Skip to main content

Waarom laden je pagina's zo traag met glasvezel?
Ik gebruik een vaste pc windows 10, bekabeld via de xperiabox V10.
Heb verschillende browsers geprobeerd allemaal gelijk.
De speedtest is prima stabiel en hoger dan mijn abonnement ping van 3, Jitter 0, pagina's blijven maar staan draaien en laden heel langzaam 2 desktop plus laptop geprobeerd allemaal gelijk.

 

*Admin* Eigen topic aangemaakt voor je vraag, afgesplitst van dit topic. 

Dag @Ikke.! Vervelend dat je last hebt van trage sites. Ik begrijp dat dit niet helemaal rijmt met de verwachting die je had van glasvezel. Gaat het om één (paar) specifieke site(s) of sites in het algemeen? 
Maakt het uit of je de site met een bekabelde verbinding bezoekt of via de wifi? 


 


Dat is erg vervelend het gaat om alle sites, er staat bij ik gebruik een vaste pc windows 10, bekabeld via de xperiabox V10.
Voor wifi gebruik ik alleen voor een IP-camera, die heb ik al een tijdje stop gehad, maar dat maakt niet uit.
Het kan soms ook best even goed zijn, maar met de oude ADSL was het stukken beter het lijkt nu op het eerste internet met inbel modem dan ging de pagina langzaam laden, nu staat er een rondje te draaien en langzaam gaat de site laden en maar wachten. 
PS Waarom krijg ik een mail als er gereageerd wordt.  


Glasvezel kan niet de oorzaak zijn van dit probleem, tenzij er een storing is natuurlijk. Je geeft aan dat de speedtest goed is. Dus aan de internet(snelheid) ligt het niet. Heb je al eens een andere netwerkkabel en heb je de browser(s) al opgeschoond? Denk aan cookies/geschiedenis verwijderen. Mocht dit alles niet baten overweeg dan om het modem te resetten. Let op: bij het resetten van het modem worden de instellingen teruggezet naar fabrieksinstellingen.

 


Ik de heb de modem gereset, heb schone windows op de pc laten zetten gebruik Chrome en Firefox Brouwers, ik gebruik windows 10, bekabeld via de xperiabox V10.
Het probleem blijft, soms is het een paar uur goed, maar dan weer ik kan bijna geen pagina open krijgen. Ik kan op twitter en facebook slecht inloggen er blijft maar een rondje draaien, ik krijg RTL, en AD + abonnement krijg ik moeilijk open het ergste is ik kan niet meer online betalen als betalen komt, krijg ik een rondje dat blijft draaien en dat lukt ook niet na 15 min wachten,  
Ik heb ook een andere pc en laptop geprobeerd allemaal gelijk. 
De persoon die de schone windows installeerde, zie glasvezel xperiabox V10 werkt vaker slecht.

Hier moet iets aan gedaan worden.

Het inloggen hier bij KPN gaat zelf slecht, 
 


Heeft u ook tv van KPN? Als u meerdere apparaten bekabeld aangesloten heeft, dan heeft u vast wel een switch in uw netwerk? 


Ja ik heb alles van KPN al 10 jaar, sinds vorige maand glasvezel, en toen is het ook begonnen met traag laden pagina's of helemaal niet, ik heb zojuist mijn modem nogmaals gereset dan is het even redelijk.

Internet, TV, plus vast bellen verder niks.


Heb je ook andere sites geprobeerd? Het kan gewoon bij die betreffende sites zitten. Als de server ze traag verzend zal je ze met glasvezel niet sneller krijgen dan met DSL.

Hier laadt http://cnn.com bijvoorbeeld in 3 seconden (DSL). Hoe is dat bij jou?

En de mijne zou binnen 1,5 seconden moeten laden.
https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/


Er kan op dat moment ook veel vraag zijn naar die websites en dan moet de server zijn tijd verdelen tussen de aanvragers.

Het overkomt mij zelfs als ik binnen het forum bezig ben, soms zo traag als stroop, of ik nog met een inbelmodem uit de vorige eeuw bezig ben, terwijl ik een Gigabitverbinding heb. Op dat moment is er gewoon veel vraag naar het forum is is de server even erg druk, dan wachten we nog even.:relaxed:

 


Zet de IPv6 ondersteuning eens uit op die PC.

Heb je dan nog steeds last van het traag laden van sites?


Ik kom op veel websites, het kan soms ook een tijd goed zijn, maar vanmorgen kon ik bijna helemaal niks online kopen is er niet meer bij.  PeterG die sites openen goed, maar de modem weer gereset dan is het even goed, het zijn verkeerder updates of toch de modem hij werkte jaren prima met ADSL. 

Ik laat het hierbij ik reken er op dat KPN de modem en verbinding test.


