Skip to main content

Dinsdag 20 feb gaat mijn glasvezel internet/tv abonnnement in. 
Nu heb ik het glasvezelkapje over de aansluitpunt gezet. (zwart dopje is verwijderd en blauw klepje is dicht). Nu brandt alleen het powerlampje groen van het glasvezelkapje en niets meer. Zou onder power, glas ook niet groen moeten branden? Of wordt het glassignaal pas de 20ste actief? Oftewel kan ik pas de 20ste controleren of het kapje er goed op zit en ik glassignaal heb?

Ook meerdere keren kapje eraf gehaald en er weer op gezet. Zelfde resultaat. 

Hoi @MSDCJM , dan zal je nog even geduld moeten hebben tot de 20ste, verwacht ik.

Kijk eens bij de bestelstatus: https://www.kpn.com/service/administratie/bestelling/bestelstatus.htm

dan staat daar waarschijnlijk “Sluit aan vanaf 20 februari".


 Hoi @RBxx,

Je hebt helemaal gelijk. Bij bestelstatus zie ik inderdaad vanaf 20 feb. 

Wel is het vreemd dat bij aansluiting op ons netwerk er vrijdag 5 april 2024 staat. Hopelijk is dit een fout en zou het 5 feb moeten zijn? Ziggo is per 20 feb 2024 opgezegd door KPN, dus heb ik geen internet bij problemen met KPN.

 


Als het goed is valt de verbinding van Ziggo pas weg als er daadwerkelijk een verbinding is met KPN. Zo werkt dat als u gebruik maakt van de overstapservice. Althans... zo hoort dat te werken.


Hoi @MSDCJM , die datum valt een beetje uit de toon, maar daar heb ik als mede forumlid (en klant) geen zicht op. Bij mij heeft daar eerder in het traject ook een datum in de toekomst gestaan. Maar de verdere voortgang ziet er bekend uit.

Als je gebruik maakt van de overstapservice zal KPN wachten tot het modem zich succesvol heeft aangemeld op het KPN netwerk. Pas dan wordt dit doorgegeven aan Ziggo die dan jouw abonnement daar stopt. Je zou dus niet zonder internet moeten zitten.


Hoi @MSDCJM 

Is het vandaag volgens plan gelukt om de glasvezel verbinding en jouw abonnement te activeren?


Ik heb toevallig een vergelijkbaar geval.

 

KPN = vanaf 20 feb

Odido = stopt 21 feb

 

waar de kabel binnenkomt zitten 2 glasvezel punten direct naast elkaar op zo’n plastic klik systeem.

links Odido en rechts de oude van kpn.

 

Sinds vanochtend geen Odido meer maar KPN doet nog steeds niks :(

het nieuwe glasvezelpunt van KPN op de linkerkant geeft wel een groen lampje bij power en glas maar rechts alleen bij power. 
Heeft KPN iets nog niet aangesloten/overgezet? Ik kan nergens in mijn mails een klantnummer vinden (ook lekker handig)…


Hallo @Stephan_85 

Neem contact op met klantenservice op 0800-0402, die kunnen direct meekijken.
Hier krijg je pas een reactie van een KPN medewerker over enkele dagen.