Skip to main content
Beantwoord

Waarom is 200 Mbit duurder voor mij dan voor nieuwe klanten?

• April 21, 2026
  • 9 reacties
  • 162 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Heb nu een snelheid van 100 mbit alleen internet, plus dat kastje kpn+.

Ik betaal daarvoor totaal 49,06 euro per maand.

Ga ik het verhogen naar 200mbit, dan betaal ik 49,05+8,05=57,10

Als ik nieuwe klant ben betaal ik voor alleen internet 45 euro.

Ik zal het wel niet begrijpen.

Beste antwoord door PeterG

Dan kun je niets anders doen dan wachten tot oktober inderdaad. 

In oktober '24 was overstappen op de toenmalige propositie al goedkoper dan dat tientje gedurende een paar maanden. Meer dan een tientje en ... permanent. 

Wat kpn bezielt om klanten de Alles-in-1 te laten verlengen. Niet ten voordeel van de klanten in ieder geval. 

Nieuwe klanten hebben die snelheid ook niet nodig. Ik woon alleen en zou aan 50/50 al genoeg hebben. 

Ik heb wel nog steeds Alles-in-1 50/5, wat via glasvezel 70/70 is. Ik weet het, wat duurder. En niet wat ik hier op het forum altijd adviseer.

Ik krijg met 70/70 m'n internet ook niet over de kop. Zelfs niet met 5 apparaten tegelijkertijd streamen. 

9 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • April 21, 2026

Beste ​@toinek51 als je bijna (binnen90 dagen) voor einde contract zit kun je je abo aanpassen naar de huidige standaard snelheid van 200/200Mbit/s en ben je zelfs een paar dubbeltjes per maand goedkoper uit. Heb ik een paar weken terug ook gedaan.

Je gaat dan een nieuw contract aan voor 1 jaar per einde contractdatum, maar je nieuwe snelheid gaat dan wel meteen in.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 21, 2026

Omdat je dan binnen je huidige oude abonnement verhoogt. Toen Alles-in-1 kwam waren de prijzen hoger dan nu. Binnen Alles-in-1 gelden die oudere prijzen nog steeds. Helaas.

Als je niet onlangs je huidige abonnement verlengd hebt kun je naar de nieuwe propositie. Glasvezel: vanaf 200 Mbps à € 45,00. TV+ € 12,50. Vast telefoonnummer € 4,00.

Over naar de huidige propositie doe je via deze link of de klantenservice. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 21, 2026

Hartelijk dank voor je snelle reactie.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 21, 2026

Jij ook Jan D hartelijk dank.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@toinek51! Is alles duidelijk nu? Mocht je meer informatie of advies nodig hebben laat het dan weten. Je kan ook altijd een terugbelafspraak maken via onze digitale assistent. Dat staat uitgelegd in dit topic:

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 24, 2026

wel duidelijk, maar blijf het  vreemd  vinden dat ik nu moet wachten om 100 mbit  te verhogen, 

ik blijf bij kpn, al jaren en jaren.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 24, 2026

Waarom moet je wachten?

Of heb je soms je oude abonnement verlengd? (Daar ben ik niet ingestonken)

Is die 200 nodig? Heb je nu problemen met meerdere apparaten tegelijkertijd? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 24, 2026

In oktober 2024 kreeg je 10 euro korting  per maand  in het eerste jaar als je voor twee jaar verlengde.

Nu betaal ik dus het normale tarief voor alleen internet en dat loopt tot oktober 2026.

Heb ik het persé nodig, nieuwe klanten krijgen het automatisch, hebben die het persé nodig?

Ik ben al jaren klant, en blijf dat ook.

Het leek me alleen leuk om 200 mbit te hebben das alles, ik wacht wel.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • April 24, 2026

Dan kun je niets anders doen dan wachten tot oktober inderdaad. 

In oktober '24 was overstappen op de toenmalige propositie al goedkoper dan dat tientje gedurende een paar maanden. Meer dan een tientje en ... permanent. 

Wat kpn bezielt om klanten de Alles-in-1 te laten verlengen. Niet ten voordeel van de klanten in ieder geval. 

Nieuwe klanten hebben die snelheid ook niet nodig. Ik woon alleen en zou aan 50/50 al genoeg hebben. 

Ik heb wel nog steeds Alles-in-1 50/5, wat via glasvezel 70/70 is. Ik weet het, wat duurder. En niet wat ik hier op het forum altijd adviseer.

Ik krijg met 70/70 m'n internet ook niet over de kop. Zelfs niet met 5 apparaten tegelijkertijd streamen.