Skip to main content
Beantwoord

Waarom stuurt KPN apparatuur voor een glasvezelaansluiting?

• May 12, 2026
  • 6 reacties
  • 152 keer bekeken

Waarom krijg ik een Nokia glasvezelaansluitpunt? Ik heb helemaal geen glasvezel. 

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Nico0608, welkom op onze community! Heb je hier uberhaupt verder al bericht over gehad? 

We hebben er een handig artikel over: 

6 reacties

• May 12, 2026

Beste ​@Nico0608 , ben je een nieuwe klant die nog aangesloten en geactiveerd moet worden?

Als je een postcodecheck doet wat zegt KPN dan wat voor verbinding je hebt of krijgt?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 13, 2026

Bedankt voor je reactie. Er staat een blauw vakje met de tekst dat ik nog glasvezel kan bestellen.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Nico0608, welkom op onze community! Heb je hier uberhaupt verder al bericht over gehad? 

We hebben er een handig artikel over: 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 21, 2026

IK WIL GEEN GLASVEZEL. Stop eens met die onzin. Ik vraag alleen waarom jullie zo'n kastje opsturen.

• May 22, 2026

Beste ​@Nico0608 , als je klant van kpn bent via een koperaansluiting én op jouw adres is glasvezel beschikbaar (bestelbaar, zoals je zelf aangeeft) dan heb je uiteindelijk niet de keuze. Je koperleiding wordt uitgezet en je abo gaat dan verder via glasvezel óf stopt en dan moet je over naar Ziggo, via de coax. Alle andere providers leveren op jouw adres uiteindelijk ook alleen via glasvezel.

Dat kpn je nu de glasvezelspullen opstuurt betekent waarschijnlijk dat het niet zo lang meer duurt voordat je koperlijn, als je die nu nog gebruikt, uitgezet gaat worden. Je bent gewaarschuwd. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 22, 2026

IK WIL GEEN GLASVEZEL. Stop eens met die onzin. Ik vraag alleen waarom jullie zo'n kastje opsturen.

Heb je kpn? Kpn mag maar één netwerk gebruiken. Als glasvezel is aangelegd is er een termijn van 3 jaar om ALLE klanten daarop over te zetten. Want na die 3 jaar stopt je koperen aansluiting en heb je geen signaal meer. Je krijgt dan nog een e-mail maar ga je daar niet op in dat wordt je abonnement eenzijdig beëindigd. 

Zonder glasvezel kun je dan alleen naar Ziggo of HollandsNieuwe Thuis. Want die coax aansluiting is er dan wel.

Alle andere providers leveren over het glasvezel. 

Waarom wil je geen glasvezel?