Skip to main content
Vraag

Waarom haal ik met KPN 1000 Mbit/s maar 200 tot 400 Mbit/s?

• August 7, 2026
  • 2 reacties
  • 5 keer bekeken

Waarom betaal ik voor 1000mb en krijg ik maar tussen de 200/400mb?

2 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • August 7, 2026

Omdat je wifi gebruikt?

• August 7, 2026

Waarom betaal ik voor 1000mb en krijg ik maar tussen de 200/400mb?

​@Lycka 

Dat kan vele oorzaken hebben. 

1. KPN heeft iets verkeerds gedaan;
  2. Jouw apparatuur inclusief bekabeling is niet geschikt voor 1GBits

Nu kan je beginnen te denken, het is KPN’s fout. Maar in het probleem dat jij meldt, is dat zelden. (Ik ben ook maar een kritische KPN gebruiker.}

Dus laten we beginnen wat er aan jouw kant de reden kan zijn dat je die 1Gb niet haalt. Overigens, het is een bevreemde situatie in Nederland, als iemand je 1 kg koffie aanbiedt, verwacht je dat het minimiaal is. Bij telecommuniatie is het maximaal, blijkbaar wordt hierbij geen wet overtreden. Als de verbinding dus 1bit is, voldoen ze dus al aan de overeenkomst. m.a.w. 1 KG koffiebonen staat bij internetproviders voor 1 gram.  Ik hoop nog altijd dat Joost Farwerck het bij AH eens overkomt  dat hij voor 1 koffieboon de de volle KG prijs moet betalen🤣.

Gelukkig hanteerd KPN dit niet 900 gram koffiebonen staat voor 1 Kg. 

Maar dan als je dat niet haalt, dan ligt de oorzaak vaak in je bekabeling of appratuur. Wat kan je dan het beste doen, met je computer naar de router lopen (KPN noemt dat Box, Experiabox of modem) en dan de kabel hier instekken. Weer een test doen. Geeft dat geen goed resultaat, dan kan je netwerk kaart nog slecht zijn. M.a.w. is het goed zit het in je netwerk. Is het slecht, dan KPN bellen. 

0802 0402 het is gratis. 

Je leest ik ben kritisch, maar ze helpen je meestal wel perfect. 

Â