Skip to main content

Ik wacht nu letterlijk al langer dan een maand op contact  met KPN Glasvezelnetwerk. Mijn nummer hebben ze, fijn als ze mij uitleggen waarom ze mij niet willen bellen. Of misschien kunnen ze vertellen waarom KPN Netwerk hun aansluiting niet werkend krijgt. Contact moest volgens de groene mail plaatsvinden voor 23 januari. 

Inmiddels al 2 verschillende KPN medewerkers gesproken die mij wel telefonisch hebben bereikt. Ik hoor elke dag hun reclames over beter netwerk op de radio. Ik krijg er een raar gevoel bij.

Dus KPN Glasvezelnetwerk,pak de telefoon op.

KPN verkoop, pak uw verantwoordelijkheid ook, U gad aan wat er zou gebeuren. Ik zou graag zo snel mogelijk mijn vorig jaar bestelde product van 1 GB internet werkend willen ontvangen. U gaf mij de optie om te kiezen voor ingaan op 3 januari 2024. Was het een kalenderfout ?

 

 

Hoi @Jerrill Bang A Foe, welkom hier! Wat is er aan de hand dat er contact met netwerk nodig is? Je noemt de aansluiting is niet werkend. Kun je daar wat meer over vertellen? Gaat het om de aanleg van glasvezel en dat dit nog niet afgerond is? Of had je al een werkende glasvezelverbinding en is dit stuk?


Best Erik, 

 

Hoi @Jerrill Bang A Foe, welkom hier! Wat is er aan de hand dat er contact met netwerk nodig is?

Daarvoor moet je bij je eigen collegas zijn. De mail na bestelling van een kpn abonnement zegt er neemt een medewerker van KPN Glasvezelnetwerk contact met je oo voor 23 januari.

 

Je noemt de aansluiting is niet werkend. Kun je daar wat meer over vertellen? Gaat het om de aanleg van glasvezel en dat dit nog niet afgerond is?

Er is een glasvezel punt aangelegd in mijn woning in opdracht van KPN in 2022 . De subcontractor Walmac deed de aanleg. Testen het signaal op de.lijn hij zegt de lijn is goed. Heefy alleen geen akkoord om het actief te maken. Ik vraag wie is verantwoordelijk. Daarvoor moest ik bij KPN zijn. Daar waa ik al boos want er was een abonnement besteld.

Ik neem contact met KPN (glasvezelnetwerk)Netwerk due stuurt mij naar KPN ISP.  KPN ISP ( abonnementen) ziet in hun systeem niet dat ik glasvezelnetwerk heb en stuurt mij naar KPN Glasvezelnetwerk. Ik verbaasd. Wat erachter de "schermen gebeurt weer ik niet maar geen zin om speelbal te worden verbreek ik het contract aangezien KPN in zijn geheel in gebreke is. 

 

Of had je al een werkende glasvezelverbinding en is dit stuk?

Ik kijk in mijn woning elke dag naar een glasvezelpunt met een knipperend PON led . KPN weet beter dan ik wat mankeert. Een router is mij nig niet opgestuurd. Goed het is donderdag. De dag van mijn wekelijkse update over dit issue op weg naar beter internet met een praktiscylooptijd nu van +2 jaar. Ik kan het niet fixen 

 

Admin: quotes hersteld


Dank voor de toelichting, Jerril. Dit klinkt alsof de netwerkafdeling nog niet in hun systeem heeft verwerkt dat de fysieke aanleg van jouw glasvezelaansluiting al voltooid is. Kortste klap voor dit soort situaties is toch om ons te bellen (0800-0402, gratis). De collega die je dan spreekt kan ter plekke in onze systemen kijken wat de status is. En als er iets niet klopt, een melding aanmaken voor de back office die dit dan verder oppakt. 


Hoi Erik ik heb je collega nu aan de lijn en die zegt de activatie moet gebeuren door de Backoffice. Op de vraag hoe die te bereiken is het antwoord dat niemand daar ze kan bereiken. Hilarisch 🤷🏽‍♂️


Er staat al een open ticket bij de BO,  een extra ticket aanmaken heeft dus geen nut. Kortom uw voelt zich net zo onthand en machteloos in de procedure 🤷🏽‍♂️.  Ik blijf in ieder geval positief hopen op beter Beter Internet van KPN


Vervolg Episode update!!!!

Info Newsflash !

Via omwegen is de Back Office bereikt. Er is een nieuw ticket aangemaakt waarbij het in de vervolg stappen de opdracht uiteindelijk bij de aannemer terecht komt om de lijn op actief te plaatsen. Deze procedure omvat wederom 3 werkdagen. Dus dinsdag / woensdag een nieuwe update in deze KPN Chronicle

Voor nu alvast een fijn weekend,

We blijven duimen,

Jerrill 


Hi @Jerrill Bang A Foe, fijn dat de back office bereikt is en dat ze er nu mee bezig zijn! Hopelijk volgt er nu snel een positieve update 🙂


Het is vandaag 21 februari 2024.

