Skip to main content

Hoi Kooy, welkom op het forum. In de meeste gevallen leveren we inderdaad niet over het netwerk van derden. Je kunt nakijken of er upgrades van het netwerk gepland staan op jouw adres via kpnnetwerk.nl. Dat is de tak van KPN die het netwerk beheert.

Vandaag anders iemand aan de lijn gehad van KPN dat KPN niet hetzelfde is als KPN Netwerk, maar die 2 horen dus toch bij elkaar. Vind het gek dat mensen gedwongen worden om glasvezel te nemen! En dan ook heel makkelijk zeggen: dan moet je een andere provider nemen!!! Maar dat ik met weer zo'n achterlijk kastje in de woonkamer kom te zitten, daar zit KPN niet mee... Alle providers zijn dus hetzelfde: wanneer ze je als klant binnen hebben, dan hebben ze gewoon lak aan je. En dan ook zeggen: duizenden mensen willen sneller internet, dus ik moet wel rekening houden met hen die het wel willen, maar wat ik wil doet er niet toe. Kpn heeft voor mij afgedaan!

 

Admin: bericht+reacties afgesplitst want andere discussie

@026jhk Je word echt niet gedwongen om naar glasvezel over te gaan, zolang er geen andere aansluiting dan koper mogelijk is door KPN dan blijft koper gewoon bestaan.

Wat betref KPNnetwerk en KPN provider, ze horen idd bij elkaar, net als XS4ALL en KPN, alleen werken ze wel apart en moeten ze beide de broek zelf ophouden, tot de KPN top zou besluiten om de boel in elkaar te schuiven.


@026jhkJe word echt niet gedwongen om naar glasvezel over te gaan, zolang er geen andere aansluiting dan koper mogelijk is door KPN dan blijft koper gewoon bestaan.

Wat betref KPNnetwerk en KPN provider, ze horen idd bij elkaar, net als XS4ALL en KPN, alleen werken ze wel apart en moeten ze beide de broek zelf ophouden, tot de KPN top zou besluiten om de boel in elkaar te schuiven.

Helaas word ik dus wel gedwongen, want ze gaan hier glasvezel aanleggen. Er wordt niet gevraagd wat de klanten willen, en of ze dat wel willen. Nou ja, en als je niet mee wilt doen, dan ga je toch lekker weg. Daar kwam het op neer wat de man van kpn door de telefoon zei. Ben pas 1,5 jaar abonnee, heb toen door een monteur voor 30 euro een lijn moeten doortrekken, omdat anders het snoer niet bij de tv/modem(experiabox) kon komen en nu gaan ze het dus weer anders doen. Zit straks met gaten in mijn behang, omdat de monteur het snoer geniet heeft langs het kozijn en deels dus ook aan mijn behang! Komt kpn ook bij mij opnieuw behangen dan? Denk van niet. De manier van doen, ben ik helemaal niet te spreken. Aan wie hebben ze dan gevraagd of er glasvezel gewenst is  aan mij niet....


@026jhkJe word echt niet gedwongen om naar glasvezel over te gaan, zolang er geen andere aansluiting dan koper mogelijk is door KPN dan blijft koper gewoon bestaan.

Wat betref KPNnetwerk en KPN provider, ze horen idd bij elkaar, net als XS4ALL en KPN, alleen werken ze wel apart en moeten ze beide de broek zelf ophouden, tot de KPN top zou besluiten om de boel in elkaar te schuiven.

Helaas word ik dus wel gedwongen, want ze gaan hier glasvezel aanleggen. 

Maar de telefoonlijn blijft gewoon liggen. En KPN blijft daar over gewoon leveren. Wat is het probleem? Als u niets doet, dan verandert er voor u niets. U blijft gewoon internet en tv via de telefoonlijn houden.


@026jhkJe word echt niet gedwongen om naar glasvezel over te gaan, zolang er geen andere aansluiting dan koper mogelijk is door KPN dan blijft koper gewoon bestaan.

