Skip to main content

Bij het bevestigen van het (zwarte) KPN glasvezelkastje op de TK01 aansluiting moet je dit kastje over het aansluitpunt schuiven zoals uitgelegd in deze video: 

Een kind kan de was doen zou je zeggen. Not. Het probleem: het blauwe klepje. Deze moet je dichtklappen alvorens het glasvezelkastje in een vloeiende beweging erop te schuiven. Een probleem, alleen de Hulk kan dit in een beweging. De oplossing. Het klepje niet dicht doen, maar open laten alvorens het glasvezelkastje te bevestigen. Kan iemand mij uitleggen waarom iets simpels zo moeilijk wordt gemaakt?  

Dit hoort heel eenvoudig te zijn, als dat niet zo is is de fiber meestal niet helemaal correct geïnstalleerd of is het glasvezelkastje licht beschadigd.

Als het wel lukt met het klepje open is het ook goed. 

Kijk ook eens hier naar: 

Bij mij lukt het met het klepje dicht, inderdaad in een vloeiende beweging. Ook bij enkele buren was het zo eenvoudig. Dus daar hoef je echt geen krachtpatser voor te zijn. Als het wel (wat) zwaarder gaat zou er zo maar iets niet (helemaal) goed aangelegd kunnen zijn. Werkt de verbinding wel goed? 

De verbinding werkt prima (900 Mbps zowel up als down bij volle mep wifi signaal). Heel blij mee. En ook de verhuizing/activering van het glas ging vlekkeloos. Zoals het een Nederlander betaamt focus ik me in deze post op de dingen die m.i. beter kunnen. En dit gedoe met dat klepje is daar een voorbeeld van. Dank voor het delen van het filmpje ​@Ik_Combineer Dit maakt goed duidelijk hoe het zou moeten werken. Helaas was dat bij mij niet het geval. Van andere gebruikers heb ik hetzelfde vernomen. Misschien moeten de mannen die het glas komen afmonteren in de meterkast de instructie meekrijgen om het bevestigen van het kastje ook te testen. Op gewoon een klepje wat je vooraf zelf handmatig open doet. 

Hoi ​@arnoldo, toen ik zelf glasvezel aansloot wilde het blauwe klepje ook niet meewerken. Nadat ik het klepje even handmatig had geopend en weer gesloten met het dingetje aan de zijkant lukte het wel. In sommige gevallen kan het zoals ​@Ik_Combineer uitlegt. In de meeste gevallen gaat het gelukkig een stuk makkelijker. Wij zijn de uitzondering hierin, dat is niet hoe het standaard gaat.

Reageer