Skip to main content

In verband met nieuwbouw de vraag wanneer er glasvezel aansluiting in Renkum komt van de KPN
Omdat er alleen nog glasvezel aangelegd wordt in de nieuwbouw en ik anders over moet naar een andere provider.
 

Heeft u al op http://netwerk.kpn.com gekeken? 


Dit kun je via een postcodecheck controleren via de netwerktak van KPN @Sake Blaauw , zie hieronder de link:

https://netwerk.kpn.com/


Uiteraard heb ik de postcodecheck al gedaan en hier staat alleen dat het gepland is om aan te leggen.

Maar een datum jaartal staat er niet bij.😆


Uiteraard heb ik de postcodecheck al gedaan en hier staat alleen dat het gepland is om aan te leggen.

Maar een datum jaartal staat er niet bij.😆

Dan zal hier op het forum ook niemand u een datum kunnen noemen. 


U gaat een nieuw huis bouwen? Op een plek waar voorheen niets gestaan heeft? Is dat onderdeel van een groot project van meerdere huizen? 


Hoi @Sake Blaauw 

In Renkum en Heelsum ligt inmiddels al glasvezel van Delta Netwerk.

Goed nieuws! In Renkum en Heelsum is het glasvezel van DELTA beschikbaar. Met glasvezelinternet van DELTA kun je ongekend snel up- en downloaden via een superstabiele verbinding. Dat is perfect voor thuiswerken, gamen en streamen zonder haperen in de allerhoogste resolutie. (Bron. Delta Netwerk)

Ondanks dat er een planning is voor aanleg van glasvezel van KPN zelf, kan dit met gemak nog enkele jaren duren voordat het is aangelegd en optioneel is.

Wel is er binnen Renkum en Heelsum internet mogelijk via DSL van KPN (via het oude kopernetwerk), maar dan ben je wel afhankelijk van hoever je van de wijkcentrale woont.

Wil je glasvezel in je nieuwbouwwoning, dan zou je ook nog kunnen overwegen om een glasvezel internetabonnement af te nemen bij provider Solcon wat tevens onderdeel is van KPN. (dochteronderneming).
Solcon levert namelijk wel glasvezelinternet abonnementen via het Delta glasvezelnetwerk.

Plus dat je meer krijgt bij Solcon, als je al een mobiele abonnement bij KPN hebt.

Solcon en KPN werken samen. En daardoor profiteert u van fijne voordelen. Elke maand weer. Helemaal gratis. Combineer internet van Solcon met een mobiel abonnement van KPN en krijg meer! Zoals een gratis zenderpakket, dubbele data, samen MB’s delen en elke maand korting op uw mobiel abonnement tot € 7,50.

 


Reageer