Skip to main content

Vrijwel dagelijks valt ons internet meerdere keren uit. Zojuist ben ik meteen naar NT kastje gerend en zag toen dat lampje van ethernet op NT kastje niet brandde. Dit probleem doet zich al een eeuwigheid voor.

Hierbij nog even opmerking: Het verdeelkastje voor glasvezel bij ons in de straat heeft 2 of 3 jaar geleden vocht problemen gehad. De “zekering” voor onze aansluiting in dat kastje was roestig en is vervangen door de netbeheerder. De koker met alle aansluitingen is opnieuw begraven maar er is volgens mij niks veranderd. Als er toen vocht in kon moet dat nu ook weer kunnen gebeuren lijkt mij. 
we zitten al jaren op glasvezel en hebben eigenlijk altijd problemen en storingen. Ik heb het snelste en zwaarste abonnement. Ik heb overal vaste internet aansluitingen in huis. Ik ben er zo klaar mee. Waarom werkt het nooit normaal hier? Please please help!!

In aanvulling op mijn vorige bericht twee foto’s die wellicht meer duidelijkheid scheppen over het probleem bij mij thuis met glasvezel internet. Voor de duidelijkheid: deze televisie die foutmelding geeft is bedraad aangesloten op internet. Toen de tv melding gaat dat we modem moesten controleren, ben ik naar NT kast gaan kijken en ontdekte daar toen dat lampje ethernet uit was. Storingen duren meestal maar kort . Schatting: Minuut ongeveer. 


 


 @iKlein de glaskast als eens minimaal 2 minuten van de stroom  gehad en daarna herstart???

 

 

 

 

 


welke lampjes brandden er nog op de experiabox/kpn box op het moment dat de verbinding weg valt?

als ik zo naar die foto van jou NT kijk. lijkt het erop alsof de spanning er even kort vanaf is geweest.


Dus je hebt een 4Gb abo @iKlein ???

Nee, dat kan alleen met XGS-PON.


Kontroleer of de de zwarte stekker onder de "NT" goed zit en boven ergens goed in een stopkontakt zit. Zo ja, open het stopkontakt om te kijken of er geen los kontakt zit. Zo nee, bel KPN, zo ja, schroef de kabels vast en wacht af, voordat je KPN belt (na jaren opeens een probleem met een stopkontakt, aansluiting "los" na zoveel keer stekker in/uit).


Wat fijn dat jullie meteen meedenken. Stekkers heb ik nagelopen (tig keer) en zitten allemaal goed. Het stopcontact zelf heb ik nog nooit geopend. Goed idee. Dat ga ik proberen. Dankjewel @jojootje 

@joey92  volgens mij brandden de lampjes op onze Expedia v12 allemaal groen (op eentje na die normaal wel brandt) meen dat het wifi was. Stom dat ik daar niet beter op heb gelet. 


het kan goed zijn dat er een spanningsdipje of slecht contact in het stopcontact zit. waardoor de aangesloten apparatuur even zonder spanning komt te zitten. 

die foutcode 303, dan ziet de TV ontvanger geen verbinding meer met het modem. dat kan alleen als de kabel eruit gehaald wordt. of als het modem uit staat.


Hoi @jojootje  Mijn advies sluit hier op aan. Loop alles even na en herstart de apparatuur. Kijk of alle kabels goed ‘klikken’ en inspecteer ze op eventuele beschadigingen.

Als het allemaal niet mag baten kun je het beste bellen met 0800 0402 . Dan kan de helpdesk de lijn doormeten en desnoods een monteur aansturen. 


Ik heb nog geen kans gehad om de stekkerdoos te openen en naar de contacten te kijken.
 

Zojuist wel weer een storing gehad. Het duurt maar een minuut of 5 voor alles vanzelf weer op start en internet weer werkt maar een paar keer per avond is dat behoorlijk storend.  
 

tv gaf weer melding 303, op de NT-kast was het lampje van ethernet uit en op het modem was het lampje van wifi uit. 
 

zonder verder zelf in te grijpen, start alles vanzelf weer op na een storing en beschikken we weer over zowel vast internet als wifi. (Tv is bekabeld aangesloten op internet)


Het zou kunnen dat de storing in ons deel van de verbinding zit, @iKlein . Daarom is de bekabeling bij langs lopen belangrijk. Als je daar verder niks bijzonders kunt vinden zou ik z.s.m. 0800 0402 bellen.

Ze kunnen dan de verbinding doormeten en vaak is het dan al wel duidelijk of er iets aan jou of onze kant misgaat. Indien onze kant, krijg je een gratis monteur. 


Erwin, dank voor het meedenken. Naar aanleiding van jouw berichtje zojuist gebeld met KPN. De medewerker die ik sprak, zag geen onderbreking in het signaal van glasvezel naar ons huis. Hij zag alleen dat de verbinding tussen de router en het NT-kastje verbreekt. Ik krijg nu een nieuwe verbindingskabel tussen NT-kastje en router toegestuurd. Ik snap dat deze stappen doorlopen moeten worden maar ik heb dit al zo vaak gedaan. Het NT-kastje is zelfs al een keer vervangen en ook hebben we al verschillende keren een nieuwe router gekregen maar problemen blijven zich maar voordoen. 
Kan dit echt niet met lekkage in de verdeelkast te maken hebben? Toen daar het probleem zat is alleen ons glasvezel zekeringetje vervangen en is de buis met aansluitingen weer begraven zonder iets aan de oorzaak van die lekkage te veranderen. Ik denk dat het daar nog steeds lekt en dat we daar hinder van ondervinden. 


Erwin, dank voor het meedenken. Naar aanleiding van jouw berichtje zojuist gebeld met KPN. De medewerker die ik sprak, zag geen onderbreking in het signaal van glasvezel naar ons huis. Hij zag alleen dat de verbinding tussen de router en het NT-kastje verbreekt. Ik krijg nu een nieuwe verbindingskabel tussen NT-kastje en router toegestuurd. Ik snap dat deze stappen doorlopen moeten worden maar ik heb dit al zo vaak gedaan. Het NT-kastje is zelfs al een keer vervangen en ook hebben we al verschillende keren een nieuwe router gekregen maar problemen blijven zich maar voordoen. 
Kan dit echt niet met lekkage in de verdeelkast te maken hebben? Toen daar het probleem zat is alleen ons glasvezel zekeringetje vervangen en is de buis met aansluitingen weer begraven zonder iets aan de oorzaak van die lekkage te veranderen. Ik denk dat het daar nog steeds lekt en dat we daar hinder van ondervinden. 

Als die kabel niet de oplossing was, laat het hier even weten


Reageer