Skip to main content

Beste,

Vorig jaar overgestapt van Ziggo naar KPN Glasvezel ( Internet 1000Mbps & TV ). Monteur alles netjes aangesloten en getest. Goede verbinding en voldoende bereik.

Totdat ik grote bestanden ( games ) ga downloaden op de PC. De hele verbinding valt dan na een aantal seconden weg, zowel bekabeld als draadloos. Dus moeders heeft er ook last van op haar Ipad.

Ongeveer minuut later is er weer verbinding, waarna deze weer wordt verbroken als de download nog bezig is.

Diverse opties zoals modem wisselen ( andere KPN Box 12 ), resetten, alternatief dns en kabels vervangen hebben allemaal geen effect. Ook kastje v.d. glasvezel spanningsloos gehad voor enkele minuten.

Ookla speedtest geeft een snelheid van 690Mbps aan, tijdens deze test geen foutmeldingen o.i.d.

Platformen die ik gebruik voor downloaden zijn o.a. Steam, Epic en Xbox Game Pass for PC.

PC is bekabeld.

Het wegvallen gebeurt dus enkel wanneer ik iets groots ga downloaden.

 

Please advise.

B.v.d.

Ter info: Heb dit vorig jaar ook al gemeld op forum, en zei toen dat het probleem zichzelf had opgelost. Dit bleek helaas niet waar te zijn, vandaar dat ik opnieuw een forum open.

Met vriendelijke groet,

Ruben Breukelman

Kunt u de snelheid van het downloaden op de pc niet beperken? Tot bijvoorbeeld 600 of 700 mbit ofzo?


Hallo, bedankt voor je reactie.

Ik kan wel 100Mbps instellen onder Speed & Duplex v.d. netwerkkaart, of ethernetport link speed via modem. Dit lijkt te werken, maar wel erg langzaam. Dit is geen optie voor mij.

Kan dus kiezen uit 100Mbps of maximaal.

Kan niet vinden op het internet hoe ik bandwidth kan begrenzen op bijvoorbeeld 600 of 700 Mbps.

Groeten.


Kan niet vinden op het internet hoe ik bandwidth kan begrenzen op bijvoorbeeld 600 of 700 Mbps.

Bij Group Policy onder QoS Packet Scheduler → Limit Reservable Bandwidth


Bij Group Policy onder QoS Packet Scheduler → Limit Reservable Bandwidth

Verschillende waardes geprobeerd, geen effect. Zelfs niet op 20%.


Bij Group Policy onder QoS Packet Scheduler → Limit Reservable Bandwidth

Verschillende waardes geprobeerd, geen effect. Zelfs niet op 20%.

Je moet jouw netwerk op publiek instellen, indien het net werkt probeer het program NetLimiter. Ik doe het met mijn switch op 512Mbs, anders trekt XBox games updates ook alles dicht met of zonder QoS settings in de switch

This policy setting determines the percentage of connection bandwidth that the system can reserve. This value limits the combined bandwidth reservations of all programs running on the system. By default, the Packet Scheduler limits the system to 80 percent of the bandwidth of a connection, but you can use this setting to override the default. If you enable this setting, you can use the “Bandwidth limit” box to adjust the amount of bandwidth the system can reserve. If you disable this setting or do not configure it, the system uses the default value of 80 percent of the connection. If a bandwidth limit is set for a particular network adapter in the registry, this setting is ignored when configuring that network adapter.

Je moet jouw netwerk op publiek instellen, indien het net werkt probeer het program NetLimiter. Ik doe het met mijn switch op 512Mbs, anders trekt XBox games updates ook alles dicht en iTV stopt, met of zonder QoS settings in de switch

 


Je moet jouw netwerk op publiek instellen, indien het net werkt probeer het program NetLimiter. Ik doe het met mijn switch op 512Mbs, anders trekt XBox games updates ook alles dicht en iTV stopt, met of zonder QoS settings in de switch.

Windows settings hadden geen effect, ook niet na netwerk publiek stellen. Netlimiter geïnstalleerd, dit werkt wel. Kan per applicatie limits instellen, bedankt voor deze tip.

Limit betreffende applicatie ingesteld, 500Mbit/s. Download snelheid gaat omlaag naar ong. 57 MB/s, helaas nog steeds disconnectie. Hele netwerk knalt eruit, bekabeld & draadloos.

Ter info: De werkelijke downloadsnelheid op de platformen ligt altijd een stuk lager. Ook zonder limiet komt deze vaak niet verder dan 70 á 80 MB/s.

Gr.

 


Ik heb helaas nog steeds geen oplossing. Hebben te vaak internet problemen, nu ook tijdens streamen op KPN.tv.

M.v.g.


Rechtsonderin is een maximale downloadsnelheid te zien van rond de 30 MB/s, 10 minuten lang. Zelfs dit zorgt internetstoringen. Wifi & LAN-verbinding worden verbroken.

 


Reageer