Skip to main content
Vraag

Wifi werkt niet en ik ben op vakantie, kan dit op afstand worden opgelost?

• 10 augustus 2025
  • 19 reacties
  • 236 keer bekeken

• Deelnemer
  • 7 reacties

Geachte heer/mevrouw,

Ik ben momenteel op vakantie en tot voor kort werkte mijn draadloze internetverbinding altijd zonder problemen. Helaas functioneert mijn internet nu plotseling niet meer, zonder dat ik daar enige wijziging of handeling aan heb verricht. Deze storing is uit zichzelf ontstaan en het is voor mij erg frustrerend dat dit precies tijdens mijn afwezigheid gebeurt.

Ik verwacht van u dat dit probleem z.s.m. wordt opgelost, zonder dat mijn fysieke aanwezigheid daarbij vereist is. Alle apparaten die normaal via wifi verbonden zijn, werken momenteel niet, wat een ernstige belemmering vormt.

Indien u niet in staat bent om de internetverbinding te herstellen zoals in de overeenkomst is vastgelegd, zie ik mij genoodzaakt om de overeenkomst per direct op te zeggen.

Ik reken op een spoedige en doeltreffende oplossing van uw kant.

Met vriendelijke groet,

klantnummer *************

!--startfragment>

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

!--endfragment>

19 reacties

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 1094 reacties
  • 10 augustus 2025

@Ogun , los van het door u gemeld probleem: 

- vermeld hier geen privégegevens zoals uw klantnummer. dit is nl. een openbaar forum. Vul uw profiel volledig in, pas dan kan KPN eventueel iets met uw melding.

- dit is een community waar klanten mede-klanten helpen, wij kunnen weinig met het door u gemeld probleem vrees ik.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 14511 reacties
  • 10 augustus 2025

Hoi ​@Ogun 
Dit is een klanten helpen klanten-forum.
Ook ik ben klant van KPN
Wifi is je eigen verantwoordelijkheid.
En geen wifi is geen reden om het abonnement te beëindigen.

Je zou de KPN vanuit het buitenland kunnen bellen met het nummer +31 6 1200 1200
KPN zou een monteur kunnen sturen, wat kosten voor je meebrengt, maar als er niemand thuis is, kan hij ook niets doen.

Ze zijn bereikbaar op: ma t/m vr tussen 08.00 - 18.00 uur, za. 08:00 - 17:00 uur. NL-tijden.
Zon en feestdagen gesloten.

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • 353 reacties
  • 10 augustus 2025

Is er niemand die de plantjes water geeft tijdens je vakantie? Laat die de spanning twee minuten van het modem halen. Misschien werkt de wifi dan weer.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 10 augustus 2025

Beste mensen,

Wat ik vreemd vind, tijdens mijn eerste paar dagen op vakantie had ik wifi en internet verbinding. Opeens had ik geen wifi of internet meer waardoor alle apparaten offline zijn. Kpn heeft mijn gebeld ( hierdoor kosten bijgekomen omdat ik buitenland bent, buiten eu). Ik heb duidelijk verteld wat er aan de hand was. Als een monteur bij de straat kastje meet zal de probleem opgelost worden volgens mij maar kpn begrijp echt niet wn ze willen dat ik thuis zijn en bij mij huis doormeten. Uiteindelijk zijn we toch niet uitgekomen van dit discussie. Wat een ellende ik ben nieuwe klant en eerste keer kpn gekozen met 2 jaar contract. Nu heb ik veel spijt van, klanten service is moeilijk bereikbaar en vanaf begin heb ik alleen maar problemen gehad. Tijdens installeren van modem al. Wifi wachtwoord wat op de mod staat werkte niet. Kortom ik geloof niet in spoken en mijn huis is geen spookhuis. Niemand heeft stekker uitgetrokken maar klantenservice begrijp de probleem niet. Probleem bevind zich op straat of bij centrale maar kpn zegt dat ik thuis moet zijn op te meten. Wat een tegenwerkers. Door dit probleem heb ik toch een klein stress door kpn op mij vakantie.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 38066 reacties
  • 10 augustus 2025

Wat een vreemd verhaal. Je schrijft dat je op vakantie bent, dan ben je toch niet thuis! 

Reset gewoon jouw modem zodra je thuiskomt en ga nu eerst van je vakantie genieten. 

Als ik op vakantie ga, dan haal ik overigens het modem volledig van de stroom af. 

