Skip to main content

Hallo allemaal,

Ik zit zelf niet bij KPN maar bij BudgetAllesin1.
Maar gezien de klantenservice daar stel ik mijn vraag hier.

Mijn internet werkt gewoon, maar sommige apparaten lijken voor bepaalde delen geblokkeerd te worden of hebben een slechte connectie met de dienst waar ik verbinding mee wil hebben.

Om met het makkelijkste voorbeeld te beginnen;
Xbox heeft toegang tot alles; partychat, online games (meeste) etc. maar bij bepaalde games (zoals CoD is het onmogelijk verbinding te maken bijv CoD Vanguard krijg ik de error Kadeena - Keesler bijv). Wanneer ik dan inlog in het modem via mijnmodem.kpn en vanuit daar het modem opnieuw opstart terwijl de xbox aan is. dan werkt het weer volledig en kan ik alles weer, tot de xbox uit gaat en iets later opnieuw aan gaat, dan werken sommige games zoals cod weer niet. als ik dan de ‘multiplayer verbinding test’ op de xbox doe geeft deze aan 100% pakketverlies te hebben op dat moment (andere multiplayer games of diensten via internet werken gewoon wel). Het modem wederom herstarten verhelpt dit weer.


Zelf heb ik al geprobeerd om het ip adress en ip6 adress van xbox aan de DMZ lijst in het modem toe te voegen. Dit maakte geen verschil. Ook uit of aanschakelen van andere functies (upnp bijv,) helpt niet. Van LAN naar WIFI verbinding lost ook niks op. (ik dacht misschien ander ip adress)

 

Maar ook mijn laptop wanneer ik verbinding maak met mijn Cloud PC heeft soms erge problemen (Zoals hoge latency maar ook packetloss en onstabiliteit). Deze vraagt niet veel en kan al stabiel werken vanaf een lage internetsnelheid. Het modem resetten en alles is weer prima.
ook hier maakt het inpluggen van een lan kabel van laptop rechtstreeks op modem geen verschil

Maar zelfs simpele dingen via de telefoon, als whatsappjes of een zoekopdracht kan soms resulteren in lange wachttijden. Het gebeurd wel, maar heeft soms opeens 3 minuten nodig.
Alsof het internet niet wegvalt, maar volledig even pauzeert. Dit merk ik ook soms bij spraakopdrachten bij google assistent, die er dan zeker een minuut over doet om hierop te reageren.
Ook bij tv kijken via de app op google tv kan dan spontaan zeer pixelig worden en haperend(ook andere streaming services). Ook wanneer er geen andere apparatuur gebruikt wordt op dat moment.

Voordat ik het modem reset, doe ik een speedtest, het is niet dat de verbinding trager wordt namelijk.
Het internet is dus zeker gewoon bruikbaar, maar bepaalde dingen werken soms even niet

 


Budget heeft mij een een nieuw modem opgestuurd, maar ook dit verhelpt niks. 
Zij zijden daarna om de DSL kabel tussen modem en aansluitpunt te vervangen, ook gedaan.
Ook andere netwerk kabels geprobeerd tussen modem en xbox alsook andere poorten
Voor de zekerheid heb ik geprobeerd om ook de Deco (en daarmee ook de via wifi verbonden apparaten) eens van het netwerk af te halen, ook dit hielp niks


Mijn situatie;
Experia v10A, (oude) telefonielijn/DSL via 4 polige stekker. Aansluiting in woning 4 jaar geleden nog aangepast door monteur (vanuit NLE , wat nu budget is). 
Eerder op deze aansluiting modem gehad zonder problemen.

Modem staat in woonkamer in gelijksvloers appartement , halve meter van aansluitpunt.

Wifi op modem is uitgeschakeld en wordt door 3 TP-link deco m4 kastjes opgevangen voor betere wifi in huis. Na 2é deco m4 zit ook een netwerk switch. Deco’s zijn bekabeld verbonden aan elkaar en modem.
Internetsnelheid tussen 85/100 mbps. Niet zeer hoog voor tegenwoordig, maar nooit problemen bij normaal gebruik.
 

Nu sinds januari weer bij budget en sindsdien ook dit soort problemen.

Het is misschien een luxe probleem, maar zeker wel vervelend. Ook bij meetings via zoom oid is dit vervelend. als ik vergeet het modem vooraf even te herstarten dan heb ik een vervelende verbinding. 

Waar zou het probleem kunnen liggen?
Alvast bedankt !



 

Dit is het forum van KPN. Hier word geen ondersteuning geleverd aan klanten van andere providers. 


V10a en daarvoor ook een v10a?

Zou ppp uitval kunnen zijn. Kun je geen v10 krijgen?


Dit is het forum van KPN. Hier word geen ondersteuning geleverd aan klanten van andere providers. 

Hoezo niet? Iedereen mag toch zelf weten of hij/zij iemand helpt? En als er ook nog eens dezelfde apparatuur gebruikt wordt (Experia box) en misschien het netwerk ook van KPN is, dan zijn er genoeg overeenkomsten om hier naar een oplossing te komen zoeken...


V10a en daarvoor ook een v10a?

Zou ppp uitval kunnen zijn. Kun je geen v10 krijgen?

Nee budget heeft enkel V10A’s toch? 
Ik ben niet heel erg bekend met de Deco’s, zouden deze mogelijk dhcp problemen kunnen veroorzaken? 
 

Verder ben ik het een klein beetje eens dat deze vragen meer bij budget horen, aan de andere kant gaat dit over het modem die kpn levert over de kpn lijn dus ik snap het wel. 


V10a en daarvoor ook een v10a?

