Skip to main content

Is er een manier om zonder te bellen ( 6x doorverbinden en in mailboxen belanden en de vraag 6 x stellen) er achter te komen waarom het maar niet lukt om een nieuw modem te bezorgen? En waarom superwifi nog geen fractie levert van wat beloofd wordt in nieuwbouw? 500 Mb maar nog geen 20 mb in de slaapkamer met het superwifi punt (oranje). Kooi van Faraday?

Welk type modem heb je nu en waarom wordt die vervangen? En we moeten maar even kijken waar het mis gaat met de super wifi:wink:


Gisteren zomaar een bericht gehad dat het modem van 2,5 geleden bezorgd zou worden vandaag. Je raad het al, weer een dag voor niks thuis gebleven 3n alle berichtgeving no reply..…

 


En Joep, ik heb nu experia 10 met superwifi.  Abonnement 500 mb. Bij het modem 180 mb, slaapkamers 17 mb zonder superwifi, 25 met....op.zolder waar het 2e ount staat wel 100 mb


mark dan staat je superwifi niet op de juiste plek. 

mensen denken dat je de superwifi gewoon op de zolder kan neerplaatsen.  het is geen magisch ding. 

de superwifi moet in het bereik staan van de eerste niet achter een muur of boven een muur. of de SW moet bekabeld aangesloten zijn op de zolder. 

 

als je op de eerste verdieping al geen bereik hebt. dan moet je eerst op de trappengang meten als je daar 200 of meer haalt dan is dat de beste plek waar de superwifi moet staan. 

 

dat je max 200 haalt met superwifi op de begane grond zegt mij dat je wifikanalen misschien niet goed staan. 2.4ghz tussen 1 en 6 plaatsen en 5ghz 36-64

 

als je er niet uit komt dan heb je een monteur nodig. 

 


Hallo @Mark vd TV! Ik reageer ook even in dit topic, want het klinkt nog niet opgelost. Heb je het modem nu al wel of niet ontvangen? Als ik iets voor je kan betekenen, dan moet ik waarschijnlijk even in de systemen duiken. Kun je je dan alvast gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?  

Wat betreft de SuperWifi. Heb je de reactie van Darkie117 gelezen? Ik sluit me aan bij zijn advies over het bepalen van de geschikte SuperWifi locatie. 


Hoi Lisa, na ruim twee weken qachten was het dan eergisteren zover. Ik kreeg een bericht van KPN dat ik de volgende dag de V12 zou krijgen tussen 1200 en 1700. Alle afspraken verzet ivm internet en thuisgebleven.  En ja hoor: geen koerier gezien.  Weer alles voor niks omgegooid. Uiteraard kun je weer niet reageren.  Vanmorgen weer een bericht gehad dat de koerier komt tuusen 1700 en 1900. Na het bericht dat dit ruim een uur uit zou lopen.qas de koerier er nu wel. De V10 afgekoppeld en meegegeven. Ipv van 1 doos ontving ik 2 dozen met jawel 2 x een V10. Weer alles mee teruggegeven. Zelfs de koerier vind het momenteel lachwekkend slecht.. Benieuwd of er wel iets goed gaat ooit. De soap duurt voort


De v10 is gewoon een goede router. Daar zal je het mee moeten doen. Als een KPN medewerker je een andere router toestuurt,  dan kan hij/zij niet eens aangeven welke dat dan wezen moet. Het verzendcentrum bepaald welke je krijgt. En dat is dan onderandere afhankelijk van welke ze op de plank hebben liggen.


En Joep, ik heb nu experia 10 met superwifi.  Abonnement 500 mb. Bij het modem 180 mb, slaapkamers 17 mb zonder superwifi, 25 met....op.zolder waar het 2e ount staat wel 100 mb

Als je dat verbeteren wil: sluit de 2de SuperWiFi ook bekabeld aan.

Een router heeft geen enkele invloed op de snelheid die u bij een draadloos geplaatste SuperWiFi elders in huis krijgt.


KPN gaf aan dat de V12 veel beter zou passen dan de V10 ivm Mesh?

Anyway, het gaat om perceptie- verwachting.  We wachten het af. Als de router.zit.maar eens met  iemand kijken hoe Superwifi in- en opgesteld moet worden. 


