Skip to main content

Hallo,

 

Ik vroeg me af hoelang het moet duren dat je contact krijgt met de aannemer van kpn over de glasvezel aansluiting. Ik ga de 15e over naar jullie en niet dat ik straks zonder internet en tv zit.. ik zou terug gebeld worden en nog niet gedaan. Ze zijn 1 keer langs geweest vorige week en hadden niet eens spullen mee en kwamen ook niks oplossen. Kpn vanmorgen gebeld en werd ik door verbonden maar na 20 minuten dacht ik bij de 4e bellen dit duurt me echt te lang. 

 

Groetjes.

@Sandrarijn95 https://www.kpnnetwerk.nl/ gaat over de glasvezelaansluitingen. Dit forum is van KPN de provider, alwaar u na de aansluiting van de glasvezel in uw woning een abonnement kunt afsluiten.


Welkom op het forum @Sandrarijn95. Het aanleggen van het glasvezelnetwerk wordt inderdaad gedaan door KPN Netwerk, zoals Hans al noemt. Heb je inmiddels contact met hen gehad? Is daar iets uitgekomen?


@Jasper 

Heb weer gebeld naar jullie want ik krijg maar steeds geen gehoor van die kpn netwerk.  En ze moeten nu echt contact met me opnemen zeggen jullie inderdaad. Maar ik snap dat jullie er niet over gaan maar dit duurt maar zolang. Morgen moet die eigenlijk over gezet worden. Maar ik vind t gewoon belachelijk dat je niks hoort of dat je geen contact met ze krijgt. Dus vandaar de vraag. Dus ben benieuwd of ik nu wel wat te horen krijg. Want je bent steeds half uur in de wacht en is best vervelend dit.

 


Hallo @Sandrarijn95 als je via www.kpnnetwerk.nl je postcode/huisnummer ingeeft, wat voor status krijg je dan te zien?

Ben je een nieuwe klant bij KPN of een bestaande, die gemigreerd gaat worden van koper naar glas?

In het 2e geval ben je je verbinding dus niet kwijt, want zolang er niog geen glas s aangesloten blijft de koper actief.

In het 1e geval, zit er een koper xDSL-aansluiting in je huis, dan kun je e.e.a. daar op aan (laten) sluiten en wordt je t.z.t. automatisch omgezet naar glas.

 


Ligt er wel al glasvezel tot of in je huis?


Ik snap dat je graag duidelijkheid wilt @Sandrarijn95. Over de aanleg van het netwerk is voor ons niet veel te zien, daarvoor zal je in dit geval wel bij KPN Netwerk moeten zijn. Ondanks dat ze ook KPN in de naam hebben is het een aparte partij. 

De vraag van Jan is een goede aanvulling, heb je nu een koperverbinding die je kunt blijven gebruiken?


Er moet nog een heel kastje gedaan worden dus ik. Heb inderdaad nog geen glasvezel. 

Maar ik heb ook geen verbinding tot koper verbinding want ik heb die aansluiting niet. Ik heb hiervoor ziggo gehad namelijk. Dus die verbinding was met coax. Dus ik ken denk lang wachten. 


Ik snap dat kpn netwerk die aanleg moet doen maar het is apart dat het zolang moet duren en dat je ze ook niet te pakken krijgt.


Het is niet handig als je ze niet te pakken krijgt inderdaad, dat maakt het moeilijk om te kijken wat de status nu is. 

Doordat KPN Netwerk de aanleg doet zal ik er niet veel over kunnen zien. Ik wil wel voor je kijken wat ik kan zien, als je jouw forumprofiel volledig invult en een seintje geeft kan ik dat doen. De kans is groot dat ik je dan alsnog moet verwijzen naar KPN Netwerk, maar dan heb je die zekerheid ook.