Skip to main content

Ik heb via de online tool het wifi wachtwoord van de Experiabox v10 getracht te wijzigen.

Het resultaat: iMac iPad en iPhone werken alleen met het oude wachtwoord ,een oude laptop (win 10) en een audioserver werken alleen met het nieuwe wachtwoord. Een tweede poging (met een nieuw wachtwoord gaf het zelfde resultaat)het oorspronkelijke wachtwoord bleef. Ik heb de Experiabox nog niet gereset ,je weet maar nooit, nu werkt het nog.

Komt iemand dit bekend voor?

*Admin: afgesplitst

Hoi @Oldigital! Welkom hier. Gezien mijn reactie wat laat komt, vraag ik me af of ik nog met je mee kan denken? 
Zo ja, kun je uitleggen hoe je het wachtwoord hebt gewijzigd? Gebruik je naast de Experiabox ook wifi-versterkers? 

 


Bedankt voor je reactie Lisa,je kan nog meedenken ,ik heb verder nog geen actie ondernomen.

ik gebruik geen wifi versterkers ,het wifi wachtwoord heb ik gewijzigd d.m.v de online KPN tool ,toen dat niet het gewenste resultaat opleverde nogmaals met het zelfde resultaat. Het opmerkelijke is dat alleen de iPad iPhone iMac het nieuwe wachtwoord niet accepteren en vrolijk doorgaan met het oude wachtwoord,Eenmaal is het met de iPad met het nieuwe wachtwoord gelukt ,maar de verbinding was onstabiel en viel spoedig uit.Het wachtwoord voor de Experiabox heb ik niet .

Ik vraag mij af of de dual band instellingen van Experiabox er iets mee te maken hebben in de doc. zag ik aparte wachtwoorden…….


Bedankt voor je uitleg @Oldigital

Ja, als je de dualband onderling gesplitst hebt (2.4Ghz en 5Ghz), dan kan het kloppen dat twee verschillende wachtwoorden gelden voor dezelfde netwerknaam. Je kunt alleen niet zien/weten met welke frequentie welk apparaat verbonden is. Om dit te controleren, wil ik je vragen in te loggen op de webinterface van het modem.  

  1. Ga naar de webinterface en log in
    1. eerste keer inloggen: Gebruikersnaam: admin & Wachtwoord: oniets invullen]. Druk op inloggen
  2. Als je bent ingelogd, Ga naar: Wifi > geavanceerd
  3. Je ziet dit: 

     

  4. Maak een onderscheid in de netwerknamen als je beide frequenties van elkaar wilt splitsen. Maak de netwerknamen/wachtwoorden gelijk aan elkaar als je de frequenties niet wilt splitsen. 
  5. Als je de frequenties niet gesplitst wilt hebben, zorg dan dat het wachtwoord gelijk is aan elkaar. Anders heb je als het waren wél een gesplitst netwerk. De een verbonden met 2.4 en de ander met 5.0
  6. Druk vervolgens, voor beide, op eToepassen].
  7. Et voilà. Het is gelukt!

Je gaat waarschijnlijk zien dat het oude wachtwoord nog bij één van de netwerknamen staat. 

Ik ben benieuwd en hoor graag van je. 


Bedankt voor de verduidelijking.Met inSSIDer even gekeken, geen enkele activiteit te zien bij 5.0. Op een Win 10 laptop kan ik het wachtwoord wel zien “het nieuwe” Het wachtwoord op de iMac kan via sleutelhanger ook zichtbaar gemaakt worden “het oude”

Het beste lijkt mij inderdaad niet te splitsen, apple maakt voortdurend een keuze tussen beide frequenties (als ik het goed heb) al zal in mijn betonnen omgeving 5.0 weinig kans maken.

Er rest nog een ander probleem, hoewel ik voor de eerste keer inlog werkt “Admin en blank laten” niet ,mogelijk is er bij de installatie ingelogd, maar dat is na 5jaar moeilijk meer te achterhalen.

Een harde reset dus, wat gaat er verloren,  werkt de telefoon nog ? b.v .Van de V10a wordt een Backup terug gezet las ik ,is dat ook voor de V10 het geval ?


Ja, als de vaste telefoon gewoon is aangesloten op een poort, dan worden die gegevens gewoon weer opgehaald uit ons netwerk. Wij hebben waarschijnlijk één poort toegewezen aan het telefoonnummer. Die blijft daarop werken en anders kijk ik graag met je mee. 
Alle instellingen worden verder teruggezet naar de fabrieksinstellingen. In grote lijnen betekent dit, de netwerknaam met bijbehorend wachtwoord, alle poorten die je eventueel hebt ingesteld voor apparaten (als je dit niet herkend, dan heb je dit waarschijnlijk niet gedaan). 

Je kunt een reset dus gerust uitvoeren. 

Yes, ik zou de 2.4GHz en 5GHz niet van elkaar splitsen in dat geval. Nieuwe iPhones zijn inderdaad prima in staat te wisselen tussen de frequenties. De meeste (nieuwere) apparaten trouwens! 

 

EDIT: Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kan ik eventueel met je meekijken (en de wifi-gegevens 2.4ghz/5ghz controleren) Ik kan uiteraard de wachtwoorden van de wifi niet zien. 

 

 


 Prima ,dat moet wel lukken ,poorten heb ik nooit ingesteld.ik ben nu even niet in de gelegenheid e.a uit te voeren .laat je weten hoe het verder ging


Lisa

Reset experiabox en wijzigen netwerknaam/wachtwoord is goed gegaan de wachtwoorden voor 2.4 Ghz en 5Ghz waren inderdaad verschillend.

Hartelijk dank voor je hulp !


@Oldigital Super! Bedankt voor het melden. Mocht je in de toekomst nog weer en vraag hebben, dan weet je ons te vinden! :sunglasses: