Skip to main content

Hallo

Destijds met het afsluiten van het abo is aangegeven dat de snelheid van 100 mbits haalbaar moest zijn. De snelheid net gemeten is slechts 40 mbits. Vanwaar het grote verschil?

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hallo

Destijds met het afsluiten van het abo is aangegeven dat de snelheid van 100 mbits haalbaar moest zijn. De snelheid net gemeten is slechts 40 mbits. Vanwaar het grote verschil?

Hallo @WendyR80 , heb je wèl bekabeld gemeten met 1 pc rechtstreeks aan het modem en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit?

 


Ha @JanD 

Nee het is draadloos. Anders heb ik 5 meter kabel van de gang naar de woonkamer lopen 😉 Bedraad zal sneller zijn, ga ik vanuit?


Hallo @WendyR80 , bekabeld meten is echt de enig juiste en geaccepteerde methode.

Draadloos meten is zinloos daar je altijd met de nodige verliezen te maken krijgt.

Via de 2,4-band zal je het meeste verlies hebben, via de 5.0-band kun je onder ideale omstandigheden ongeveer dezelfde snelheid behalen als bekabeld, maar het bereik is veel korter.

 


Hoi @WendyR80, je vraagt je af waarom jouw snelheid lager is dan destijds gekocht. 

Ik lees ook dat je via de WiFi 40 Mbit/s haalt. Dat is een mooie snelheid aangezien je via WiFi altijd wat verlies hebt. Ik vermoed eigenlijk ook dat je een abonnement hebt tot 50 Mbit/s? Klopt dat? Wil je wel de 100 Mbit/s halen, dan dien je dat als extra optie aan te zetten. Je kan dit allemaal terug zien in Mijn KPN.