. Bij uitzetten wifi op telefoon spelen video's wel af via mobiel netwerk. Met dezelfde PC's, tablets en telefoon spelen de video's wel af op mijn werkplek. Mij leek het duidelijk: probleem ligt bij KPN glasvezelnetwerk. Maar helpdesk ontkent dit en stuurt mij naar NPO. Heb net een klacht daar ingediend en krijg “mogelijk reactie”.

Op mijn werk krijg ik altijd meteen derdelijns support, omdat men weet dat ik een zeer ervaren gebruiker ben. Bij de helpdesk van KPN helpt het niet om expliciet te vragen naar iemand met meer expertise en wordt gewoon steeds hetzelfde verhaaltje afgedraaid. Misschien dat dit forum mij kan helpen. Alvast veel dank!

Gebruikt u ESET thuis?


Heb eset stop gezet,daarna werkte de nos app weer helemaal goed,ook alle videos.


Beste Nick83 en Knilles,

Geweldig dat jullie dit zo snel bloot leggen. Ik blijk idd op 30 juni ESET aangezet te hebben, want het was gratis en met al die slimme apps en apparaten die dwars door mijn modem tunnelen van Amsterdam naar mijn dorp aan de grens met België leek het mij slim om de bescherming van mijn thuisnetwerk te verbeteren. En eindelijk werkt de badeend video! Met dank aan Myrthe voor technische zaken en haar collega (naam kwijt) die mij serieus nam en alles noteerde en doorverbond.

We hebben zo een behoorlijk relevant probleem blootgelegd voor KPN en NPO, want de NOS app moet natuurlijk wel werken met ESET. OS beginnen vandaag en dus is de NOS app mijn meestgebruikte app voor de komende weken.


Je schreef dat e.e.a. niet via wifi werkt volgens de topictitel, dus bekabeld werkt het wèl goed? Dan heeft het ook niets met Eset te maken @Tondekoktue 

 


Ik gebruik thuis en waar mogelijk altijd  de wifi  draadloze verbinding.Dus ergo,of kabel of wifi is het probleem niet!! De eset  scanner stop zetten heeft wel gewerkt dus!!Waarschijnlijk te zware beveiliging in de eset virus scanner!Daar zit het probleem!

Mvg,knilles.

​​​​​

​​​​​


Het schijnt mogelijk te zijn om bij ESET verschillende filters aan of uit te zetten. Daar zou u mee kunnen spelen. Probeer het eens met zo min mogelijk filters actief.


Je schreef dat e.e.a. niet via wifi werkt volgens de topictitel, dus bekabeld werkt het wèl goed? Dan heeft het ook niets met Eset te maken @Tondekoktue 

 

In mijn bericht staat dat het ook niet werkt met bekabelde netwerk. ESET staat nu uit en alles werkt weer. Maar het is misschien de moeite waard om de filters aan en uit te zetten. Op dit moment wacht ik op de structurele oplossing van dit probleem en dan zet ik ESET weer aan.


In dit topic is iemand aan het stoeien met de filters:

https://community.kpn.com/thuisnetwerk-72/npo-en-nos-niet-bereikbaar-zonder-aanvullende-filters-in-eset-thuis-618048


Ik heb hetzelfde probleem ESET pauzeren maakte dat ik weer video in de NOS app kon kijken. Het duurde wel even voordat dit werkte. Ik heb ESET nu weer aangezet en nos.nl als toegestane website aangemeld. Ook daar duurde het even voordat dit ook werkte.


Reageer