Skip to main content

Ik kreeg een enquête van KPN waarin werd gevraagd of de glasvezel goed geïnstalleerd is. Er is onder andere sprake van een Glasvezelkastje. Wat is dat? Heb ik zo’n ding? Volgens mij heb ik:

  1. een Glasvezelaansluitpunt,
  2. een NT (maar dan veel kleiner dan op de websites staat omschreven),
  3. een rode kabel en
  4. een KPN box 12.

De NT is het glasvezelkastje. Daarvan verschillende modellen. Sommige zijn wat groter, sommige wat minder groot.


Hallo @Tientien ,

Ik kreeg een enquête van KPN waarin werd gevraagd of de glasvezel goed geïnstalleerd is. Er is onder andere sprake van een Glasvezelkastje. Wat is dat? Heb ik zo’n ding? 

Ja, dat wordt ook wel een NT genoemd. KPN heeft er een hele reeks van. Op deze pagina worden ze beschreven en er staan ook foto’s: 

https://www.kpn.com/service/televisie/installeren/interactieve-tv/handleidingen.htm#!/device/glasvezelkastjes/hulp-bij-je-glasvezelkastje

 


“Wordt ook wel een NT genoemd.”

Ik heb eens uitgezocht wat je allemaal nodig hebt voor een glasvezelaansluiting. Ik kwam tot 16 dingen. Onder andere een Grondplaat, een Glasvezelaansluitpunt, een FTU, een Glasvezelmodem, een XGSPON, een Experiabox, een Router, een Modem, een Genexismodem, een Glasvezelmodem, een KPN box 12. Ik vermoed dat het een heleboel verschillende namen zijn voor een paar dingen


Oh, doe mij zo’n enquête alsjeblieft 🙏


“Wordt ook wel een NT genoemd.”

Ik heb eens uitgezocht wat je allemaal nodig hebt voor een glasvezelaansluiting. Ik kwam tot 16 dingen. Onder andere een Grondplaat, een Glasvezelaansluitpunt, een FTU, een Glasvezelmodem, een XGSPON, een Experiabox, een Router, een Modem, een Genexismodem, een Glasvezelmodem, een KPN box 12. Ik vermoed dat het een heleboel verschillende namen zijn voor een paar dingen

Daar zitten veel dubbelingen in.

Experiabox = router = modem = Box 12

Glasvezelaansluitpunt = FTU

Genexismodem is AON of XGSPON

en u vergeet nog: stopcontact, ac adapter, contract met een energieleverancier, een huis, etc. etc. :-)

 

 


 Daar zitten veel dubbelingen in.

 

Ongetwijfeld. Ze verzinnen verschillende namen voor hetzelfde voorwerp. Lekker verwarrend. Ze komen nu ineens met “glasvezelkastje” - wéér een nieuwe naam!