Skip to main content

Ik heb een glasvezel abonnement afgesloten op de site voor een woning in een gloednieuw appartementencomplex. Volgens de website gaat alles goed, monteur geregeld voor 18 maart, contract binnen. Top.

Binnen een aantal minuten krijg ik een nieuwe mail: de opleverdatum van uw contract is uitgesteld tot 6 januari 2022. volgend jaar!?!?
Ik tig keren bellen met de klantenservice:
  * nieuw abonnement afgesloten (zelfde probleem, en nu 2 abonnementen…, eerst maar weer 1 cancellen dus)
  * Het zit onder de motorkap, geen idee waar dit vandaan komt

  * ook bellen met KPN Netwerk: nee er is geen reden waarom jij geen internet zou mogen hebben. Er zijn geen storingen, centrales werken, er is plek beschikbaar. Er zijn al andere mensen in dat complex die internet afgesloten hebben op dit adres. Ik ken persoonlijk ook mensen die via KPN of een andere provider maar over hetzelfde netwerk hier hebben afgesloten
  * Terug naar de klantenservice, niemand een idee

Het komt steeds maar weer neer op: “Ja meneer dit ontstaat ergens onder de motorkap, wij hebben geen zicht op waar dit ontstaat en wij gaan/kunnen het niet voor u uitzoeken”
Ik heb geen account en kan niet naar mijn bestelling kijken, want ik heb nog geen klantnummer want ik ben een nieuwe klant (althans dat was het idee...).
ik heb een bestelling nr, maar op mijnbestelling.kpn.com is “mijn online omgeving nog niet gereed”, wat dat ook mag betekenen (misschien is dit alleen voor mobiel? geen idee). Iemand anders van de klantenservice zou toch wat voor mij uitzoeken en mij terug bellen vandaag. “Ik heb het in mijn agenda gezet”. Nou daar staat het nu nog steeds, maar ik ben  niet gebeld.

Nu wordt er dus verwacht dat ik ga wachten, volledig in het duister. Op een internet abonnement die misschien ooit wel eens gaat komen, enkel god weet wanneer. Niemand weet of kan mij vertellen wanneer het misschien wel komt, maar ook niemand kan mij vertellen waarom het niet komt op de datum die beschikbaar was op jullie site en waar ik dan uit gekozen heb. En niemand is bereid of vakkundig genoeg om voor mij uit te zoeken waarom dat dan zo is.

Nu is mijn vraag dus: Is er iemand met zicht op dit soort problemen?

Kijk ik begrijp heus dat er wel eens iets mis kan gaan, maar hoe kan het nou zo zijn dat er niemand is die vertellen kan wat er mis is gegaan? Ik zit nu in de situatie waar ik als het ware chinees heb besteld, maar  ik niet weet wanneer het bezorgd wordt, of het door is gekomen, of iemand voor mij bezig is het het te bereiden, of waarom het langer zou duren dan bij elk proces van het bestellen de indicatie was.

ik hoop dat er hier iemand is die mij zou kunnen helpen, anders vrees ik dat jullie binnenkort een klant armer zullen zijn, want ik kan, helemaal in coronatijden en thuiswerken, niet bijna een jaar gaan zitten wachten op die monteur en het internet…

Hoi @Mantsje. Wat vervelend dat je geen duidelijkheid krijgt vanuit KPN. Ik hoop dat het mij wel lukt om het voor jou uitzoeken en meer duidelijkheid kan geven. Wil je daarvoor je naam, postcode, huisnummer en klantnummer achterlaten in het KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan? Ik hoor graag van je!


Hoi @Mantsje. Wat vervelend dat je geen duidelijkheid krijgt vanuit KPN. Ik hoop dat het mij wel lukt om het voor jou uitzoeken en meer duidelijkheid kan geven. Wil je daarvoor je naam, postcode, huisnummer en klantnummer achterlaten in het KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan? Ik hoor graag van je!


Hey Vikash, dankjewel voor het aanbod. IK heb anders gevonden met hetzelfde probleem en die kwam ook in dit complex wonen. Die heeft wel iemand kunnen bereiken die iets met een "whitelisting” heeft gedaan waardoor het opgelost zou moeten zijn voor hem. Binnen 10 min nadat het voor hem klaar was, begon ik ook meer mailtjes en bevestigingen te krijgen. Inmiddels zit ik op het KPN netwerk en ben ik online, dus eind goed al goed denk ik


Wat goed om te lezen dat je inmiddels op ons netwerk zit. Als je in de toekomst nog andere vragen hebt, dan horen we dat graag van je!