Skip to main content
Vraag

Waarom moet ik eerst abonnement afsluiten voor glasvezel aangesloten wordt?

• 11 februari 2025
  • 16 reacties
  • 322 keer bekeken

• Slimmerik
  • 97 reacties

Goed nieuws! Op jouw adres is glasvezel beschikbaar.

Ook dat is al een tijdje, met de nodige problemen!!! 

We hebben glasvezel in jouw buurt aangelegd. Jouw woning is nog niet aangesloten. Gebruik maken van glasvezel? Neem dan eerst een abonnement af. Dan sluiten we je woning aan.

En nu moet je eerst een abbo afsluiten? Dacht het niet hoor! Ze horen de glasvezel aan te sluiten, en dan zetten ze het zelf om, en dan daarna kan je kiezen. 

Waarom staat dit nu ineenszo beschreven? Ik ga toch geen glasvezel nemen (bestellen) als er nog niks is aangesloten??

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt [origineel topic]

16 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23373 reacties
  • 13 februari 2025

Hi ​@Sylbi, ik denk graag mee. 

Over het algemeen wordt een wijk of gebied in een keer aangesloten en dan gebeurt dit zonder een abonnement. Er zijn echter uitzonderingen. Kan het zijn dat je gebied eerder is aangesloten maar alleen jouw woning niet? 
Lees ook op onze website alles over de aanleg en de kosten

• 3271 reacties
  • 13 februari 2025
Sylbi schreef:

Goed nieuws! Op jouw adres is glasvezel beschikbaar.

Ook dat is al een tijdje, met de nodige problemen!!! 

Wat bedoel je hier mee? Problemen? Waarmee?

• Auteur
  • Slimmerik
  • 97 reacties
  • 13 februari 2025

​@Alex van KPN 

In onze wijk (straat) hebben alleen wij KPN, de rest van de buren niet. 

Maar ik denk niet dat dit het probleem is. Want het staat op de ene pagina anders dan weer op de andere pagina. Het gaat erom dat KPN eens duidelijker moeten zijn in wat ze wel willen/doen en wat niet. 

Dus, ik ga idd niks afsluiten als er nog geen glasvezel is aangelegd in mijn meterkast. 

• 3271 reacties
  • 13 februari 2025

Je hebt al KPN schrijf je. Een thuis abonnement bij KPN bedoel je? Dan hoef je ook niks af te sluiten.

• Auteur
  • Slimmerik
  • 97 reacties
  • 13 februari 2025

​@Marlon92 

Als ik zeg glaspoort? dan zeg ik genoeg

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4400 reacties
  • 13 februari 2025

Nee, want ook dan hoef je niks af te sluiten. KPN komt vanzelf in de lucht om het naar binnen te brengen bij KPN klanten wanneer het daarvoor tijd is. 

• Auteur
  • Slimmerik
  • 97 reacties
  • 13 februari 2025

​@Marlon92 

Ja, dat weet ik. Ik zoek altijd alles grondig uit. Ik bel amper naar de KPN omdat ik zelf alles uit zoek tot de bodem. En dan zelf op gaat lossen.

Vandaar mijn reactie op wat KPN beschrijft. Dus nogmaals,  KPN moet alles beter beschrijven wat de klant wel of niet kan doen. Want ik weet zelf echt wel dat ik niks moet afsluiten,  maar ze zeggen toch dat ik al moet zeggen welke glasvezelsnelheid ik moet nemen, anders kan het niet aangesloten worden?

Bizar! 

• 3271 reacties
  • 14 februari 2025

Kun je eens een schermafdruk van de email of webpagina plaatsen waarop staat dat je een abonnement af moet sluiten?

• Auteur
  • Slimmerik
  • 97 reacties
  • 14 februari 2025

• 3271 reacties
  • 14 februari 2025

Wat je hier laat zien is gewoon de homepage van KPN. Dit is voor nieuwe klanten. Dat ben jij niet.

Er word nota bene zelfs nog gevraagd of je een abonnement hebt. Als je dat hokje aanvinkt word je door gestuurd naar MijnKPN. Dat is de juiste plek voor bestaande klanten indien ze hun abonnement willen wijzigen. Maar dat is jou helemaal niet relevant voor wat betreft de aanleg van glasvezel. 

Jij moet gewoon geduldig afwachten. Het abonnement hoeft niet aangepast te wirden ofzo. Ze komen het vanzelf een keer aansluiten bij jou. Je hoeft daarvoor niets te doen. Alleen op tijd de deur open doen 😉

• Auteur
  • Slimmerik
  • 97 reacties
  • 14 februari 2025

Dat dacht ik dus al😀 

Want ik weet dat ik mijn abonnement kan veranderen als ik eenmaal glasvezel heb.

Maar wanneer dat is? Voor iedereen een raadsel dus. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23373 reacties
  • 18 februari 2025

Dat is inderdaad de pagina voor nieuwe klanten. Als toevoeging hierop, je kunt ook een glaswekker zetten, dan wordt je in ieder geval op de hoogte gehouden van de voortgang. Ik zie dat dit bij nog in een vroeg stadium zit. 

• Auteur
  • Slimmerik
  • 97 reacties
  • 18 februari 2025

​@Alex van KPN 

Welk vroeg stadium bedoel je? 

De kabel ligt al bij de voordeur sinds vorig jaar. En dat bedoelde ik al eerder. De ene pagina zegt, ik heb nog geen glasvezel, en de andere pagina zegt dat ik aangesloten kan worden, Natuurlijk nog steeds niet gebeurd, want Glaspoort komen geen afspraken na helaas.

• 3271 reacties
  • 18 februari 2025

Bij mij heeft de kabel ook ruim 7 maanden bij de voordeur gelegen. En dat was Digitale Stad. Afspraken maken is nutteloos meestal. Die bedrijven die glasvezel aanleggen, die hebben hun eigen planning. Die willen helemaal geen afspraken. Vinden ze veel te lastig denk ik.

• Auteur
  • Slimmerik
  • 97 reacties
  • 18 februari 2025

​@Marlon92 

Dat klopt idd, ze houden niet vam afspraken. Maar, dan moeten ze gaan roepen over afspraken maken, aanmelden, brieven ontvangen etc. 

Eigenlijk gewoon 1 drama. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23373 reacties
  • 24 februari 2025
Sylbi schreef:

​@Alex van KPN 

Welk vroeg stadium bedoel je? 

De kabel ligt al bij de voordeur sinds vorig jaar. En dat bedoelde ik al eerder. De ene pagina zegt, ik heb nog geen glasvezel, en de andere pagina zegt dat ik aangesloten kan worden, Natuurlijk nog steeds niet gebeurd, want Glaspoort komen geen afspraken na helaas.

Dat begrijp, ik kan hier echter niets aan doen. Providers hebben geen inzage in jouw gegevens, behalve als je een bestelling hebt. Dat mogen wij ook niet zien. In dit geval kan je alleen afwachten tot dit wordt aangesloten, of contact opnemen via 088 0063744 of via de website

Het kan ook nog dat de kabel die daar ligt van Open Dutch Fiber is, ik zie dat zij in Roosendaal ook bezig gaan.

Reageer