Het volgende werd al op 12 februari doorgezet naar meldingen@vwtelecom.com. Dat lijkt mij echter bij VolkerWessels een mailadres waar vsn alles op in komt misschien zelfs moppen. Maar vooral het laatste wat KPN , zie onderaan ,  schrijft vind ik pakkend. Ik als klant wil namelijk een abonnement in gebruik krijgen tegen betaling, en bij KPN Netwerk gaat dan niet een opdracht uit een aansluiting in orde te maken maar een "VERZOEK ".  Zo dat noem ik nog eens bedrijfsvoering.

​​Met wat simpele woorden ontving Ik gisteren reply van Volker Wessels met wat summiere informatie die concreet moet worden. We gaan de snelheid meten van de gereedmelding. En ook of KPN Netwerk de vinger aan de pols houdt in dit proces.

 

Geachte heer Xxxxx xxxxxx,

 

Wij hebben uw bericht in goede orde ontvangen en opgenomen in ons systeem.

Het is uitgezet naar de juiste afdeling zodat het adres wordt gereed gemeld.

 

Wij hopen hiermee voldoende informatie gegeven te hebben.

 

 

 

 

 

www.vwtelecom.com

 

 

 

Contactgegevens van de bewoner:
Naam:  dhr.X. Xxxxxxxxxxx
Telefoon:  xxxxxxxxxx
Mobiel:  xxxxxxxxxx
E-mail:  xxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Toelichting van de klantvraag:

Bericht:Dhr x. Xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx Nijmegen xxxxxxxxxxxxx com t.a.v. KPN NETWERK KLANTENSERVICE, Postbus 13500 9700 EG Groningen Onderwerp: ingebrekestelling Geachte heer, mevrouw, Op 27 december j.l. sloot ik met u een overeenkomst. Ik ging met u een glasvezelabonnement aan van 1GB dat op 3 januari 2024 zou ingaan. Ik ontving op 29 december j.l. een bericht dat KPN Netwerk contact met mij opneemt omdat er nog geen glasvezelnetwerk is aangelegd. Dit is incorrect omdat het onder mijn eigen toezicht door een door u aangestelde subcontractor tot in de woonkamer aan de muur is aangelegd in 2022. Ik moest er zelfs 2 werkdagen voor opofferen destijds . Onze nieuwe overeenkomst is bij u bekend onder kenmerk 9105699446 Helaas hield u zich niet aan de afspraak met als ingangsdatum 3 januari 2024. De nieuwe voorgestelde datum van 23 januari vind ik echter ver . U vermeld er wordt contact met mij opgenomen, ik zie dit a.s.a.p. tegemoet. Dit ook omdat u willens en wetens verder gaat met het werven van nieuwe abonnees die wellicht eerder ingepland worden. Verder omvat mijn aansluiting op uw netwerk geen graafwerkzaamheden. Ik zou graag hebben dat u mijn aansluiting zowel op het fysieke netwerk alsmede ook het gebruik ervan bespoedigd. Ik ga het contract met U vooralsnog niet ontbinden maar stel u wel in gebreke voor de wijze waarop u wederom uw afspraken niet kan waarmaken. Als u mij de gelegenheid biedt om via uw website te kunnen aangeven wanneer mijn abonnement mag ingaan dan mag ik als partij verwachten dat gebeurt. Dat het niet gebeurt blijkt dat u uw zaken niet op orde heeft en u in gebreke bent . Op uw wanprestatie mag een vorm van tegenprestatie . Ik zie die als toekomstige klant tegemoet. Via deze brief geef ik u een kans om u aan de afspraken te houden. Doet u dat niet, dan zal ik ons contract ontbinden. Ook stel ik u vast aansprakelijk voor alle schade die ik hierdoor krijg. Doordat u de overeenkomst niet bent nagekomen, heb ik schade. De schade bestaat uit:c ommunicatie richting gemeentelijke instanties , mijn ziekenhuis en digid zaken. De hoogte van de schade in € gaat nu vnl zitten in belkosten en vervoer maar zal ik u die nog niet aanrekenen. Ik stel u wel aansprakelijk voor deze schade indien deze buiten de perken treedt en zal u dan om schadevergoeding vragen. Met vriendelijke groet, Dhr J. Bang Afoe

Overeengekomen: Ik geef hierbij akkoord dat KPN NetwerkNL deze gegevens mag opslaan en gebruiken voor het beantwoorden van mijn vraag.
Verstuurdatum: 12-01-2024 11:43:37 

 

Ons verzoek aan jullie:

Zie bijlage, adres heeft al FTU. Graag adres gereed melden. 

 

Admin edit: privégegevens verwijderd 


Reageer