Skip to main content

Waar kan ik mogelijke KPN kabel fraude melden?

• February 25, 2025
  • 12 reacties
  • 247 keer bekeken

Simplicity
Topper
Forum|alt.badge.img

Hallo. Mijn onderbuur is bijna dagelijks aan het verbouwen (al 2 jaar ) en zo te zien, schade aan het maken. Vanochtend enorm veel geboor in de internethoek. Zijn woning beneden en mijn woning zijn “verbonden”. Hij kan misschien zo de KPN kabels frauderen? Ik wil dit preventies gemeld, de man heeft al genoeg ellende veroorzaakt. Waar kan ik dat doen?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

12 reacties

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • February 25, 2025

kpn zal denk ik pas wat kunnen doen als er in zijn geheel geen signaal meer is 

• February 25, 2025

Hij kan in ieder geval niet stiekem gebruik maken van jouw kabel. Althans... als hij dat zou doen, dan zou jij geen verbinding meer hebben. Dus dat merk je dan snel genoeg. En daarnaast: daarvoor is geen verbouwing nodig. Dat zou die ook gewoon kunnen doen zonder te verbouwen 😉

Simplicity
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • February 25, 2025

Beste Marlon. Dankjewel voor je antwoord. Dat is waarschijnlijk precies de bedoeling. Het gaat  hier om een onveilige situatie ( kan zo niet even uitgelegd). Maar wilde daarom  een melding registreren dat dit kan gebeuren na vandaag. Maar dat kan dus niet. Als het kalf verdronken is dempt men de put. 

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • February 25, 2025

Als de buurman de ‘glasvezel’ raakt, dan heb je in z’n geheel geen signaal meer. Met koper is dat ook het geval, dan zal de signaal sterkte aanmerkelijk minder worden, waardoor je ook signaal uitval hebben. Mocht je vermoedens in die richting hebben, bel dan 0800-0402, dan kunnen ze de lijn doormeten.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • February 25, 2025

Tjonge, wat voor paranoia. Alleen omdat de onderbuurman zijn woning aan het verbouwen is, verdenkt men gelijk fraude. Als hij wil, kan hij gelijk de stroomleiding aftappen en gratis stroom gebruiken zonder op te vallen. Maar zoiets doet men niet.

Simplicity
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • February 25, 2025

Dank voor je reactie Tnd. Maar je hebt geen weet wat zich hier afspeelt. Dat gun je niemand. Dus oordeel niet te snel.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Simplicity, gedoe met je buren is natuurlijk nooit leuk. Mocht je het vermoeden hebben dat jouw KPN verbinding gebruikt wordt door de onderbuur, dan kun je de verbinding door laten meten door een medewerker van de klantenservice. 

Preventief iets doen, dat kan KPN niet. Hoe vervelend dat wellicht ook is in jouw situatie. 

Simplicity
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • March 3, 2025

Dankjewel Jeroen. Dat kan via KPN , ook als je een andere provider hebt?

Forum|alt.badge.img+7
  • KPN Monteur
  • March 3, 2025

Dankjewel Jeroen. Dat kan via KPN , ook als je een andere provider hebt?

Nee, dan moet het via je eigen provider.

Heb je internet via glasvezel, koper of coax? En waar ben je bang voor? Ik kan me met de huidige technieken niet een vorm van misbruik bedenken waarbij het niet opvalt als er gerommeld wordt met de kabels.

Simplicity
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • March 3, 2025

Nogmaals dank Jeroen. Dat stelt me( ons) gerust. Maar waar het zich afspeelt, gebeuren meer zaken die “ niet kunnen” en toch gebeuren. Vandaar mijn vraag. Groet.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • March 3, 2025

Ik kan me met de huidige technieken niet een vorm van misbruik bedenken waarbij het niet opvalt als er gerommeld wordt met de kabels.

Misbruik van de vorm gebruiken op kosten van de andere gebruikers kan niet, bij DSL of AON merkt de eigenaar toch als zijn modem afgewezen wordt bij inloggen omdat al een ander modem inlogde. Bij PON glasvezel kan de vreemde sowieso niet inloggen wegens versleuteling.

Misbruik van de vorm aftappen kan wel bij DSL of glasvezel. Bij DSL is eenvoudig, bij glasvezel moet men een splitter gebruiken (hetzelfde gebeurt ook in wijkcentrale). Maar men moet wel geld en know-how van een CIA of FSB om iets zinnig ermee te kunnen doen.

Simplicity
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • March 3, 2025

Dank!