Heeft u ook tv van KPN? Als u meerdere apparaten bekabeld aangesloten heeft, dan heeft u vast wel een switch in uw netwerk? 

Ja ...

Welke switch heeft u? Merk en type? En heeft u er misschien meerdere?


Nick83 hier is een monteur van KPN geweest die heeft alles aangesloten en gecontroleerd.

Die deed een speedtest en klaar.  ik weet niet wat switch in uw netwerk precies inhoudt. 


Nick83 hier is een monteur van KPN geweest die heeft alles aangesloten en gecontroleerd.

Die deed een speedtest en klaar.  ik weet niet wat switch in uw netwerk precies inhoudt. 

heeft u dit?


Nee.


Ik durf het bijna niet nog een keer te vragen maar…

Zet de IPv6 ondersteuning eens uit op die PC.

Heb je dan nog steeds last van het traag laden van sites?

 


Als ik het zo lees kan de snelheid wellicht ook te maken hebben met de snelheid van de computer en/of software op de computer die het vertraagd. Meestal wordt dit vanzelf minder vervelend als de computer opnieuw wordt opgestart. 

Websites worden de laatste tijd langzaam maar zeker telkens zwaarder in gebruik en worden soms “programma’s op zich”. De snelheid van de computer is tegenwoordig ook van belang (Zeker in vergelijking met budget computers en/of oude apparaten)


Ik heb liever dat Lisa van KPN dit even doorgeeft, want IPv6 weet niet wat en hoe geen extra routers  en ik heb met 2 pc, s en  laptop hetzelfde laat KPN een modem en verbinding test doen. 


Als ik het zo lees kan de snelheid wellicht ook te maken hebben met de snelheid van de computer en/of software op de computer die het vertraagd. Meestal wordt dit vanzelf minder vervelend als de computer opnieuw wordt opgestart. 

Websites worden de laatste tijd langzaam maar zeker telkens zwaarder in gebruik en worden soms “programma’s op zich”. De snelheid van de computer is tegenwoordig ook van belang (Zeker in vergelijking met budget computers en/of oude apparaten)

Mee eens,

Als ik op mijn oude dell d600(Windows XP) het forum wil bezoeken duurt het laden wel een seconde of 15.

Merk je dit op alle apparaten @Ikke.?


Ja dat gebeurt op alle aparten die Laptop was nieuw, bekabeld en wifi maakt niks uit, ik merk ook dat ik geen video's kan kijken als ze al  starten dan draaien een stukje blijven staan en weer een stukje, dat zal toch een onstabiele verbinding zijn. 


ik weet niet wat switch in uw netwerk precies inhoudt. 

De Experiabox heeft 4 poorten waar je apparaten op aan kunt sluiten. Als je meer apparaten aan wilt sluiten heb je een switch nodig.


Er zit een TV en een pc op heb ik nog twee over.

Ik bel morgen met KPN.


Ja dat gebeurt op alle aparten die Laptop was nieuw, bekabeld en wifi maakt niks uit, ik merk ook dat ik geen video's kan kijken als ze al  starten dan draaien een stukje blijven staan en weer een stukje, dat zal toch een onstabiele verbinding zijn. 

Weet je toevallig wat de specificaties van de laptop zijn? (Of het exacte modelnummer). 

Een ping van 3 met een jitter van 0 is namelijk superstabiel. Netwerktechnisch lijkt dat helemaal oké te zijn. 

Om de speceficaties te achterhalen kan je het makkelijkste de volgende stappen volgen:

  • gebruik de toetsencombinatie WIN+R
  • type dxdiag en druk op enter

In dit scherm ben ik voornamelijk geïntereseerd in wat er precies achter “processor” en “memory” staat. 

 

(Dit zijn overigens niet alle specificaties. Maar het is genoeg om een goede inschatting te maken). 


2 dagen goed internet en nu krijg ik weer niks op geen enkele pagina duurt 2 a 3 minuten en begint  dan heel langzaam te laden gebeurt bekabeld via de xperiabox V10  met meerder pc, s. nieuwe. 

Waarom is het soms wel goed en meestal niet, het is zoo traag glasvezel in het buiten gebied ik hoor alleen maar klachten. 

KPN test het netwerk is goed modem herstarten dan resetten, en zo gaat dat door dat de modem nog werkt hij wordt constant herstart soms 10 × per dag.

A.u.b.   Waarom doe er wat aan.


Hoi @Ikke. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat het modem 10x per dag herstart of dat de verbinding 10x per dag wegvalt. Heb voor het herstarten van het modem al contact gehad met onze klantenservice? Zo niet, dan kijk ik graag even met je mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Naam contractant, postcode, huisnummer en klantnummer is in eerste instantie voldoende. 

Hoor graag van je!