Skip to main content

Beste medewerker,

Vrijdag heb ik bericht ontvangen dat de installatie is gelukt. Nu wil ik verder gaan met aansluiten maar ik kan het hele kpn kastje niet vinden in mijn meterkast

Hoe nu verder? 

Hallo ​@Nicole1234 een IS/RA-punt, zo heet dat, kan in de meterkast zitten of in de huiskamer.

Hieronder een voorbeeld van diverse IS/RA-punten:

Voorbeelden IS/RA-punten

Succes.

Dit is mijn meterkast .

Ik moet ook zeggen dat jullie zeer slecht te bereiken zijn in welke communicatie dan ook. 

@Nicole1234 Waar gaan de kabels van de 2 kastjes HiK Vision naartoe? Deze 2 zijn toch switch of router?

Duidelijk. Het IS/RA zit bij jouw niet in de meterkast. Bij zeer veel woningen zit het koper IS/RA in de woonkamer. Daar werd het meestal gemonteerd omdat de telefoon daar kwam. Het zal een van de foto van JanD zijn. In de woonkamer. Of de voorkamer. Je moet dus op zoek naar de 'varkenssnuit’ aansluiting. Mogelijk achter een kast of bank?

Overigens is dit wel 100 % tegenstrijdig: ‘installatie gelukt’ en ‘ik kan het IS/RA niet vinden’ spreekt elkaar tegen. De installatie is gelukt als het modem via het IS/RA zich heeft aangemeld…

Vermoedelijk in je woonkamer zie foto en dit zou eigenlijk vervangen moeten worden naar moderne ISRA boven oude situatie onder moderne ISRA

Ik heb een compleet nieuw huis. Ik had tot vrijdag internet en nu niet. 

Bedrijf heeft nu geen internet 

@Nicole1234  heb je een zakelijk abo dan kun je bellen met de klantenservice zakelijk 0800-0403 en als je niet een zakelijk abonnement hebt bel dan 0800-0402 en voor beiden aangeven dat je een storing hebt

Ik heb een compleet nieuw huis. 

Dan heeft de aannemer dus geen aanvraag gedaan voor aansluiting op het net. Via http://mijnaansluiting.nl. Vaak zit er wel een Ziggo aansluiting. Dat vergeten ze dan ineens niet. 

Bel kpn met "er zit geen aansluitpunt". Mogelijk krijg je dan direct een persoon aan de lijn. Of bel binnen 15 minuten nogmaals. 

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Of plan een terugbelverzoek.

Dat kan niet want ik zat/zit bij Solcon en nu heb ik niks. 

Kan jij nakijken wat de monteur vrijdag bij mij heeft gedaan? 

Dat kan niet want ik zat/zit bij Solcon

Oh. Dan zit je hier helemaal verkeerd. Dan moet je Solcon bellen. 

KPN heeft helemaal geen administratie van je want je bent geen klant van provider kpn.

Dus inzien hoe het ervoor staat kunnen de kpn moderators hier dan ook niet.

Overigens levert Solcon alleen via glasvezel. 

Succes. 

Ben je serieus ?  Ik heb een abbonement lopen bij jullie organisatie. Volgens mij hoor je mij te helpen toch? Tevens kan je zien dat ik wel degelijk klant ben en abbonement heb bij kpn

15 november is de monteur geweest om alles aan te sluiten.  Dit betreft tv en internet inclusief alle boxen en WiFi versterkers. Er is niks aangesloten. Ik heb geen tv en geen internet .

7051467349161873

1134087454

Ik begrijp ook niet dit heen en weer gechat ipv dat ik gewoon geholpen wordt. Tevens is mij beloofd bij zakelijk afsluiting je altijd geholpen wordt. We zijn inmiddels een paar uur verder en is nog werkelijk niks gebeurd 

Via deze weg is het geen klanten service. Mede klanten, zoals ik, kunnen je adviseren en de weg wijzen. 

Nu noem je ineens weer wel een contract bij kpn. Een zakelijk contract. 

En daar kunnen dit soort dingen alleen via 0800-0403 in behandeling genomen. De monteur heeft samen met jouw toch geconstateerd dat het werkt? 

Dit is nu alleen via kpn service zakelijk 0800-0403 vlot te trekken. Daar kun je ook de status van je ticket navragen. 

Succes.

Hallo ​@Nicole1234 om even duidelijkheid te scheppen, waar ben je klant bij KPN of bij Solcon, dat is even de hamvraag.

Solcon is een volle dochter van KPN, maar is administratief een apart bedrijf.

De mensen die tot nu naar jou gereageerd hebben zijn géén medewerkers van KPN, maar medeforumleden, net als jij.

KPN houdt op dit forum wel toezicht en ondersteunt waar en wanneer nodig.

Het forum is ook geen chatdienst waar je real-time reactie krijgt, hier helpen vooral klanten (van KPN) elkaar.

Mocht je toch klant bij Solcon zijn, neema dan maandag even contact met hen op.

Ben je klant bij KPN neem dan a.s. maandag contact op met de zakelijke helpdesk via 0800 0403.

Je schrijft eerder in je bericht dat ‘jullie’ zeer slecht te bereiken zijn.

Wie is ‘jullie’ en hoe heb je dat geprobeerd???

Ik zie je reactie met belangstelling tegemoet.

Bedankt voor het mee denken alle👏🏼 ik heb kpn zakelijk nu gebeld. 

Bedankt voor het mee denken alle👏🏼 ik heb kpn zakelijk nu gebeld. 

Wat is er gezegd

Reageer