Skip to main content

Beste vrienden en vriendinnen van XS4all, KPN, KPN Netwerk, Selecta, Ammarti,

 

Op 14 oktober maakten wij een afspraak om ons XS4all abonnement om te zetten naar glasvezel. En dat is, als we even rekenen toch al op de dag af 7 maanden geleden. En nog steeds is er geen internet.

 

Maar het is erger, het was namelijk 14 oktober 2022. Dus dat is op de kop af 19 maanden geleden (zegge Negentien).

 

Nou weet ik dat het lastig is. En nu weet ik dat druk is. En nu weet ik dat mensen fouten maken. En domme dingen doen. En dat is iedereen allemaal vergeven.

Maar tot op de dag van vandaag komt er uit ons glasvezelkastje (wat al bij ons binnen is afgemonteerd) niets anders dan een rode knipperende lamp. En contact zoeken? Dat lukt niet. Telefonisch weer 25 minuten in de wacht gestaan.

 

Wij vragen ons af wie, wat, waar, waarom en wanneer. Gewoon 5 simpele vragen…

 

               Wie gaat ons bellen

               Wat gaan we afspreken

               Waar moeten we met onze serieuze vraag om glasvezel na 19 maanden naar toe

Waarom krijgen we geen vergoeding/bos bloemen voor doorstane emoties/wachttijd/gebrekkig internet

               Wanneer komt er gewoon simpele glasvezel uit dat kastje

 

Voor de zekerheid nog even de details: onze 45  bovenburen zijn allemaal aangesloten, hun aders is Schiedamsedijk 155-200. Dus waarom wij, en onze buren van Vasteland 4, 6, en 8a, 8b niet worden aangesloten? Hoe simpel kan het zijn.

 

Het verhaal dat er een onwillige VVE is in een naburige toren: dat is neem ik aan inmiddels getekkeld.

 

Ik hoor graag een serieus antwoord van:

 

               XS4all

               KPN

               KPN-netwerk

               Ammarti

               Selecta

 

We hebben ruimte zat voor 5 bossen bloemen. Maar 3 bossen en 2 taarten is prima.

 

Met hele vriendelijke groet,

 

 

 

Admin: adresgegevens verwijderd i.v.m. privacy 

 

 

Volgens de site van KPN Netwerk: op huisnummer 8 is een onderzoek nodig. En bij 8a krijg ik "fout bij ophalen gegevens". Bij 6 "toestemming nodig van pandeigenaar". En bij 4 is ook onderzoek nodig.

Dus het probleem beperkt zich denk ik niet tot specifiek uw adres.

Misschien kan een KPN medewerker uw adresgegevens doorspelen aan @Ward_. Dan kan die er eens in duiken.

Kunt u uw forumprofiel invullen? 

https://forum.kpn.com/settings/profile


Ik heb wat aangevuld.

Al deze mensen overigens ook (wederom) gemailed… en tot op heden

  • Geen reactie van wie dan ook
  • 0 bossen bloemen
  • 0 taarten
  • Geen Glasvezel

Mailen is zinloos. Daar doen ze niet aan. Bij KPN niet. En die onderaannemers reageren ook alleen maar als het hun uitkomt. 


Hoi @Glasvezel Vasteland Rotterdam . 

Om even bij het begin te beginnen: Gaat het hier om een zakelijke aansluiting of particulier?  

Wat de meeste van je vragen betreft is dit je ingang:

https://netwerk.kpn.com/service-en-contact/

(wij zijn het forum van de provider voor de particuliere markt. M.a.w. hier helpen we mensen die reeds aangesloten zijn en issues hebben met hun KPN diensten)

Laat even weten van die zakelijke of particuliere aansluiting.  Ik wil @Ward_  best mailen maar houdt er rekening mee dat hij hier op persoonlijke titel af en toe aanwezig is.  Geen enkele garantie, dus. 


Het is hier zakelijk. Maar we zijn XS4all klant, gewoon prive-account volgens mij. We zijn aangesloten met een koper ellendig lijntje. Dat voldoet niet. Dus zitten we op Ziggo, in afwachting van glasvezel. 19 maanden.

Maarruh: jij bent van KPN. En jij kan alleen maar een collega op persoonlijke titel aanhaken? Wat is het hier voor kleuterschool? 

 


Het is hier zakelijk. Maar we zijn XS4all klant, gewoon prive-account volgens mij. We zijn aangesloten met een koper ellendig lijntje. Dat voldoet niet. Dus zitten we op Ziggo, in afwachting van glasvezel. 19 maanden.

Maarruh: jij bent van KPN. En jij kan alleen maar een collega op persoonlijke titel aanhaken? Wat is het hier voor kleuterschool? 

 

Dat soort bewoordingen werken niet om mensen zover te krijgen dat ze je willen helpen.…

Uitleg is simpel. KPN bestaat uit meerdere onderdelen en het netwerk deel waar ik werk kan en mag niet alles delen met de provider. Dit forum is van de provider KPN en de mensen die er antwoorden en van KPN zijn werken dus bij de provider.

En juist om te voorkomen dat iedereen elkaar gaat mailen zijn daar gewoon processen voor. En die omzeilen we hier af en toe door mij erbij te betrekken. Maar ik kan bijvoorbeeld ook niks zien in jouw profiel qua naam en adresgegevens. Die krijg ik dan via Erwin.

AVG, ACM, etc... Allemaal regels. 


Hi… bericht van KPN Netwerk,,, zi ehieronder. Maar ik ben uit mijn vel gesprongen. Zal ook wel niet helpen.

 

Vervelend om te horen dat u nog geen reactie heeft gehad. 

Uw woning is niet tijdens ons project aangesloten. Wegens een obstructie kan uw woning niet aangemeld worden. Om achter te halen of dit toch mogelijk is, kunt u een haalbaarheidsonderzoek starten. 

In een haalbaarheidsonderzoek wordt onderzocht of uw woning aangesloten kan worden op ons glasvezelnetwerk en eventueel tegen welke kosten. U krijgt uiterlijk 15 werkdagen na het opstarten van het onderzoek een terugkoppeling met eventueel een offerte. De offerte is geheel vrijblijvend.

Wat wij kunnen zien is dat de melding in februari gesloten was. Sindsdien hebben wij geen nieuwe melding gehad, dat wij werkzaamheden zouden moeten verrichten. Dit is ook de reden, waarom wij geen afspraak met u kunnen maken.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Réka 
 


Reageer