Skip to main content

Ik ben sinds dinsdag 4 december overgestapt naar KPN. De monteur is langs geweest om alles te installeren. Nu hebben we sinds vandaag de melding: Controleer alstublieft of uw Internet WAN connectie op correcte wijze is geconfigureerd.

 

De box is al een aantal keer gereset, ook stekker eruit maar niets werkt. Wat kunnen we hier mee doen? 

Waar zie je die melding?


Als ik mijn telefoon met het wifi netwerk koppel krijg ik deze melding.


Dat klinkt alsof je telefoon verbonden is met een router/wifi punt maar geen bereik krijgt buiten je thuisnetwerk.

 

Als je naar 192.168.2.254 gaat op je telefoon, zie je dan de inlogpagina van de experiabox? zo niet ben je mogelijk met een apparaat verbonden dat niet toegang heeft tot het internet.

 

Krijg je met een bekabelde PC wel verbinding? 


Heeft u versterkers? Accespoints? WiFi apparatuur van de vorige provider?


Hi @Denise_W, welkom hier! Speelt dit probleem nog? Naast de vragen die @Zeonz en @Nick83 stellen ben ik benieuwd of je deze melding op meerdere apparaten krijgt, of alleen op de telefoon?


Bedankt voor jullie reactie! Ik heb inderdaad 2 versterkers staan. De melding heb ik alleen op mijn Iphone ontvangen. Als het nog een keer voorkomt zal ik op andere apparaten kijken. 
 

Het is elke dag wel een keer dat alles weg valt.


Op een Samsung telefoon komt deze melding niet voor. Ipad krijg ik wel precies dezelfde melding.
 

Nu zie ik dat de Experia box v10 een oranje lampje heeft bij services en een rood lampje bij internet..  


Op een Samsung telefoon komt deze melding niet voor. Ipad krijg ik wel precies dezelfde melding.
 

Nu zie ik dat de Experia box v10 een oranje lampje heeft bij services en een rood lampje bij internet..  

Excuses voor de wat late reactie! Met een rood internetlampje heb je doorgaans helemaal geen internet… Normaal gesproken zou ik dan toch een reset aanraden, maar ik lees dat je dat al hebt gedaan. Heb ik op dit moment nog steeds een rood lampje? Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Helaas hebben we nog steeds last van een rood lampje sinds gisteravond 8 uur. Het service lampje brand oranje. Ondertussen begint het een beetje vervelend te worden. 


Helaas hebben we nog steeds last van een rood lampje sinds gisteravond 8 uur. Het service lampje brand oranje. Ondertussen begint het een beetje vervelend te worden. 

Ik zie dat je gisteren op een andere manier contact hebt opgenomen, en dat er een nieuw modem is verstuurd. Ik hoor graag of dat de oplossing biedt!


Tot nu toe werkt de nieuwe modem prima!