Zou ppp uitval kunnen zijn. Kun je geen v10 krijgen?

Nee budget heeft enkel V10A’s toch? 
Ik ben niet heel erg bekend met de Deco’s, zouden deze mogelijk dhcp problemen kunnen veroorzaken? 
 

 

Budget en andere WBA providers leveren inderdaad helaas enkel de V10A, voorheen wel de V10.

Als je Deco's bij KPN in accespoint mode zet, zou het eigenlijk geen problemen moeten geven.


Hoi @Milovat, welkom op het KPN forum. Budget gebruikt het KPN netwerk, maar heeft een eigen klantenservice, Ik kan alleen dingen voor KPN klanten inzien, net zoals Budget alleen gegevens van Budget klanten kan inzien. Als blijkt dat er iets in het netwerk niet goed gaat heeft Budget een eigen ingang bij het netwerkbeheer voor Budget klanten, wij hebben zo'n ingang alleen voor KPN klanten.

Andere gebruikers kunnen met je meedenken zoals je aan hun reacties ziet, die kunnen je mogelijk op weg helpen. Vanuit KPN kunnen we hierin niets voor je betekenen, daarvoor moet je contact opnemen met Budget.


Nog wat aanvullende informatie; Het modem knippert ook naar mijn mening relatief vaak blauw per dag. Het dan om de voorkant (internet/dsl). 
Volgens een forum post hier zou dit zijn; bezig met opstarten, intrainen van de DSL verbinding
 


@DennisA78 , 
Dankje, Nee Budget maakt alleen gebruikt van het V10A model helaas, kan ik ergens in de logboeken in het modem zien of het met de PPP te maken heeft? 

@Ik_Hussel 
Deco’s staan inderdaad in acces mode, waardoor het zijn router functies uitschakelt. 
Voor de zekerheid had ik deze ook even van het modem afgehaald om te kijken of er misschien een apparaat erg belastend op het netwerk was. 
Ik snap ook heel goed dat er zo gedacht wordt, en als budget een eigen community had was ik het ook zeker daar gaan proberen. Toch bedankt voor je begrip!

@Jasper Bedankt. Ik snap dat KPN mij niet kan helpen, maar gezien hetzelfde netwerk en apparatuur en kennis van de community hierin hoop ik inderdaad het antwoord hier te vinden.

 


ik heb precies hetzelfde en ben al een jaar bezig om dit in orde te krijgen maar kom ook geen stap verder modem schiet van kleur om de haverklap.

Mijn internet is ruk metingen zijn prima gebruik is ruk pc op de kabel drukt laptop op wifi weg zou helemaal niet moeten kunnen maar hier wel ook andersom als een laptop een update heeft dan gooit die de rest van de apparaten plat.

Ik heb 2 monteurs gehad 1 van budget 1 van kpn budget zegt er zit een cross over op de lijn maar dat kan ik niet repareren ander van kpn zegt niks aan het handje.

Dus 2 modems verder 2 monteurs verder nog steeds waardeloos internet kan niks downloaden of updaten of er valt internet weg van andere apparaten tv en telefoon vallen ook steeds weg maar hulp komt er niet zal nog 14 maanden motten door zetten tot ik kan overstappen.

 

Ik kan wel begrijpen dat mensen hier op het forum komen aangezien je bij budget helemaal niks kan het duurt uren voor je iemand hebt en die hangen gewoon de telefoon in je oor op en hun forum is niks waard zelfs via facebook is het huilen met de pet op dit heeft kpn een heel stuk beter geregeld daarom denk ik dat mensen hier komen 

 


Hallo @Barry vk en @Milovat , dat is dan het nadeel van klant bij een budgetprovider zijn.

Maar voor vragen en en klachten moet je toch echt bij je eigen provider zijn, KPN, als provider, kan hier niets mee.

 


 

Maar voor vragen en en klachten moet je toch echt bij je eigen provider zijn, KPN, als provider, kan hier niets mee.

 

Hoi @JanD ,

KPN niet nee, maar de forumleden wel.Mij (en meerdere mensen denk ik), maakt het niet uit of ik nou een budget, ziggo of KPN klant help.


@Milovat 

Het is inmiddels een jaar geleden, maar ik ben benieuwd of je nog verder bent gekomen met je probleem. Ik loop namelijk tegen precies hetzelfde aan bij Budget.


@Milovat

Het is inmiddels een jaar geleden, maar ik ben benieuwd of je nog verder bent gekomen met je probleem. Ik loop namelijk tegen precies hetzelfde aan bij Budget.

nee heb er 2 jaar bij gezeten mag nu over 1 maand weg dus ben aan het kijken naar andere provider heb inmiddels 3 monteurs over de vloer gehad en 2 nieuwe modems en compleet mijn woning opnieuw laten bekabelen maar niks werkte dus blij dat ik weg ben ik heb een glasvezel aansluiting maar kpn ziet deze niet dus kan zo ie zo niet naar kpn over stappen


@Milovat

Het is inmiddels een jaar geleden, maar ik ben benieuwd of je nog verder bent gekomen met je probleem. Ik loop namelijk tegen precies hetzelfde aan bij Budget.

nee heb er 2 jaar bij gezeten mag nu over 1 maand weg dus ben aan het kijken naar andere provider heb inmiddels 3 monteurs over de vloer gehad en 2 nieuwe modems en compleet mijn woning opnieuw laten bekabelen maar niks werkte dus blij dat ik weg ben ik heb een glasvezel aansluiting maar kpn ziet deze niet dus kan zo ie zo niet naar kpn over stappen

Bedankt voor je reactie. Enorm balen dat niets heeft geholpen. Succes met je zoektocht naar een nieuwe provider!