Skip to main content

Wij willen met bepaalde software werken op kantoor. Nu vragen wij ons af of aan de volgende eisen wordt voldaan en/of hoe we dit moeten controleren/aanpassen?

  1. Per user 125 KB up & down verbinding 
    • Denk dat dit behaald wordt met KPN Klein Zakelijk?
  2. Modem / router zonder SIP-ALG (Application Level Gateway), of waarin dit uitgeschakeld is
    • Hoe controleer ik dit?
  3. Modems / routers / switches ingesteld op Full Duplex
    • hoe doe je dit?
  4. QoS (Quality of Service) ingesteld, waar per agent 125 KB gegarandeerd wordt 
    • Denk dat dit behaald wordt met KPN Klein Zakelijk?
  5. Ondersteuning van DNS SRV records
    • Word dit standaard ondersteund?

Alvast bedankt!

Hallo @Empyrium, welkom op ons forum!

Leuk om te lezen dat je interesse hebt in KPN KleinZakelijk. Logisch dat je van tevoren wel wilt nagaan of dit pakket voldoet aan jullie eisen. Ik heb daarom navraag bij mijn collega's van KPN Zakelijk gedaan.

  1. Ik verwacht dat dit wel haalbaar is, maar moet je hierbij wel vertellen dat het natuurlijk altijd afhankelijk is van het aantal gebruikers en de maximaal haalbare snelheid op het adres van jouw bedrijf.
  2. Bij KPN krijg je standaard een Experia Box* (welke versie je krijgt is afhankelijk van de type verbinding). Of hier SIP-ALG op zit en/of je dit uit kunt schakelen, weet ik niet zeker. Ik weet wel dat je altijd de mogelijkheid hebt om een andere poort te gebruiken. Je kunt een SIP server draaien over poort 5060. Een ander alternatief is om een eigen modem aan te schaffen die het wel ondersteunt. Bij KPN ondersteunen we sinds kort namelijk ook vrije modemkeuze
  3. De Experia Box en de FRITZ!Box zijn allebei ingesteld op full-duplex.
  4. Onze Experia Box heeft geen QoS-functionaliteit die jij als gebruiker zelf kunt beheren. Dit kan je wel instellen bij de FRITZ!Box. Ook hier geldt dat je als alternatief een eigen modem kunt installeren.
  5. Je hebt met de Experia Box wel de mogelijkheid om enkele DNS instellingen aan te passen, maar of DNS SRV records ondersteund worden, durf ik je niet te zeggen. Maar ook hier geldt weer: Je kunt altijd een eigen modem die dit wel ondersteund aansluiten.

*Standaard krijg je bij een KPN abonnement een Experia Box. We bieden daarnaast tegen betaling als alternatief de FRITZ!Box aan. Wanneer je hiervoor kiest, krijg je ook automatisch toegang tot onze Tech Desk.

Hopelijk beantwoord dit al jouw vragen. We hebben ook een Zakelijk Forum waar je met dit soort vragen terecht kunt. Mijn zakelijke collega's kunnen jouw waarschijnlijk beter helpen dan ik.