Skip to main content

Sinds kort overgestapt van ziggo naar kpn glasvezel, daar we geen tv meer wouden en deze optie niet beschikbaar was bij ziggo. (ondertussen dus blijkbaar wel)
Modem en wifi ontvanger staan zo een 10m uit elkaar, wifi ontvanger staat onder de wifi ontvangende TV. Continu moet ie laden en staat het beeld stil. Zelfde betreft mijn werkplek achter in de schuur. Met ziggo nooit geen gelul, zelfs tot 60m van de woning nog goed internet.
Nu kpn.. 10m en het is al kut.. en dan de 2e wifi ontvanger die in de schuur staat (20m van de modem) ook kut. 
Kan ik onder mijn contract uit komen als kpn niet de diensten kunnen leveren waar ik voor betaal?
Ik wil nu al gillend terug naar de concurrent, wat een waardeloze bedoeling dit.

Je betaalt niet voor wifi maar voor de verbinding tot en met het modem.  Gebruik je de 2.4ghz band of de 5ghz band?


Hoi @MarijnvdBosch en bedankt voor je bericht!

 

Goed dat je via deze weg aan de bel trekt want als wifi eerder goed heeft gewerkt, dan moet dit te fixen zijn. Uiteindelijk zit er namelijk geen verschil tussen onze wifi en die van Ziggo; wifi is wifi, ongeacht je provider. Mijn eerste advies zou zijn om de wifi manager eens te doorlopen; deze tool kan bij jou thuis de kwaliteit van de wifi in kaart brengen en op basis daarvan je instellingen (zoals het kanaal) optimaliseren. Wil je me laten weten wat hier uit is gekomen en of dit voor de gewenste verbetering heeft gezorgd?