Wat betref KPNnetwerk en KPN provider, ze horen idd bij elkaar, net als XS4ALL en KPN, alleen werken ze wel apart en moeten ze beide de broek zelf ophouden, tot de KPN top zou besluiten om de boel in elkaar te schuiven.

Helaas word ik dus wel gedwongen, want ze gaan hier glasvezel aanleggen. 

Maar de telefoonlijn blijft gewoon liggen. En KPN blijft daar over gewoon leveren. Wat is het probleem? Als u niets doet, dan verandert er voor u niets. U blijft gewoon internet en tv via de telefoonlijn houden.

Volgens hen gaat het dus dan niet meer via de telefoonlijn, zoals ik begreep. Dat komt te vervallen zo is mij verteld! 


Volgens hen gaat het dus dan niet meer via de telefoonlijn, zoals ik begreep. Dat komt te vervallen zo is mij verteld! 

Dit is niet de eerste keer dat ik hoor dat Delta mensen misinformeert door aan te geven dat het kopernetwerk uit gaat. Het kopernetwerk (de telefoonlijn) wordt inderdaad vanaf begin 2023 gefaseerd uitgeschakeld maar enkel als KPN daar op een andere wijze kan leveren, bijvoorbeeld over glasvezel van KPN Netwerk of van een andere partij. Als KPN daar niet kan leveren op glasvezel dan is het een doodsteek om het enige netwerk waar wij op kunnen leveren uit te schakelen.


@NHendriks Er lopen twee berichten door elkaar. @026jhk heeft het nooit over Delta gehad.

Ervan uitgaande dat dit dus wel glasvezel van KPN Netwerk is klopt het verhaal dus wel. Nuance: na aanleg in de wijk duurt het circa 2 tot 3 jaar voordat de koperaansluiting niet meer bruikbaar is. 

@026jhk ik kan niet voorzien waarom precies geen glasvezel wil maar misschien kan je begrip opbrengen voor het feit dat KPN haar oude kopernetwerk graag wil vervangen voor glasvezel zodat men weer voor 30 tot 50 jaar vooruit kan. Uiteraard is het niet voor iedereen even nodig op dit moment maar over het hele land gezien is het wel erg duur om twee netwerken tegelijk werkzaam te houden. 


@NHendriks Er lopen twee berichten door elkaar. @026jhk heeft het nooit over Delta gehad.

Ervan uitgaande dat dit dus wel glasvezel van KPN Netwerk is klopt het verhaal dus wel. Nuance: na aanleg in de wijk duurt het circa 2 tot 3 jaar voordat de koperaansluiting niet meer bruikbaar is. 

Ahja ik zie het nu ook! Denk dat ik door de topictitel in deze even in de war was. Verder ben ik natuurlijk bekend met ‘Koper Uit, Glas Aan!’ :)


Dat is het nadeel als een forumlid inbreekt in een bestaand topic van een ander, dan krijg je snel verwarring en wordt er verkeerd gereageerd, dat overkomt mij helaas soms ook.

 


@NHendriks Er lopen twee berichten door elkaar. @026jhk heeft het nooit over Delta gehad.

Ervan uitgaande dat dit dus wel glasvezel van KPN Netwerk is klopt het verhaal dus wel. Nuance: na aanleg in de wijk duurt het circa 2 tot 3 jaar voordat de koperaansluiting niet meer bruikbaar is. 

@026jhk ik kan niet voorzien waarom precies geen glasvezel wil maar misschien kan je begrip opbrengen voor het feit dat KPN haar oude kopernetwerk graag wil vervangen voor glasvezel zodat men weer voor 30 tot 50 jaar vooruit kan. Uiteraard is het niet voor iedereen even nodig op dit moment maar over het hele land gezien is het wel erg duur om twee netwerken tegelijk werkzaam te houden. 