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 1094 reacties
  • 10 augustus 2025

Hoezo “tegenwerkers” ​@Ogun ? Als KPN vindt dat IN jouw huis metingen moeten worden gedaan moet er toch iemand aanwezig zijn om deze mensen binnen te laten? Geniet eerst maar lekker van een stressvrije vakantie, dat heeft ieder mens op z’n tijd nodig.  

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 10 augustus 2025

Klopt, ik ben niet duidelijk geweest, ik ben op vakantie buitenhuis ( buitenland ). Herstarten vanaf afstand werkt niet.

Eerste paar dagen dat ik in buitenland bent werkte alles naar behoren en laatste tee of drie dagen werkt internet verbinding niet. Er is niets gewijzigd in huis ( zoals stekkers vanzelf losgekomen of kabel vanuit glasvezel kastje naar de model van zelf losgekomen is). 

Bewust heb ik de modem aangelaten omdat meerdere apparaten met wifi op netwerkt aangesloten zijn. Eerste dagen dat ik in buitenland bent was alle apparaten online en kon alles op afstand regelen. Na eerste paar dagen is er geen internet verbinding waardoor alle apparaten offline zijn. Ik ben nog 2 weken in buitenland, eerste paar dagen van deze week (week 32) werkte wel en daarna niet meer. Dit is frustrerend en kpn zegt dat ik thuis moet om op te lossen. Met zekerheid kan ik zeggen dat het probleem op straat bij de kastje is of bij central maar kpn wil eerst bij mij thuis doormeten. Dit is echt tegenwerken.

Soms gebeurd dat bij de kastje op straat andere monteurs draden verkeerd loshalen of verkeerd insteken. Dit had ik een keer met t mobile thuis abonement gehad en zonder dat ik weet hadden ze zelf de probleem.opgelost zonder moeite en nu met kpn is opeens heel lastig of onmogelijk op te lossen als ik afwezig bent.

Wat een waardeloos klantenservice, ik denk omdat ze breed netwerkt en eigenaar is doet kpn helemaal niet om klanten netjes te hepen. Chatbox is waardeloos, er is geen klantenservice email adres en als je belt lang wachttijden en ze bellen terug wanner ze tijd voor je hebt.

Bij trustpilot kpn had ik gezien dat ze 1,3 sterren had maar ik dacht dat het niet waar zijn maar blijkbaar trustpilot heeft tocht gelijk. Wat een waardeloos bedrijf. Jammer dat ik gelijk 2 jaar contract had, afkopen op dit moment niet verstandig maar ik neem nooit meer diensten van kpn ook als het gratis is.

Ik begrijp niet waarom sommige mensen zo fan zijn kpn.

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 1094 reacties
  • 10 augustus 2025

@Ogun . Een troubleshooter, zo ook KPN, begint bij problemen altijd aan de "buitenkant" en werkt volgens schema 'naar binnen' tot men het probleem tegenkomt. Deze 'buitenkant' is in dit geval jouw meterkast waar je modem staat. Niks vreemds dat KPN daar wil beginnen. Overigens, wat kan je nu niet bedienen? Dreigt je vriezer te ontdooien of draaid je vaatwasser nu niet op de afgesproken tijd? Kortom wat is het echte probleem dat je WiFi het thuis even niet doet?

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • 353 reacties
  • 10 augustus 2025

Blijkbaar ben je er van overtuigd dat het probleem buiten je huis zit. Een KPN monteur kan dat alleen maar constateren als er op je aansluiting thuis gemeten kan worden.

Zomaar aders omsteken in een wijkkast gaat een monteur echt niet doen. Het risico dat een andere klant dan zonder internet zit is veel te groot.

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 1094 reacties
  • 10 augustus 2025

Teruglezend zie ik dat je een glasvezelaansluiting hebt. Glasvezelverbindingen lopen via zgn. POP stations en niet via wijkkasten en/of centrales waar aders omgestoken of verwisseld kunnen worden. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 10 augustus 2025

Dan heeft een prutser in POP station bezig geweest. Waarom moet ik thuis aanwezig zijn als ik niet aan de aansluiting bij mij modem gewijzigd of aangezeten heb? Raar dat het werkende systeem opeens niet werkt.

• 5719 reacties
  • 10 augustus 2025

Mogelijk heeft het modem een update gehad en zijn niet alle instellingen correct overgenomen. Niets bijzonders, gebeurt bij KPN wel vaker bij een update. Wat maakt het uit? Je bent op vakantie. Vergeet thuis, geniet van je vakantie. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 10 augustus 2025
JanBar schreef:

Blijkbaar ben je er van overtuigd dat het probleem buiten je huis zit. Een KPN monteur kan dat alleen maar constateren als er op je aansluiting thuis gemeten kan worden.

