Skip to main content

Planning ombouw AON naar XGS-PON

Hallo, is er ergens een planning van de ombouw van onze citypop naar XGS-PON. Ik sta op het punt om een nieuwe Fritzbox te kopen voor de directe aansluiting aan de glasvezel en het zou zo zonde zijn als ik net een AON versie heb gekocht en dan een paar maanden later alsnog naar XGS-PON zou moeten.

Is koffiedik kijken @Piero1 , m.a.w. niets van te zeggen.

 


... en het zou zo zonde zijn als ik net een AON versie heb gekocht en dan een paar maanden later alsnog naar XGS-PON zou moeten.

Dat is dan gewoon een kwestie van een andere modulle er in schuiven @Piero1. 

@gensnet kan hier alles over vertellen.


Okee, bedankt. Gewoon afwachten dus 🤪


Okee, bedankt. Gewoon afwachten dus 🤪

Die planning is inderdaad niet openbaar.


@Piero1 Hoi

Wat je kan doen is af en toe een postcode check.

Is er 4Gbit pakket mogelijk op jou adres kun je op XGS-PON gepatcht (omgezet) worden.

Dan zal je tijdelijk het 4Gbit pakket kunnen nemen (indien mogelijk)

 

 


Waarom kies je dan niet voor een FRITZ!Box 4060 of denk je echt in de komende jaren een abonnement van 4Gbps af te willen gaan sluiten?


De gang naar 4gig is inderdaad de achterliggende gedachte 


De gang naar 4gig is inderdaad de achterliggende gedachte 

Weet jij hoeveel bandbreedte je nu in de praktijk verbruikt?

Dan kan je monitoren op jouw FRITZ!Box.

Ik ben benieuwd naar jouw antwoord en ook of je dan nog steeds overweegt om een 4Gbps abonnement af te gaan nemen.


Mijn bandbreedte is net iets meer dan 150 mbit maar download wel veel uit de nieuwsgroepen ( alleen Linux-distro’s natuurlijk🤣).

En dan nog, als ik het wil en belangrijk vind…..😎


En dan nog, als ik het wil en belangrijk vind…..😎

Dan is dat uiteraard jouw keuze en dat is prima. Persoonlijk snap ik alleen niet waarom mensen meer aan hun internetabonnement willen uitgeven terwijl ze weten dat ze er niets meer door geleverd krijgen.

Natuurlijk kan ik elke week anderhalve liter melk kopen maar of dat zinvol is als ik toch maar één liter per week drink?


@Piero1 

Hou er wel rekening mee dat je dan maximaal 2.5Gbit kan halen met een betreffende pc.

Omdat de Fritzbox maar een 2.5Gbit poort heeft.

 


Daarom wil ik juist naar de Fritz 5690 XGS-PON, die heeft wel een 10 Gig poort 

 


Daarom wil ik juist naar de Fritz 5690 XGS-PON, die heeft wel een 10 Gig poort 

 

Dat klopt de Fritz SFP poort kan 10Gbit aan.

Maar er zit maar 1 RJ45 LAN poort op die 2.5Gbit kan.

Dus met de pc op die poort kun je niet de 4Gbit van je pakket halen met bijvoorbeeld een speedtest.


Ik ga er nog eens over nadenken 😕


Reageer