Skip to main content

Gisteren is mijn abbo bij KPN ingegaan. het werkt dus daar geen vraag over.

Vanmorgen stond er een opdringerige Delta verkoop student aan de deur, laatste kans om nog aan te melden, als ik nu niet mee zou doen dan moet je later zelf de kosten dragen van aansluiten.

Gaf aan dat ik net bij KPN zat op koper.

Werd me verteld dat ik dan we zeker nu over moest gaan op Delta, want in de toekomst zou Delta en KPN heel close gaan samenwerken en als het koper werd uitgeschakeld dan had ik de boot gemist. Dat zou dus wel betekenen dat ik minimaal een jaar Delta of 1 van de aangeslotenen zou moeten afnemen ( daar staat geen KPN tussen)

 

Dit voelde voor mij aan als een BS verhaal, maar wat is waar?

 

woongebied 9934

Nee, daar klopt niets van. Je kunt gewoon gebruik blijven maken van je huidige verbinding.

Gaat Delta Fiber Nederland glasvezel in jouw buurt aanleggen? Wij hebben geen samenwerking met deze partij. Maar geen zorgen, bij ons zit je goed. Je vindt op deze pagina meer informatie.

bron: https://www.kpn.com/internet/glasvezel/lokale-glasvezelaanbieder/delta-fiber-nederland

Daar vind je ook een postcodecheck om te zien wat de plannen zijn van KPN met glasvezel op jouw adres.


Nee, zolang kpn op jouw adres geen diensten levert over glasvezel blijft je koperlijn gewoon functioneren. KPN levert niet over Delta. In mij dorp wordt zelfs een extra glasvezel aangelegd door Glaspoort, tbv kpn. Naast die van FiberFlevo/Delta. Of kpn ooit in de verre (?) toekomst over Delta gaat leveren? De tijd zal het leren, maar de komende jaren nog niet!


Nee, zolang kpn op jouw adres geen diensten levert over glasvezel blijft je koperlijn gewoon functioneren. KPN levert niet over Delta. In mij dorp wordt zelfs een extra glasvezel aangelegd door Glaspoort, tbv kpn. Naast die van FiberFlevo/Delta. Of kpn ooit in de verre (?) toekomst over Delta gaat leveren? De tijd zal het leren, maar de komende jaren nog niet!

En daar zit het dus in, de toekomst, wat als kpn dus wel over de Delta lijn gaan? Dan moet ik dus wel die aanleg kosten betalen en heeft die opdringerige Delta verkoper gelijk gehad.


Tja, dat is de tactiek van opdringerige verkopers. Jou dwingen tot een snelle beslissing door te 'dreigen' met ongewenste gevolgen.

Het is niet aan een Delta verkoper om uitspraken te doen namens KPN.
De kans is vele malen groter dat KPN een eigen glasvezelnetwerk ernaast gaat leggen.
Op welke termijn is afwachten maar tot die tijd blijft de koperlijn gewoon functioneren.


Het wordt toch hoog tijd dat dát geleur aan de deur verboden is. Wat een verhalen lees je daar toch steeds over. Pure misleiding.


Waarschijnlijk gat KPN nooit over het netwerk van Delta leveren.

Als ze nu gratis aan willen leggen, zonder dat je een abonnement hoeft af te sluiten, laat ze dat dan gewoon doen.