Waarom veranderen als iets goed werkt! Bovendien dus voor 1,5 jaar terug monteur betaald om lijn door te trekken, anders had ik de snoeren door woonkamer heen liggen en dan nu moet het weer anders! Gaat straks het behang scheuren, omdat de monteur het snoer langs het kozijn en deels op het behang heeft getacked en ik kom in mijn kleine woonkamer weer met een kast tegen de muur te zitten🤬! En dit is het laatste wat ik er over zeg: iedereen moet keuze hebben wat ie wil  maar dat is dus niet zo, dan wordt er gewoon gezegd "dan ga je maar naar andere provider". Leuk voor klantenbinding....


Aaaa, @026jhk , jij hebt al een glasvezel aansluiting van KPN in huis en moet binnen afzienbare tijd over op die aansluiting.

Tja, een bedrijf gaat geen duizenden euro's per jaar in een netwerk stoppen als er een alternatief is waar bijna iedereen gebruik van maakt omdat iemand een kabeltje niet wil omleggen en het hem bevalt zoals het nu werkt.

Men zal toch mee moeten in de vooruitgang, je kan dus idd overstappen naar een ander, alleen probleem, heeft die wel een kabel tot je deur liggen op koper, anders gaat het alsnog niet.


Denk dat bij iedere overstap naar een provider die leverd op de lijnen van KPN dat deze nieuwe aanvraag zowiezo al naar glasvezel gaat dan.. of je moet bewust een provider gaan kiezen die niet op het netwerk van KPN leverd uiteraard


Ik kon nog een DSl afsluiten bij een paar providers, terwijl ik al jaren glasvezel heb en de koper allang uit de meterkast heb verwijderd, maar dat weten ze niet natuurlijk.:yum:

 

Denk effe kijken, nu alleen nog Solcon volgens de internetten.nl.:thinking:


@Doornekamp33 

Op 1 januari is de mogelijkheid dichtgezet om nog koper te bestellen op de paar miljoen adressen die in februari 2023 echt uitgaan. Dus iets meer dan een jaar van te voren kan je niet meer bestellen. 

Dus twee weken geleden kon je nog meerdere providers zien met DSL. Nu in principe geen enkele. Zie je toch nog Solcon, dan heeft die zijn eigen checker nog niet bijgewerkt.


@NHendriks Er lopen twee berichten door elkaar. @026jhk heeft het nooit over Delta gehad.

Ervan uitgaande dat dit dus wel glasvezel van KPN Netwerk is klopt het verhaal dus wel. Nuance: na aanleg in de wijk duurt het circa 2 tot 3 jaar voordat de koperaansluiting niet meer bruikbaar is. 

@026jhk ik kan niet voorzien waarom precies geen glasvezel wil maar misschien kan je begrip opbrengen voor het feit dat KPN haar oude kopernetwerk graag wil vervangen voor glasvezel zodat men weer voor 30 tot 50 jaar vooruit kan. Uiteraard is het niet voor iedereen even nodig op dit moment maar over het hele land gezien is het wel erg duur om twee netwerken tegelijk werkzaam te houden. 

Waarom veranderen als iets goed werkt! Bovendien dus voor 1,5 jaar terug monteur betaald om lijn door te trekken, anders had ik de snoeren door woonkamer heen liggen en dan nu moet het weer anders! Gaat straks het behang scheuren, omdat de monteur het snoer langs het kozijn en deels op het behang heeft getacked en ik kom in mijn kleine woonkamer weer met een kast tegen de muur te zitten🤬! En dit is het laatste wat ik er over zeg: iedereen moet keuze hebben wat ie wil  maar dat is dus niet zo, dan wordt er gewoon gezegd "dan ga je maar naar andere provider". Leuk voor klantenbinding....

Kunt u een foto maken van deze kabel? Persoonlijk gebruik ik ook voor dsl een ethernet kabel welkenook geschikt is voor glasvezel na ombouwen door een monteur terwijl.