Wij kunnen niet aanvinken welk modem opgestuurd wordt. We kunnen een voorkeur doorgeven in de log aan logistiek, maar dit is zeker geen garantie. Heb je de beide nieuwe V10 modems teruggegeven of heb je wel het modem omgewisseld? 

SuperWifi neemt de wifi over van de V10. Betekent dat de wifimodule/-functie van de v10 wordt uitgeschakeld zodra de SuperWifi's gekoppeld zijn. 
SuperWifi i.c.m. Box 12 neemt de wifi niet over. De wifi blijft aan op het modem. 

Wellicht dat mijn collega dit bedoelde? 
Je mist als het ware één wifi-punt bij de V10 ten opzichte van de Box12. 

Ik ben benieuwd naar het resultaat met de SuperWifi. Mocht de wifi nog niet toereikend zijn, dan kun je na het instellen altijd nog de Wifi-manager doorlopen om de metingen te doen. Wij zien die metingen dan ook terug in het systeem. 

 


Wat jammer van het gedoe allemaal. De v10 in de meterkast, de eerste super Wi-Fi bekabeld in de buurt van de trap en de 2de op de eerste overloop en je hebt overal goed wifi. Desnoods een 3de op de 2e overloop.  Dan zal je misschien niet overal 100 Mbit/s halen maar dat hoeft toch ook niet. Als je hele hoge snelheden wil dan doe je dat bekabeld.


Beste Lisa,

Juist ondat de 12 toegezegd is heb ik het abonnement mrt KPN " verlengd" anders was ik overgestaot. Vreemd dat zaken toegezegd worden terwijl dat dit dus niet gegarandeerd kan worden. De wifi manager heb ik gedaan op de slaapkamer met het Wifipunt op het nachtkastje: wel 17 - 25 mb.... staat dus in het systeem. Het eerste superwifi punt staat in de meterkast omdat deze verbonden moet zijn met het modem dat gekoppeld.zit aan het glasvezelkastje. Blijkbaar zorgt dat al voor slechtere verbinding met het 2e punt. Op.deze.manier heb ik nog meer wifi punten nodig om het netwerk te vebeteren en boven ook snelheid te hebben. Met de V12 zou dit een ount schelen.  Precies wat de collega van Save heeft uitgelegd. En ja, ik heb keurig alle 2 de nieuwe v10's weer mee.teruggegeven. 

 

Mvg Mark


De 12 ondersteunt de meshtechnologie van de super wifi's NIET. Pas bij een volgende update maar wanneer die komt is onbekend. Maar ja je gelooft blijkbaar een 20 jarige klantenservicemedewerker die alles van een script voorleest meer dan de forumleden die barsten van kennis en ervaring. Overigens bedoel ik daar niet Lisa mee.


En of de WiFi van de KPN Box aan blijft durf ik ook nog zomaar niet te zeggen. Ik lees hier op het forum wel eens dat het bij de KPN Box ook gewoon uit gaat.


Mijn ervaring met de KPN Box 12:  de wifi blijft aanstaan bij aansluiten van de SuperWiFi's, maar wel als separaat wifi netwerk.

Ik heb de wifi van de Box 12 daarom zelf uitgezet om conflicten met de SuperWiFi's te voorkomen.

Dit in afwachting van de “meshing” update van de Box 12. Pas daarna mag die weer meedoen als node in het mesh netwerk.


Beste Joep,.

Ik ben na 4 x met onwetende, niet geautoriseerde en opgeleide call center.medewerkers na heel veel proberen, opnieuw bellen en volhouden terecht gekomen bij een medewerker vam Save (?). Deze.man heeft veel meer kennis en autorisaties dan de.frontoffice. Ik heb deze man ook ervaren als.deskundig en geloofwaadig. Dat het uiteindelijk zo uitpakt had ik niet verwacht. Mocht KPN zelf hierin zelf niks kunnen betekenen ( naast.een een goedbedoelde reactie van Lisa hier) laat ik mij als.leek graag informeren door jou! Wellicht is het de frustratie richting KPN in deze. Wellicht overeenkomst.annuleren beter en opnieuw laten adviseren door  oa jou.