Zomaar aders omsteken in een wijkkast gaat een monteur echt niet doen. Het risico dat een andere klant dan zonder internet zit is veel te groot.

Zeer zeker ben ik overtuigd. Werkende systeem werkt opeens niet, Dit probleem had ik ook met ziggo gehad. Hadden ze ook gezegd u moet thuis zijn we moeten thuis meten. Was ook zelfde probleem. Uiteindelijk was ziggo monteur gekomen na 1 week door drukte en thuis gemeten. Wat was het antwoord "thuis werkt alles prima maar bij de kast op de stoep was de probleem". Dat had mij moeite gekost, 1 week internet vanuit mobiel en halve verlofdag.

Zo moeilijk is het niet toch. Ik ben ook een techneut en ook storingzoeken opleiding bij gehad. Of zie ik dat verkeerd?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 10 augustus 2025
Marlon92 schreef:

Mogelijk heeft het modem een update gehad en zijn niet alle instellingen correct overgenomen. Niets bijzonders, gebeurt bij KPN wel vaker bij een update. Wat maakt het uit? Je bent op vakantie. Vergeet thuis, geniet van je vakantie. 

Dankjewel. Zal ik zeker doen, maar kpn kon update terug halen of even monteur laten bekijken bij de centrale maar klantenservice is zo slecht en willen ze niet meedenken dat ziet het eigenlijk. Wat ze zeggen kunnen een monteur inplannen en hij kan thuis bij u meten. Ze weten niet eens waar de probleem kan zijn en willen bij mij thuis beginnen terwijl niets gewijzigd is. Nogmaals dankjewel.

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 1094 reacties
  • 10 augustus 2025
Ogun schreef:

Dan heeft een prutser in POP station bezig geweest. Waarom moet ik thuis aanwezig zijn als ik niet aan de aansluiting bij mij modem gewijzigd of aangezeten heb? Raar dat het werkende systeem opeens niet werkt.

Tja, iets wat goed werkt kan er op een gegeven moment mee ophouden, dat kennen we van fietsen, auto’s, tv’s, computers, verkeerslichten, enz, enz. Dat iemands aanwezig op jouw adres nodig is is evident. Daar kom je echt niet onderuit, al was het alleen maar om je modem te her-starten.    

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 10 augustus 2025
Berrie_Kaas schreef:
Ogun schreef:

Tja, iets wat goed werkt kan er op een gegeven moment mee ophouden, dat kennen we van fietsen, auto’s, tv’s, computers, verkeerslichten, enz, enz. Dat iemands aanwezig op jouw adres nodig is is evident. Daar kom je echt niet onderuit, al was het alleen maar om je modem te her-starten.    

Dat zie je beetje verkeerd denk ik.

Net heb ik gelezen in de antwoorden dat waarschijnlijk modem automatisch geupdate is en instellingen niet correct overgenomen is en dit vaker bij kpn voorkomt.

(Werkende systeem gaat niet zomaar zonder reden opeens ophouden en oorzaak kan op meedere plekken leggen in dit geval ik denk niet bij mij huis)

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 1094 reacties
  • 10 augustus 2025

Oké ​@Ogun , als er idd. een update is uitgevoerd moet de helpdesk jou dat haarfijn kunnen vertellen, ook precies wanneer en hoelaat, en van welke versie naar welke versie. Zelfs moet men jouw modem op afstand kunnen herstarten. Vraag daar eens naar. Heb je je profiel van deze community inmiddels helemaal ingevuld? Pas dan een moderator iets voor je doen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 10 augustus 2025

Bedankt voor jullie waardevolle informatie en behulpzaamheid. Ik heb nu mijn profiel ingevuld ik hoop van afstand dit probleem door kpn opgelost wordt.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 11402 reacties
  • 12 augustus 2025

Hallo ​@Ogun, allereerst hoop ik dat je een mooie vakantie hebt. Het probleem dat op jouw thuislocatie speelt, daarvoor moet een KPN storingsmonteur worden ingepland. Nu is het echter wel zo dat deze monteur ook op de daadwerkelijke plek waar het modem en de glasvezel aansluiting zich bevinden, langs gaat. 

Het probleem kan namelijk ook een defect glasaansluitpunt liggen. Daarbij komt ook nog als er handelingen in de wijkcentrale uitgevoerd worden, er op de thuislocatie vervolgens gecontroleerd moet worden of alles ook daadwerkelijk weer allemaal werkt. 

Beide dingen controleren en uitsluiten gaat niet als er niemand op de locatie aanwezig is. 

Reageer