Skip to main content
Zojuist de 2 experia Wifi versterkers aangesloten. Nu is mijn 5 GHz verdwenen. ik had voor 2.4 GH en de 5 GH 2 verschillende netwerk namen aangemaakt. bij het 5GH had ik achter de naam dus HIGH gezet zodat ik wist dat dit het 5 GH netwerk is. dus als vb deze 2 namen 12345abcde (2,4 gh) en 12345abcdeHIGH 5gh



Ik heb met KPN medewerker gebeld en deze kon mij ma 45 minuten niet verder helpen. 5GH is niet terug te vinden op mijn apparaten. Uiteindelijk heb ik de twee IP adressen gevonden van de 2 Experia Wifi's. en Ben ik tot het inlog scherm gekomen van de Wifi's



Er word gevraagd om een gebruikersnaam en het web password.

Ik heb gelezen dat de gebruikers naam: Admin of admin moet zijn.



Ik heb dus alle mogelijke combinaties geprobeerd met Admin en admin en de web passwords.



Inloggen is dus onmogelijk. Wie kan helpen?



Medewerker van KPN kon in systeem nergens van hun een handleiding vinden hierover. Ook staat dit niet in de installatieprocedure van de Experia wifi beschreven.
Resetten en opnieuw beginnen denk ik.
Hey w8woord, welkom! Ik ga je helpen hiermee. Maar eerst even een stukje achtergrond over de Experia Wifi's. Deze nemen de wifi over van de Experia Box. Daarop wordt het uitgezet zodat de Experia Wifi's het alleen doen. Die gebruiken verder fast roaming. Dat wil zeggen dat de Experia Wifi sneller jouw telefoon (als voorbeeld) kan overzetten van 2,4 naar 5 als je dichter bij komt, of over kan zetten naar de wifi van de tweede Experia Wifi als je daar dichter in de buurt komt. Het zou dan ook niet nodig moeten zijn om de beide frequenties weer te splitsen.



De eerste Experia Wifi die je aansluit krijgt standaard IP-adres 192.168.2.150. Aanvullende krijgen er een toegewezen door de Experia Box. Je kunt door in te loggen op de Experia Box (192.168.2.254) achterhalen welke dat zijn.



Vervolgens kun je, als je dat echt wilt, de beide frequenties splitsen. Dit kan, in de Experia Wifi, via de optie Instellingen bovenaan. Daarna kun je links een voor een de beide banden aanklikken en het SSID aanpassen. Herhaal dit op Experia Wifi nummer 2.



Dan, het inloggen op de Experia Wifi. De gebruikersnaam is admin. Allemaal kleine letters. Het wachtwoord staat onderop de Experia Wifi. Deze is specifiek voor het apparaat. Zorg dus ook dat je het goede wachtwoord bij de goede inlog gebruikt. Je kunt in de Experia Box het MAC-adres zien van de beide Experia Wifi. Dan weet je welk IP-adres bij welk MAC-adres hoort. Het MAC-adres staat ook op de sticker achterop. Controleer op die manier of je het goede wachtwoord gebruikt op het goede IP-adres. Let er verder ook op dat het wachtwoord hoofdlettergevoelig is.



Kun je het nog eens proberen om in te loggen? Als dat niet lukt, reset dan de apparaten inderdaad even en probeer nog een keer.