Skip to main content

Goedemiddag,

 

Vorig jaar juli KPN glasvezel besteld met overstapservice. Anderhalve maand geleden ofzo is het glasvezelaansluitpunt in de woning gemonteerd. Sindsdien blijft het stil. Op KPN netwerk staat de status nog altijd op ‘woning aansluiten’. KPN Netwerk liet nog per e-mail weten dat “Als u wilt worden aangesloten op ons glasvezelnetwerk, kunt u een glasvezelabonnement afsluiten bij een van de aan ons verbonden providers. Zodra dit abonnement is afgesloten, zal de provider de opdracht geven tot de plaatsing van een glasvezelkastje in de woning.”

Dus ik vroeg mij af, wanneer ontvang ik de apparatuur en gaat het abonnement in? Enige duidelijkheid zou wel fijn zijn.

Omdat ik trouwens nog geen klantnummer heb, kan ik ook geen status bestelling inzien op KPN.

Alvast dank.

 

groet,
Martin

Hallo @Martin712 als je nu een bestaande klant bent met een aansluiting op koper kun je KPN bellen via 0800 0402 en verzoeken om migratie van koper naar glas.

Dan wordt e.e.a. in gang gezet.

Succes.

 


Dag JanD,

 

Dank voor je reactie. Ik ben echter geen bestaande klant van KPN (vandaar de overstapservice), maar desondanks zal ik morgen eens een belletje eraan wagen. Kijken wat dat oplevert.


Hi @Martin712! Wil je hier nog laten weten of het via de klantenservice gelukt is aan een antwoord te komen?


Hi @Martin712! Wil je hier nog laten weten of het via de klantenservice gelukt is aan een antwoord te komen?

Ja, maar ben er nog niet aan toegekomen. Hopelijk heb ik donderdag ff tijd. Kan denk ik het best met 08800-0402 bellen¿ Zag nl. ook een ander nummer. Ben wel een beetje verdrietig hierover.


@Martin712 0800-0402 is het juiste nummer voor alle particuliere vragen over mobiel en vaste diensten. Als je een zakelijke verbinding hebt, bel dan 0800-0403. 

Verder is het zo dat het aansluitpunt wordt geïnstalleerd nadat je een bestelling doet bij een provider. Zodra je bij ons een bestelling plaatst zetten we het regelen van de verbinding in gang. Je krijgt dan een datum waarop de diensten starten. Een paar dagen voordat dit zover is krijg je het installatiepakket met het glasvezelpunt. In sommige gevallen is er een monteur nodig. Dan hoor je dit uiteraard van tevoren van ons. 🙂


Dag Bram, ik heb vorig jaar juli al bij KPN een glasvezel abonnement besteld. Zoals gezegd, met overstap service. Dus het lijkt mij dat e.e.a. allang bij jullie bekend moet zijn.

Aanvulling: ik heb zelfs een bestelnummer. Wil je die hebben?


@Martin712 bestelnummer moet eindigen op 529 als ik het goed zie. Ik heb je een privébericht gestuurd met meer informatie. 


Na enig mailen op dit forum en  bellen met de klantenservice, is alsnog de bestelling met de oude actievoorwaarden van een jaar geleden in gang gezet. Het bleek dat doordat het aanleggen/aansluiten van de glasvezel te lang duurde, automatisch mijn bestelling was geannuleerd? Nu dus een nieuwe bestelling, alleen lees ik niets over de overstapservice. Als dit maar goed gaat.


Na enig mailen op dit forum en  bellen met de klantenservice, is alsnog de bestelling met de oude actievoorwaarden van een jaar geleden in gang gezet. Het bleek dat doordat het aanleggen/aansluiten van de glasvezel te lang duurde, automatisch mijn bestelling was geannuleerd? Nu dus een nieuwe bestelling, alleen lees ik niets over de overstapservice. Als dit maar goed gaat.

Correctie: Overstapservice is meegenomen.


Gisteren mail van KPN ontvangen, ik citeer: “ Zij leggen de glasvezelkabel aan tot aan uw woning. Ze proberen dit voor 7 augustus 2023 te doen. Daarna plannen wij voor u een monteursafspraak in. Onze monteur brengt de glasvezelkabel van buiten naar binnen en sluit KPN Internet 1 Gbit/s aan. “

 

Maarre: zowel de glasvezelkabel als het kastje in de woning zijn allang gerealiseerd. In het statusoverzicht van de bestelling lijkt het ook alsof alles nog moet worden aangelegd. Ik denk, ik meld het maar even.


Ik denk dat KPNNetwerk nog niet klaar is. Het kan zijn dat ze achterlopen met hun administratie of dat er nog iets aangepast moet worden.

De info uit mijn interne tool is sowieso niet helemaal  up-to-date .  We zullen even die datum af moeten wachten. 


Vandaag zou KPN Netwerk langskomen om de testen of er ‘signaal is’. Dit tussen 14:00-:17:00. Niemand geweest en ik heb ook geen afzegging gehad of verplaatsing van de afspraak ontvangen. Erg slechte zaak en verliep allemaal al zo rommelig!

En ja, ik weet KPN netwerk heeft niets met KPN / dit forum te maken, maar meld het toch wel even!~!

 


Hi @Martin712! Soms wordt de afspraak gemaakt zonder dat er iemand thuis hoeft te zijn. De monteur komt dan niet thuis maar gaat langs in de wijkcentrale. Of dat hier het geval is weet ik niet zeker. 

Ik heb om die reden een ticket aangemaakt voor de technische dienst. Die heb ik de situatie uitgelegd en de vraag gesteld hoe we dit toch zo snel mogelijk opgelost kunnen krijgen.


Dank Bram, ik wacht het even af.


Gisteren gebeld door KPN en kreeg een Aziatische klinkende dame aan de lijn. Kon haar amper verstaan (en zei dat ook, zonder resultaat) en het Nederlands was ook wat onnavolgbaar. Enfin, ‘er ging iets in gang gezet worden’ o.i.d. Ik wacht het maar even af, het blijft een erg rommelige gang van zaken!


Via de app vernomen (van KPN heb ik niets meer gehoord) dat de status op ‘bestelling wordt ingepakt’ staat. Snap niet waarom die bestelling ook een glasvezelkastje bevat én er een monteur is ingepland. Alles zit er al en van wat ik begreep kun je e.e.a. zelf eenvoudig alles aansluiten en is een monteur dus niet nodig.


soms is een monteur nodig om alles administratief aan te melden


@moderator: dit topic kan worden gesloten: alles werkt, al ben nog ik wel benieuwd naar mijn KPN-mailadres. Daarvan heb ik nog niets gezien.


@Martin712 op deze pagina over e-mail lees staat hoe je nieuwe e-mailadressen aanmaakt. Voor alles over beveiliging, de cloud en andere e-mailzaken hebben we een kennisbankpagina

Verder wordt je e-mailadres aangemaakt bij het aanmaken van je abonnement. Dus die is al live. 🙂