Skip to main content

Hallo, 
Ik ben recentelijk verhuisd en wil mijn wandcontact doos aansluiten. Omdat er nog geen glasvezel in mijn woning zit. Maar hoe moet ik de kabels aansluiten? Ik heb namelijk, 2, groene, gele, blauwe en rode kabels. en ook een zwarte en transparante kabel. Ik las in andere posts dat het blauw en rood op A en B moet zijn. Maar dit werk niet. Is een een soort schema waar ik mij aan kan houden zodat de kabels goed zitten?


 

Heeft u niet nog iets in de meterkast zitten? Ik vermoed dat dit niet het punt is waar de kabel vanaf buiten naar binnen komt.


Heeft u niet nog iets in de meterkast zitten? Ik vermoed dat dit niet het punt is waar de kabel vanaf buiten naar binnen komt.

Volgensmij zit er verder geen aansluiting in mijn meterkast. En ergens anders kan ik ook niks vinden.

 


Hallo, 
Ik ben recentelijk verhuisd en wil mijn wandcontact doos aansluiten. Omdat er nog geen glasvezel in mijn woning zit. Maar hoe moet ik de kabels aansluiten? Ik heb namelijk, 2, groene, gele, blauwe en rode kabels. en ook een zwarte en transparante kabel. Ik las in andere posts dat het blauw en rood op A en B moet zijn. Maar dit werk niet. Is een een soort schema waar ik mij aan kan houden zodat de kabels goed zitten?


 

Het bovenstaande plaatje geeft een goede aansluiting weer @Aron Imandikromo , je hebt een rode en een blauwe kabel nodig op de aansluitpunten zoals op het plaatje.


Volgensmij zit er verder geen aansluiting in mijn meterkast. En ergens anders kan ik ook niks vinden.

 

Het lijkt mij een vrij moderne meterkast toe, @Aron Imandikromo 
Ik zie dat je het vloertje er ook wel even kunt uithalen, zit daar misschien een loze KPNkabel onder?
Ook zie ik geen Ziggo aansluiting
Er zal toch echt wel een aansluiting moeten zitten.
En heb je geen glasvezel nog?


Ja er is wel een ziggo aansluiting. Deze zit op dezelfde plek als waar mijn wandcontactdoos zit. 
Ik heb alleen gekozen voor KPN omdat mijn glasvezel nu letterlijk voor de voordeur ligt. Ze zeiden dat het nog even kon duren voordat een monteur dit in mijn huis kan aansluiten. vandaar dat ik nu eerst via deze weg internet probeer te krijgen. Ik heb KPN gebeld en als het goed is hebben ze het al ingeschakeld. Ik kan vanmiddag even kijken of er nog wat meer in mijn meterkast schuilt.

 


Hi @Aron Imandikromo, welkom hier. 

Het kan ook zijn dat dit om pairbonding (zegt dit jou iets?) gaat, of dat er geen signaal op deze kabel zit. Ik zie echter ook dat er al een monteur is ingepland voor de 12de, herken je dit? Zo ja, dan kun je dit afwachten. De monteur kan dit in ieder geval meten, achterhalen waar het aansluitpunt zit en waar nodig vervangen. Op het plaatje te zien in dat misschien ook handig. 


Gewoon proberen of het werkt op blauw & rood.
Maarrrr, beide kleuren 2 x , er zal ergens in huis nog een aansluiting zitten die door gelust is, dat was voor telefoon geen probleem maar voor xDSL wel, dus even uitzoeken wat de inkomende draden zijn, gewoon testen, probeer en faal ( of niet ).


Hi @Aron Imandikromo, welkom hier. 

Het kan ook zijn dat dit om pairbonding (zegt dit jou iets?) gaat, of dat er geen signaal op deze kabel zit. Ik zie echter ook dat er al een monteur is ingepland voor de 12de, herken je dit? Zo ja, dan kun je dit afwachten. De monteur kan dit in ieder geval meten, achterhalen waar het aansluitpunt zit en waar nodig vervangen. Op het plaatje te zien in dat misschien ook handig. 

Nee zegt mij niks. De monteur wel, ik denk dat ik die maar afwacht dan. Heb zelf al heel veel combinaties geprobeerd maar ik denk dat zoals iemand zonet ook al beschreven heeft dat deze kabel niet ergens heen gaat of ergens is afgeknipt. 

 


Ow maar deze 2de foto die u nu plaatst, dat is denk ik wel de kabel van KPN die daar binnen komt. Ik zie heel veel kleurtjes. Dat was op uw eerste foto niet te zien.

Volgens mij moet je dan de blanke ader en de rode eens proberen. 

cc @Ik_Combineer 


Deze oude STAP58 kabel is het aansluitpunt. Het signaal zou op de combinatie transparant en zwart moeten staan.


Zwart transparant of wit transparant zou je kunnen proberen, alleen je hebt twee transparant dus je moet gokken welke. Heel eerlijk? Boek kosteloos een monteur via 0800-0402 of via kpn.com/installatiemonteur. Het is handig om zo'n oude lijn goed aan te sluiten omdat de kans op storingen al wat hoger is met deze oude kabels.


Reageer