Skip to main content

Hi,

 

De vraag is al vaker gesteld, maar tot op heden nog steeds geen KPN op glasvezel hier in Albrandswaard. De wereld verandert en de behoefte van de klant daarmee ook. Een simpele ADSL verbinding met 60 mbit/s is niet meer van deze tijd. Kijk alleen al naar TV kijken, streamingsdiensten en collaboration tooling zoals Teams en Zoom.
 

Een aantal jaar heb ik daarom dan ook een extra internet abonnement bij Caiway. 
 

Wanneer gaat KPN eens hier overstappen van ADSL naar Glasvezel? De kabel ligt er al jaren.. 

Ik gok dat dat er wel langzaamaan aan komt. Het komt op dit moment namelijk vanaf alle kanten naar jullie toe. Ze zijn nu bezig in Hoogvliet, Rotterdam Zuid en in Barendrecht. Ik werk niet voor KPNNetwerk en heb 0,0 inzicht in de planning maar het lijkt me raar als alle plaatsen om jullie heen glas hebben en poortugaal en Rhoon worden overgeslagen. Juist omdat plaatsen die nog op een langzame Trined verbinding zitten


Ik gok dat dat er wel langzaamaan aan komt. Het komt op dit moment namelijk vanaf alle kanten naar jullie toe. Ze zijn nu bezig in Hoogvliet, Rotterdam Zuid en in Barendrecht. Ik werk niet voor KPNNetwerk en heb 0,0 inzicht in de planning maar het lijkt me raar als alle plaatsen om jullie heen glas hebben en poortugaal en Rhoon worden overgeslagen. Juist omdat plaatsen die nog op een langzame Trined verbinding zitten

Dat klinkt hoopvol, zag her en der inderdaad al oranje finer kabels liggen langs de Groene Kruisweg richting Hoogvliet en Poortugaal. Al hoop ik dat KPN gewoon op het bestaande trace aan kan sluiten!


Als je bedenkt dat er tussen de eerste aankondiging en daadwerkelijke oplevering ca anderhalf tot twee jaar zit dan moet je dus nog wel even geduld hebben 😉. En ik vermoed dat wat er al ligt voor zakelijk is en niet voor consument.


Als je bedenkt dat er tussen de eerste aankondiging en daadwerkelijke oplevering ca anderhalf tot twee jaar zit dan moet je dus nog wel even geduld hebben 😉. En ik vermoed dat wat er al ligt voor zakelijk is en niet voor consument.

Toevallig is dit wel echt een thuiswedstrijd en rijdt ik dagelijks over de groene Kruisweg. Ze zijn daar inderdaad daadwerkelijk bezig van KPNNetwerk. Maar de oranje sprietjes daar zijn niet voor een nieuwe uitrol. Verder hoeft het niet lang te duren, in Hoogvliet is een half jaar geleden voor het eerst aangekondigd en de eerste straten zijn al aangesloten. KPNNetwerk krijgt ook steeds meer ervaring en de tempo zit er echt wel goed in bij hun. Ze gaan inmiddels harder dan wij als in-home monteur kunnen bijbenen. (We hebben ontzettend veel vacatures open in onze regio, zin om een collega te worden Rico? 😅)


In Poortugaal Centrum wordt nu KPN glas ingegraven.


In Poortugaal Centrum wordt nu KPN glas ingegraven.

Hè hè.. werd eens tijd! Hier wacht ik al meer dan 10 jaar op. Hopelijk in 2024/25 dus zover.


Niet om de spelbreker te zijn alleen is dit niet voor een nieuwbouw complex? Ik kan nergens iets van een aankondiging over glas vinden in Albrandswaard...


Het complex staat er al een jaartje, daarom had ik de hoop dat er een start wordt gemaakt in het centrum. Maar ik voel de wanhoop nu toch wel toeslaan….


Reageer