Skip to main content

Vanavond kwam er rond 18.15-18.30 een man aan de deur bij ons in de Pijp in Amsterdam met een KPN jasje en vriendelijk uiterlijk. Hij begon te praten over een glasvezelinstallatie in de straat. Het klopt dat er recent glasvezel is geïnstalleerd maar ik weet niet zeker van welke provider aangezien we zelf bij Ziggo zitten. Kan best KPN zijn. Hij begon te kletsen en vroeg direct om mijn gegevens. Aangezien ik net ziek ben geweest was ik er niet helemaal bij en voor ik het wist had ik mijn naam, telefoonnummer, email en adres gegeven. Toen ik terug naar binnen liep begon ik te twijfelen of dit wel echt iemand van KPN was en wat nou eigenlijk het doel was van dit gesprek. Hij had een apparaatje bij zich met een soort adressenoverzicht en alles zag er professioneel uit. Hij heeft zich niet uit zichzelf geïdentificeerd en ik heb daar ook niet om gevraagd. Kan iemand van KPN mij contacteren om te checken of dit inderdaad een medewerker van KPN was? Bedankt.

even los van het feit of ‘weijweij’ in het telefoonboek staat, maar als je geen goed gevoel hebt, zelf initiatief nemen en KPN bellen, kpn gaat jou echt niet bellen. Daarnaast, helaas te laat, is het advies altijd om nooit, maar dan ook nooit aan de deur (of telefoon) zaken te doen, ze overvallen je altijd met mooie praatjes en je moet echt na 0,1 sec de deur dichtdoen of telefoon ophangen. Ga nooit in gesprek met ze want daar hebben zij voor doorgeleerd.


Iets getekend? Nee? Mooi.

Overigens moet duidelijk zijn waarom de gegevens gevraagd zijn, dat heet doelbinding volgens de wet (AVG). U moet daar specifiek over geïnformeerd zijn en toestemming gegeven hebben.

Is er glasvezel bij u geïnstalleerd of alleen in de straat? Is er bijvoorbeeld in de meterkast een glasvezel afgemonteerd? Want dan wil KPN(?) u natuurlijk graag als klant.

Maar als u niets getekend heeft is er weinig aan de hand. Volgens de wet mag u bij colportage - en dat is dit - ook binnen 14 dagen van afzien, zie: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/rechten-bij-aankoop/koop-aan-de-deur-colportage

Houd de e-mail en of brievenbus dus in de gaten. Mocht er toch een bevestiging komen in de vorm van een contract, direct handelen.

 


Gisteren belde er tussen 18:00 en 18:30 uur een meneer aan in een KPN jasje bij ons huis in de Pijp in Amsterdam. Hij legitimeerde zichzelf niet, zei iets over glasvezel en vroeg direct om mijn gegevens (naam, adres, telefoonnummer en email adres). Hij gaf geen duidelijke toelichting waarom hij om deze gegevens vroeg. In het moment kwam hij over als een monteur en heb daarom mijn gegevens achtergelaten. Achteraf heb ik mijn twijfels of dit echt iemand van KPN was. We zitten niet bij KPN maar bij Ziggo.

Zojuist heb ik 2x 0800 0402 gebeld waarbij ik 10 minuten per keer in de wacht stond en vervolgens wordt tot 2 maal toe de lijn verbroken.

Hoe kom ik met iemand in contact van KPN om te checken of deze meneer echt iemand van KPN was?

 

Admin: Nieuw topic samengevoegd met bestaand topic. Graag geen dubbele topics aanmaken.


Hoi @weijweij . Welkom op het forum.

Het is heel simpel: Als je het niet vertrouwt, vriendelijk bedanken en de deur sluiten. Of de beste man/vrouw om legitimatie vragen.

KPN stuurt af en toe mensen op pad om aanbiedingen te doen. Ze hebben KPN kleding aan en kunnen zich als dusdanig legitimeren.

Als jij daar geen zin aan hebt, of twijfels. Dan gewoon niet op ingaan. Met ons bellen hierover heeft geen zin. Wij hebben geen inzage in de campagnes.