Skip to main content

Ik gebruik een Experia box V10a. Vanwege een eerdere foutmelding is de experiabox door KPN vanmorgen succesvol op afstand gereset. Nu brandt er op de voorkant van de experiabox een groen lampje. Via kpn.com/servicetool heb ik de verbinding voor de zekerheid gecontroleerd. Daar is niets mis mee, er is  internet, wifi en de wifi instellingen zijn correct. Als ik op mijn computer, telefoon of laptop naar mijn wifi instellingen ga, zie ik ook de betreffende SSID netwerknaam van de router in de lijst staan.

Op de computer klik ik de netwerknaam aan. Er wordt gevraagd om het wachtwoord in te vullen. Omdat de router eerder is gereset, vul ik het standaard wachtwoord in dat achterop de experiabox staat. Ik zie dat de computer vervolgens heel even verbinding maakt en m dan verbreekt en dan meteen weer het scherm toont waar ik het wachtwoord weer in moet toetsen. En dat meerdere keren achter elkaar. Hij houdt dus t wachtwoord niet vast. Krijg op de computer en laptop geen melding dat t wachtwoord fout zou zijn.
Hetzelfde verhaal op m’n laptop.

M’n telefoon zegt echter: onjuist wachtwoord voor ….(netwerknaam).

ik heb al een paar keer m’n experiabox gereset maar geen resultaat. Via KPN.com/servicetool heb ik ook geprobeerd om de router op afstand opnieuw op te laten starten maar dat lukt ook niet. Dat opnieuw opstarten duurt heel erg lang en er komt geen einde aan. 
Ik weet niet wat ik nog meer kan uitproberen. Graag hulp want ik kan nu niets.

bedankt alvast

groeten


 

 

Hmm, ik heb niet direct een verklaring voor @Merv, aangezien een deel van de apparaten wél gewoon verbinding maakt met dezelfde gegevens 🤔

Zou je via onze servicetool voor het aanpassen van je wifigegevens eens een helemaal nieuwe netwerknaam met wachtwoord willen bedenken? Aangezien het voor alle apparaten dan een nieuw netwerk betreft, zal je wel overal eenmalig opnieuw in moeten loggen, maar op deze manier krijg je wel weer met elk apparaat verbinding!


Ik heb ook dat met name op Android mobiel regelmatig het wachtwoord moet invullen. Vaak wordt er geverifieerd maar ontstaat er geen verbinding. Dit terwijl Wifi dit probleem niet geeft op pc en tablet. Hierdoor stijgt mijn internet mb gebruik extreemÂ