Skip to main content
Vraag

Wanneer kan ik mijn glasvezel aansluiten en simkaart installeren?

• June 9, 2026
  • 3 reacties
  • 43 keer bekeken

Hey, ik kan vandaag mijn glasvezel aansluiten maar ik zou een sms krijgen vanaf hoe laat. Nu ben ik met mobiel ook overgestapt naar KPN en dat is gister al gebeurd. Mij is aangeraden om de sim pas na aansluiten modem in mijn mobile te stoppen. Dus op dit moment kan ik geen sms ontvangen en ook niet bellen. Hoe weet ik nu wanneer ik kan beginnen met de aansluiting?

3 reacties

• June 9, 2026

Beste ​@Marit82 mobiel staat los van glasvezel.

Als je mobiele verbinding via je oude provider niet meer werkt, kun je de sim van KPN rustig plaatsen.

Als je van de overstapservice gebruik maakt blijft je oude verbinding in tact totdat je KPN geactiveerd hebt.

Suicces.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 9, 2026

Bedankt ​@JanD Ik heb inmiddels ook een email ontvangen.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Marit82. Welkom bij KPN en op onze community. Dat advies klopt niet helemaal. De activatie van je mobiele simkaart staat los van de installatie van je glasvezel en modem.

Is je nummer gisteren al overgezet naar KPN? Plaats dan de simkaart gewoon in je telefoon. Dan kan je weer bellen, sms’jes krijgen en mobiel internet gebruiken.

Voor de afspraak of activatie van glasvezel krijg je normaal gesproken een bericht met meer informatie. Ik begrijp uit je laatste reactie dat je al een e-mail hebt ontvangen. Heb je inmiddels een werkende modem of moet er nog een afspraak gemaakt worden met een installatiemonteur?