Skip to main content

Hallo!

ik zie meer vragen over dit onderwerp, maar er voor mij nog geen sluitend antwoord bij staan.
Ik heb overstap gemaakt naar KPN glasvezel en nu werkt mijn VPN verbinding met werk niet meer. 
Wat te doen?

@erik-van-kpn-135981, ik zie jouw naam vaak bij de vpntopics voorbij komen, jij een idee?

hoi
Als ik IPV6 uitzet, werkt VPN verbinding niet. 
Wat nu? @Jan van KPN 


hoi
Als ik IPV6 uitzet, werkt VPN verbinding niet. 
Wat nu? @Jan van KPN 

Balen dat dit niet heeft geholpen @ChristaB :(

Ik zou je toch willen adviseren om dit (nogmaals) aan te kaarten bij de IT afdeling van jouw werk. Je gaf aan dat het opzetten van de verbinding wel lukt maar dat het Intranet daarna niet laadt. Voor mij klinkt dit alsof er in de onderliggende instellingen van je VPN wellicht iets aangepast moet worden. Dat is niet iets wat KPN voor je op kan lossen, het spijt me! 


Dank @Jan van KPN 
Kun je me helpen aan WAT de eisen zijn wat KPN stelt aan de VPN verbinding? Want daar zal iets wringen: dat protocol wat KPN wil, niet in mijn VPN verbinding zit. Maar dan moet ik wel weten waar KPN wil dat VPN aan voldoet. 


Kun je me helpen aan WAT de eisen zijn wat KPN stelt aan de VPN verbinding? 

Er zijn geen eisen die KPN stelt aan een VPN verbinding, die moet het gewoon altijd doen.


Dank @Jan van KPN 
Kun je me helpen aan WAT de eisen zijn wat KPN stelt aan de VPN verbinding? Want daar zal iets wringen: dat protocol wat KPN wil, niet in mijn VPN verbinding zit. Maar dan moet ik wel weten waar KPN wil dat VPN aan voldoet. 

Wat @wjb hierboven aangeeft, klopt. Vanuit KPN worden er geen eisen gesteld aan een VPN verbinding. Daarom zou ik dit toch nogmaals aankaarten bij de IT afdeling van je werkgever. Na de dingen die we al hebben geprobeerd heb ik zelf ook geen idee waarom het niet lukt, het antwoord op die vraag moet ik je dus helaas schuldig blijven. 


maar dan laat je IPV6 toch gewoon uitstaan?! elke dag aan/uit/aan zetten voegt dan ook niks toe. En als er een generiek KPN probleem is met VPN’s naar je werk, dan zullen ze dat onderhand toch wel in de faq/veelgesteldevragen hebben staan voor thuiswerken? 


Als je kunt inloggen zonder foutmelding op je werkomgeving, dan werkt de VPN goed. Kun je daarna niet meer verder, dan zit er iets fout bij je werkgever. Vaak is dat iets in de Firewall bij je werkgever. Laat  hen je profiel checken met een collega die ook KPN glas heeft.

 


Ik ben een van die 4 werknemers die problemen heeft en zoals Christa al aangaf werken er verschillende dingen niet als we via het KPN thuis netwerk verbinden, maar zodra ik via een Ziggo-modem (bij mijn ouders) of via een hotspot op mijn telefoon ga werken dan werkt alles opeens vlekkeloos.

Ik kan me indenken dat de firewall problemen kan veroorzaken, maar kan het zijn dat er iets in de firewall van de KPN-modem zit wat dit probleem veroorzaakt, aangezien ik alleen problemen ervaar als ik via het KPN-modem verbonden ben?

als dit het probleem is kan ik dan specifieke poorten openzetten op mijn KPN-modem dat alleen met het ip van het werk verbonden kan worden?


Wat voor een NTU/ONT (glasvezelkastje) heb je en welke Experia/KPN Box heb je?

Kan je helemaal geen VPN verbinding opzetten of komt de VPN verbinding wel tot stand maar kan je het kantoornetwerk niet bereiken?


  • Kastje: (zie eerder deze thread)
  • VPN komt wel tot stand, maar kan het kantoornetwerk niet bereiken
     

ik heb KPN box 12, maar wat betreft het glasvezel kastje moet ik echt even kijken als ik thuis ben. Ik heb me afgelopen jaar in Juli bij KPN voor glasvezel aangesloten, dus ik ga er vanuit dat ik de nieuwste binnen gekregen heb toen.

wat betreft de vpn, ja ik kan verbinden, maar vervolgens kan ik niet bij de interne dingen komen, alsof ik op een buitenste schil of zo terecht kom vanuit waar ik niets kan benaderen. Maar hier heb ik geen probleem mee als ik via Ziggo of een mobile hotspot verbind


Wat is het subnet (IP adresreeks) dat bij jullie op kantoor gebruikt wordt?


ip adresreeks: 192.168.2.0
subnet: 255.255.255.0
dus niets speciaals


ip adresreeks: 192.168.2.0
subnet: 255.255.255.0

Dat is hetzelfde als bij u thuis. En dat is het probleem. Niet alleen bij u, maar alle medewerkers die thuis een KPN modem gebruiken zullen dit probleem hebben.

Ik snap nooit waarom bedrijven het 192.168.2.0 subnet gebruiken. Dat is vragen om problemen. Alle KPN modems staan standaard ingesteld op 192.168.2.0. Bij sommige KPN modems kan dat niet eens gewijzigd worden. Met een VPN verbinding is dat dan dus een probleem.

Welke firmware heeft u op de KPN Box staan? Met de nieuwste firmware kunt u thuis het subnet wijzigen. Naar 192.168.5.0 bijvoorbeeld. Met de oudere firmware kan dat niet eens.


Ik ga het vanavond even proberen, dan zal ik testen of dat inderdaad het probleem is.

Ik verwacht dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben dat dat het probleem is, omdat de computer dan op het lokale netwerk aan het zoeken zou zijn in plaats van het vpn netwerk waardoor die de services van het werk niet zou kunnen vinden.


Ik ga het vanavond even proberen, dan zal ik testen of dat inderdaad het probleem is.

Ik verwacht dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben dat dat het probleem is, omdat de computer dan op het lokale netwerk aan het zoeken zou zijn in plaats van het vpn netwerk waardoor die de services van het werk niet zou kunnen vinden.

Denk eraan dat al je thuisapparatuur opnieuw verbonden moet worden. Als je de kans hebt om een bekabelde laptop/pc te gebruiken voor de omzetting, doe dat dan daarmee eerst. En dan de VPN testen.


Ik heb het gister getest en het lijkt inderdaad dat het IP-adres reeks het probleem was, bij mij en bij een andere collega heb ik zodoende het probleem gister weten te verhelpen.

Nou moeten we nog bij Christa langs gaan om het voor haar ook aan te passen.


Ik heb het gister getest en het lijkt inderdaad dat het IP-adres reeks het probleem was, bij mij en bij een andere collega heb ik zodoende het probleem gister weten te verhelpen.

Nou moeten we nog bij Christa langs gaan om het voor haar ook aan te passen.

Goed nieuws @Jack Mutsers en bedankt ook dat je je bevindingen hier hebt willen delen! Uiteraard hoop ik dat dit ook in het geval van @ChristaB gaat werken zodat ook zijn weer thuis met haar VPN kan werken🙏🏻


Reageer